פירוק שיתוף: כך תצאו לדרך חדשה בהסכמה, צילום: Shutterstock
פירוק שיתוף: כך תצאו לדרך חדשה בהסכמה, צילום: Shutterstock

פירוק שיתוף: כך תצאו לדרך חדשה בהסכמה

כאשר שותפות מגיעה לסיומה יש צורך בפירוק שיתוף. על-מנת לקיים את התהליך על הצד הטוב ביותר ומבלי להגיע לבית המשפט, מומלץ להתייעץ עם מומחים לפירוק שיתוף

פורסם בתאריך: 9.11.20 18:44

שותפות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, הן בתחום העסקי והן בתחום האישי והמשפחתי. הודות לשיתופי פעולה בין אנשים ניתן להגיע להישגים מרשימים וליצור עולמות חדשים. עם זאת, פעמים רבות אנו נדרשים לפרק את השיתוף ולצאת לדרך חדשה.

פירוק שיתוף יכול להתקיים בהסכמה, בתהליך של גישור, שבו מגיעים להסכם לשביעות רצונם של כל הצדדים. עם זאת, במקרים רבים, כאשר לא מושג הסדר, תפורק השותפות בבית המשפט. הן בתחום העסקי והן בתחום האישי והמשפחתי– פירוק השיתוף שלא בהסכמה עלול להיות קשה וכואב. הכירו את המומחים שיסייעו לכם לערוך פירוק שיתוף מיטבי.

עורך הדין יוסף עיני הוא עורך-דין וטוען רבני מוסמך, הפועל בתחום של יישוב סכסוכים ופירוק שיתוף בעולם המשפחתי והעסקי גם יחד. עו"ד עיני סיים את לימודי המשפטים שלו בהצטיינות והתמחה, בין היתר, בתחום המסחרי-אזרחי. את לימודי המשפט האזרחי הקדימו 10 שנים ארוכות של לימודי דיינות, הכוללים קבלת תעודת הסכמה מהרבנות הראשית לישראל ותעודת כושר לדיין אזורי. במקביל לכך, קיבל עו"ד עיני תעודת טוען רבני, המתמחה בייצוג בבית הדין הרבני.

ההכרות המעמיקה של עורך הדין עיני עם שני העולמות המשפטיים הללו מאפשרים לו לבחור עבור לקוחותיו את הזירה המשפטית המתאימה ביותר, תוך מציאת הפסיקה המתאימה לכל מקרה וידיעת ההלכות שמהן נובעות החלטות בתי הדין. עם זאת, ה'אני מאמין' שלו הוא לנסות, עד כמה שאפשר, ליישב את המחלוקת ולבצע פירוק שיתוף על-ידי גישור, הסכמות והידברות מחוץ לכתלי בתי המשפט.

פירוק שיתוף בתחום המשפחה

שותפות בתחום המשפחה היא אחד מתחומי השיתוף הנפוצים והידועים ביותר. "שותפות של מערכת יחסים זוגית, בדרך-כלל על-ידי נישואין, היא המוכרת ביותר, אך תחום המשפחה מזמן שותפויות רבות בין קרובי משפחה מכל הסוגים, למשל בכל הקשור לחלוקת נכסים בין בני משפחה או עיזבון של יורשים. התחום המשפחתי, המהווה את הבסיס החשוב ביותר לאדם, מכיל בתוכו הרבה מאוד רגשות ולכן הוא אולי התחום הקשה ביותר בכל הנושא של פירוק שיתוף", אומר עו"ד עיני.

פירוק שיתוף יכול להתקיים בהסכמה, בתהליך של גישור, צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני

פירוק שיתוף יכול להתקיים בהסכמה, בתהליך של גישור, צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני

כאשר זוג מתגרש, עליו להגיע להסכם בכל הקשור לפירוק השיתוף שיצרו. במקרים רבים, מעורבים בכך ילדים קטנים וכמובן רכוש משותף. במדינת ישראל, ניתן לדון בהסכמי גירושין בין בני זוג בשני בתי דין– אזרחי ורבני, אך יש לדעת מהו המקום המתאים ביותר לכל מקרה.

"כאשר אחד מבני הזוג יפנה לבית המשפט לתביעת פירוק שיתוף, סביר להניח שבית המשפט ייענה לדרישתו, כך שהבית המשותף לבני הזוג יימכר וכל אחד יקבל את חלקו. לעומת זאת, בבית דין רבני יש מושג ייחודי שנקרא 'תביעת מדור ספציפי'. במקרים מסוימים, כאשר האישה מגישה תביעה לשלום בית ומגישה תביעת מדור ספציפי ובית הדין מתרשם שיש סיכוי לשקם את חיי בני הזוג, בית הדין יעכב את פירוק הבית ויקנה לאישה את הזכות להמשיך ולהתגורר בדירה.

כפי שניתן לראות, בכל התחום הזה ישנם דינים רבים וכל מקרה שונה מרעהו, כך שההכרות עם מגוון ההלכות בתחום היא משמעותית ועשויה להכריע את התיק", מסביר עו"ד עיני.

פירוק שיתוף בתחום העסקי

גם בתחום העסקי העיסוק בשותפויות הוא בלתי נמנע. חברות רבות כוללות מספר שותפים ובעלי מניות ובמקרים רבים יש צורך לעסוק בפירוק שיתוף. "עסקים רבים נתקלים במצב של התנגדות לפירוק או שאינם יודעים כיצד לפרק וכאן אני נכנס לתמונה", אומר עו"ד עיני. "לדוגמה, חברה שבה אחד מבעלי המניות החליט להכניס את בנו לחברה, אך שותפו לא רצה בכך וביקש למכור את חלקו. השותף הראשון לא רצה לקנות והמקרה הגיע לביהמ"ש שקבע שצד אחד חייב לקנות את השני.

"כאשר שותפות עסקית מתפרקת יש 3 אפשרויות: קנית צד אחד את השני או מכירה שלמה לצד שלישי", צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני

"כאשר שותפות עסקית מתפרקת יש 3 אפשרויות: קנית צד אחד את השני או מכירה שלמה לצד שלישי", צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני

"כאשר שותפות עסקית מתפרקת יש 3 אפשרויות: קנית צד אחד את השני או מכירה שלמה לצד שלישי. לעיתים יש התניות שידחו את הקניה או את המכירה או חלילה פירוק שלא בתום לב, בעוד צד אחד מפעיל לחץ על השני. כמו כן, יכול להיווצר מצב שבו לאחד יש חובות והוא רוצה למכור, אבל השני לא רוצה בכך. לעיתים מתערבים בתהליך חשדות וחוסר אמון ושני הצדדים מתקשים להגיע להסכם".

פירוק שיתוף בהסכמה

תפקידו של עורך הדין העוסק בפירוק שיתוף הוא לתווך בין הצדדים ולהגיע להסכם, אך כשיש קושי להסכים, מגיע הדיון לבית המשפט לצורך פירוק שיתוף שלא בהסכמה. "אני תמיד ממליץ ללקוחותיי לבחור בדרך של גישור והסכמה, מכיוון שכך ניתן יהיה לפתור את הסכסוך על הצד הטוב ביותר לכל השותפים. פירוק שיתוף שיתבצע בבית המשפט עלול לגרור הפסדים, בגלל שמוכרים בכל מחיר, מפסידים החזרי מס שונים ובדרך-כלל הצדדים לא יוצאים מבית המשפט מרוצים.

"לצד ההכרות שלי עם המשפט האזרחי והרבני גם יחד, הייחודיות שלי באה לידי ביטוי ביכולת להושיב את הצדדים יחד, להגיע לליבם ולהשיג הסדר לשביעות רצונם מחוץ לכותלי בית המשפט. אני מאמין גדול בגישור והסכמה ועוסק בפתרון סכסוכים בין זוגות, משפחות, שכנים, עסקים ושותפויות ומשקים, בדרך זו. כאשר הלהבות נמוכות ההישגים גבוהים יותר", הוא מסכם.

עו"ד יוסף עיני
כתובת: מגדל ב.ס.ר 3, רמת גן (גבול בני-ברק)
טלפון:

03-9408383
050-6500570

מעבר לעמוד הפייסבוק

"אני תמיד ממליץ ללקוחותיי לבחור בדרך של גישור והסכמה", צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני

"אני תמיד ממליץ ללקוחותיי לבחור בדרך של גישור והסכמה", צילום: באדיבות עו"ד יוסף עיני


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר