שלושת המועמדים לתפקיד יו"ר מועצת הנוער. צילום זאב שטרן
שלושת המועמדים: מימין ראובן טגניה, יובל סלופסקי וצור הנדל לתפקיד יו"ר מועצת הנוער. צילום זאב שטרן

הולכים לבחירות: הכירו את המועמדים לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית

צור הנדל, ראובן טגניה ויובל סלופסקי, יתמודדו ביום שני, ה-10 בדצמבר, על קולותיהם של 23,000 בני נוער. צפו בקמפיין שלהם שכבר יצא לדרך

פורסם בתאריך: 1.12.17 15:54

ביום שני ה-10 בדצמבר יתקיימו בפתח תקוה הבחירות לתפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית. השנה הגישו את מועמדותם שלושה נציגים ממועצת הנוער העירונית: יובל סלופסקי, צור הנדל וראובן טגניה. זו השנה השנייה שאגף הנוער והצעירים בעירייה יערוך את הבחירות במתכונת שתאפשר לכל תלמידי העיר, למעלה מ-23,000 צעירים, להצביע. ההצבעות יערכו בתוך בתי הספר בשעות הבוקר ובמסגרות הבלתי פורמאליות אחר הצהריים.
בימים אלה המתמודדים החלו בקמפיין הבחירות שלהם, הם מסתובבים בין בתי הספר השונים, משוחחים עם התלמידים, מפרסמים את עצמם במקומות שונים במדיות החברתיות. באגף הנוער הגדילו לעשות וצילמו לכל אחד מהמתמודדים סרטון קצר שבו הוא מספר על עצמו ועל הנושאים שחשוב לו לקדם. בנוסף, יקיימו התלמידים בשבוע הבא עימות מצולם בפייסבוק של מועצת הנוער.
מידי שנה נבחר למועצה ערך שנתי שיוביל את העבודה במועצת הנוער. השנה בחרה המועצה בערך ״מרחב בטוח והזכות לפרטיות״. מיד עם התכנסות המועצה יחד עם בעלי התפקידים החדשים בה, יוצגו תכניות סביב הנושא והמועצה יחד עם אגף הנוער יקיימו פעילויות להעלאת המודעות סביב הערך הנבחר. בשנה שעברה נבחר הערך ״הגשמה עצמית״ ופעילויות רבות שנעשו היו ברוח הערך לרבות ״פסתיכון עירוני״, ערב כישרונות צעירים, ערבי התרמה ועוד.
מנהל אגף חברה, נוער וצעירים, גיא אליהו: ״בשנה שעברה התחלנו במסורת של חגיגה דמוקרטית ובחירות שכל בני הנוער מעורבים בהם ויכולים להשפיע. התהליך שעשינו לחיזוק המועצה ומעורבות הנוער נעשה לראשונה בעיר שלנו, וראינו את התוצאות באופן מידי. בשנה שעברה 7,600 בני נוער מימשו את זכות הבחירה ביו״ר מועצה והשנה אנו צופים שכמות בני הנוער שיממשו את זכותם להשפיע תהיה אף גדולה מכך".
סגנית ראש העיר וראש אגף הנוער אורנה דוידאי, ציינה: ״אנו רואים במנהיגות הנוער נדבך חשוב במרקם החברתי עירוני ובנציגות הנוער כשותפים מלאים להחלטות הנוגעות לבני הנוער בעיר. המועצה בשנים האחרונות מהווה ייצוג אמיתי של כלל הנוער בעיר ולכן אנו רואים בהם כגורם מרכזי ומשפיע גם בתוך בתי הספר וגם בעשייה במסגרות הפנאי והחינוך הבלתי פורמאלי בעיר״.

 

לצפייה בסרטון הקמפיין של יובל סלופסקי לחצו כאן

לצפייה בסרטו הקמפיין של ראובן טגניה לחצו כאן

לצפייה בסרטון הקמפיין של צור הנדל לחצו כאן

(הסרטונים באדיבות אגף הנוער)

 

שלושת המועמדים לתפקיד יו"ר מועצת הנוער עם ראש העיר איציק ברוורמן. צילום אגף הנוער

שלושת המועמדים עם ראש העירייה איציק ברוורמן וסגניתו וראש אגף הנוער, אורנה דוידאי. צילום אגף הנוער

גיא אליהו

מנהל אגף הנוער, גיא אליהו צילום פרטי

צור הנדל, בן 16, תלמיד כיתה י' בתיכון בן גוריון. נציג תנועת הצופים

"אני משתתף במועצה זו השנה השנייה. בנוסף אני חבר בתנועת הצופים, בשגרירים צעירים, ובקונסרבטוריון. למועצה הגעתי על מנת לייצג את תנועת הצופים ולהביא לידי ביטוי את "קול" התנועה. באתי ללמוד לחשוב ולהשפיע למען בני הנוער בעיר".
תחביבים: "לנגן בגיטרה ובפסנתר ולקרוא".
ציטוט אהוב: "הצלחה זה לעבור מכישלון לכישלון, בלי לאבד התלהבות". (ווינסטון צ'רציל).
סלוגן בחירות : "בקיצור הצביעו צור".
מהי האג'נדה שלך: "נוער מודע, הוא נוער שחושב, הוא נוער שמשפיע".
מה עשית בעברך כנציג מועצה: "הייתי חבר בוועדת נוער וקהילה, לקחתי חלק באירוע התרמה לחולי סרטן, בשיתוף אגף חברה, נוער וצעירים, שנחל הצלחה רבה והצליח לגייס כ-30,000 שקלים למען הקמת מועדון חברתי לחולים. כמו כן, לקחתי חלק באירוע התרמת ציוד לימודי לקראת שנת הלימודים למען 90 ילדים שידם אינה משגת. ואני גם מנחה אירועים שונים של אגף הנוער ושל המועצה".
שני דברים טובים בעיר: "פתח תקוה היא עיר מגוונת שבה יש אוכלוסיות שונות, זו עיר שיש בה כוח לשנות".
דברים שהיית רוצה לשנות ולהוביל: "שיהיו יותר מקומות בילוי לבני הנוער ולדאוג לקידום זכויות בני הנוער בשוק העבודה".
למה אתה חושב שאתה מתאים להנהיג את מועצת הנוער העירונית? "הנוער חשוב לי. חשוב לי שהנוער יהיה מודע לזכויותיו. אני מאמין שלנו לבני הנוער יש דמיון עשיר ומפותח, המקנה לנו את הכוח, להשפיע ולשנות. אני יודע שיש בי את הכישורים הדרושים להוביל את הגוף המייצג אותו. אני מאמין במנהיגות בגובה העיניים".

יובל סלופסקי, בת 17, תלמידת כיתה י"ב בתיכון גולדה בעיר

"זו השנה השנייה שלי במועצה ואני בסך הכול חמש שנים במועצות השונות", מספרת סלופסקי. "למועצה הגעתי כי חיפשתי מסגרת בה אוכל לממש את היכולות והכישורים שלי למען הנוער בבית הספר שלי ובעיר בכלל. רציתי להשמיע את הקול שלנו, בני הנוער, וידעתי כי המועצה העירונית היא המקום הנכון והמתאים לעשות זאת".
תחביבים: "לנגן בגיטרה, לצייר, לקרוא ולהיפגש עם חברים".
ציטוט אהוב: "היו השינוי שאתם רוצים לראות בעולם".
סלוגן בחירות : "שינוי גדול בפתח (תקוה)".
מהי האג'נדה שלך: "לאפשר לכל בני הנוער, מכל שכונה, בית ספר ושכבת גיל – יחס הוגן, שווה, הזדמנות להשמיע את קולם ולהשפיע על חייהם בעיר".
מה עשית בעברך כנציגת מועצה: "יזמתי וניהלתי פרויקטים, דרך וועדת דוברות. למשל, תחרות כישרונות שהתקיימה בקיץ. הייתי גם שותפה באירוע התרמה למען חולי סרטן, הרצתי בבתי ספר במסגרת שבוע מנהיגות, למעט המועצה – זו השנה הרביעית שלי ב"שגרירים צעירים", בה אני מייצגת את ישראל בפורומים שונים, כמו, משלחות הסברה באו"ם, הסברה ישראלית לנוער אמריקאי ועוד".
שני דברים טובים בעיר: "פתח תקווה מלאה במקומות בילוי ותעסוקה לנוער והיא פותחת מגוון רחב של אפשרויות בבתי הספר, בתנועות הנוער ובמרכזי הנוער. בנוסף, העיר נותנת אפשרות ליזום ולקדם רעיונות, נענית לצרכים ולבעיות של הנוער".
דברים שהיית רוצה לשנות ולהוביל: "הייתי רוצה לשנות את הדרך השלילית בה הנוער נתפס, מכיוון שיש לנו כח ואנחנו מסוגלים לעשות דברים מדהימים וטובים למען העיר ולמען אוכלוסיות וקבוצות הזקוקות לכך. אנחנו יכולים לקדם את זכויות הנוער בעבודה, בבתי הספר ומול גופים שונים בעיר, להעשיר את שעות הפנאי ולשפר את הנגישות לזה בקרב כל אוכלוסיית בני הנוער בעיר".
למה את חושבת שאת מתאימה להנהיג את מועצת הנוער העירונית? "יש לי את הכישורים והתכונות הנדרשות על מנת להוביל את הנוער בעיר ואת המועצה קדימה. יש בי את הרצון לשפר את החיים של בני הנוער בעיר, לדאוג שידברו אלינו ב'גובה" העיניים' ויתייחסו אלינו כנוער איכותי שמסוגל להוביל תהליכים חשובים למען כלל האוכלוסייה בפתח תקוה. אני מתמודדת על מנת לקדם את בני הנוער ולהיות אוזן קשבת לבעיות ולצרכים שלהם. הותק שצברתי במועצות ובשגרירים ינחה אותי ויעזור לי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר".

 

ראובן טגניה, בן 17, תלמיד כיתה י"א בישיבת אמי"ת

"אני חבר במועצת הנוער העירונית זו השנה השנייה. בנוסף אני חבר בתנועת בני עקיבא ובקבוצת הרובוטיקה של בית ספר. למועצה הגעתי בעקבות שאלות שהתעוררו בבית הספר בנושא זכויות תלמידים, על ידי ועל ידי חברי לספסל הלימודים. הבנתי שעלי, כיו"ר בית ספרי, מוטלת האחריות ללמוד יותר על הנושא, לקדם ולעזור לכמה שיותר בני נוער בעניין זה".
תחביבים: "כדורסל, רובוטיקה ומוזיקה".
ציטוט אהוב: "רק מי שלוקח סיכון והולך רחוק, מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע".
סלוגן בחירות : "מחזירים את הנוער למרכז".
מהי האג'נדה שלך? "להראות את הצד הטוב, שהוא לעיתים פחות מוכר של בני הנוער בעיר".
מה עשית בעברך כנציג מועצה? "כחבר בוועדה האתית משפטית, יזמתי והובלתי פרויקטים בנושא זכויות הנוער כגון, יריד התעסוקה ולקחתי חלק גדול באירוע התרמה למען חולי סרטן. כמו כן, הייתי שותף בהובלת פרויקט תרומות שיער והנחיתי את ערב כישרונות צעירים. כל זה בשיתוף פעולה מלא עם אגף הנוער והצעירים. מעבר לזה, כנציג מועצת הנוער, עזרתי לבני נוער שפנו אלי במתן מענה לזכיותיהם".
שני דברים טובים בעיר: "בפתח תקוה יש יותר מקומות תעסוקה לבני נוער במהלך השנה וכן יש פעילות פנאי והתנדבות אחר הצהריים כגון: מרכזי נוער, מתנ"סים, תנועות נוער וכדומה".
שני דברים שהיית רוצה לשנות ולהוביל: "לקדם ולהוביל שינוי בתפיסה של עולם המבוגרים לגבי בני הנוער. לא פעם אני שומע מבוגרים אומרים 'הדור של היום הוא…'. אבל הנוער שאני פוגש הוא 'מלח הארץ', נוער שתורם לעצמו, אכפתי כלפי האחר ומתנדב למען הקהילה. בני הנוער לא תמיד יודעים את זכויותיהם בתחומים השונים, לכן חשוב לי לקדם את נושא זה בצורה הטובה ביותר".
למה אתה חושב שאתה מתאים להנהיג את מועצת הנוער העירונית? "כמי שצמח בתנועות הנוער והתחנך על ערכים כמו עזרה לזולת, נתינה ואכפתיות כלפי האחר, אני מרגיש שיש בי הרצון להוביל את המועצה עם הכלים שברשותי למען בני הנוער בעיר. כנציג במועצת הנוער, פגשתי בני נוער מאוכלוסיות שונות ומגוונים שונים, ואני יודע שאוכל לגשר ביניהם. אני שמח שהגעתי למועצה וזה המקום הנכון עבורי, ואני יודע במידה ואבחר ליו"ר אוכל להחזיר את הנוער למרכז".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר