מחויבים פתח תקוה, קרדיט - מטה מחויבים
מחויבים פתח תקוה, קרדיט - מטה מחויבים

אורי אהד ואיתי שונשיין בראיון בחירות מיוחד: "פתח תקוה ראויה למנהיגות אחראית עם ניסיון"

ראשי סיעת מחויבים כחול לבן פתח תקוה, אורי אהד ואיתי שונשיין, מבטיחים לפעול למען כל תושבות ותושבי פתח תקווה במשך חמש השנים הבאות ומבקשים: "תנו לנו 5 דקות וניתן לכם בחזרה 5 שנים של עבודה עבורכם/ן"

פורסם בתאריך: 22.2.24 15:53

הבחירות המקומיות יתקיימו ביום שלישי הקרוב, ה-27.2, ואחת הרשימות הבולטות המתמודדת למועצת העיר היא סיעת מחויבים, בראשה עומדים אורי אהד ואיתי שונשיין. רגע לפני שתושבי פתח תקוה הולכים לקלפי, ביקשנו מאהד ומשונשיין לענות על כל השאלות המסקרנות והחשובות.

אורי אהד: 53, אבא ל-5 ילדים ונשוי למירב, עו"ד, חבר מועצת העיר פ"ת וראש העיר לשעבר, נושם וחי את העיר כל חייו.
איתי שונשיין: 46, נשוי לעדי ואב לשלושה ילדים, חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר ב-16 שנים האחרונות, אוהב ספורט, עו"ד ומנכ"ל לשכת עוה"ד בישראל.

מאחורי אהד ושונשיין עשייה עניפה בפתח תקוה. אם צריך לסכם את הראיון איתם בשני משפטים קצרים,, אז ניתן לומר כי החומר ממנו קורצו אורי ואיתי  הוא של אנשי עשיה, מובילים, מנהיגים סופר מנוסים, אבל מה שבאמת מייחד את שניהם זה הלב, האישיות שלהם. פשוט אכפת להם, הם מחוברים לעיר בנימי נפשם, מחוברים לתושבים, מדברים בגובה עיניים, בעיקר קשובים, ובאמת מקשיבים.

נחזור להתחלה: אני כבר כמה שבועות מנסה להיפגש עם אורי ואיתי. ת'אמת, מוצא אותם מתרוצצים ממקום למקום בעשייה אינסופית והכל באנושיות. בין מפגש הוקרה למילואימניקים ולמתנדבים בחמ"לים אזרחיים יחד עם השר בני גנץ מהמחנה הממלכתי, למפגש זום עם הורים לתלמידי החינוך המיוחד לתת מענה לכאבים שלהם, סיור ביציע של הפועל באצטדיון (אוהדים שרופים כבר כתבתי?), שיח עם אנשי חינוך על קידום תכנים אזרחיים ודמוקרטיים במערכת החינוך, סיור שטח בעין גנים בה אורי גדל וגר ומכיר כל אבן ופינה … וזו דוגמא רק לבוקר אחד של השניים.

אורי מציין: "איתי ואני עומדים בראש סיעת מחויבים כחול לבן פתח תקוה עם נבחרת מצוינת של מועמדות ומועמדים. אנחנו מאמינים שהשנה האחרונה הוכיחה את הסכנה בכוח בלתי מוגבל, תושבי העיר מבינים את החשיבות של פיצול ההצבעה בין ראש הרשות למועצה. אנחנו מתחייבים שסיעת מחויבים תהווה כוח עצמאי בלתי תלוי ומאזן, המחויב רק לתושבים".

אורי אהד ואיתי שונשיין עם בני גנץ, צילום מחויבים כחול לבן פתח תקוה

אורי אהד ואיתי שונשיין עם בני גנץ, צילום מחויבים כחול לבן פתח תקוה

למה לי פוליטיקה?
אורי:
"החודשים האחרונים רק חידדו את הסיבה בגללה נכנסנו מלכתחילה ל"שדה הפוליטי". להיות נבחר ציבור (ושנינו חברי מועצה בהתנדבות מלאה) בעיני זוהי אחריות גדולה וכבדה לייצג את הציבור, להגן עליו, להוביל תהליכים ופעולות עבורו".
איתי: "אנשים סומכים עליך שתהיה שם עבורם. שתייצג אותם. שתדאג לחינוך, לביטחון הציבורי, לזכויות שלהם, לאיכות החיים שלהם ולשירות שיוענק להם. נבחרי הציבור חייבים להיות ראויים לאנשים הנפלאים שיש לנו כאן ולדעת לקחת אחריות, במילים ובמעשים. מנהיגות ראויה צריכה ללמוד וליישם את השיעור הכואב שלמדנו בחודשים האחרונים".
אורי: "החודשים האחרונים הוכיחו כי ההגה הציבורי צריך להיות מנווט על ידי נבחרים בעלי ניסיון ואחריות, נבחרים עם שיקול דעת ויכולת ביצועית".

בבחירות מקומיות בתקופה כזו כפי שתיארתם, יש אתגר גדול. תארו את האתגר המורכב הזה.
אורי:
"דווקא התקופה הזו לימדה אותנו על חשיבות ההצבעה בבחירות. המנהיגות שתוביל אותנו ותקבע איך החיים ייראו בפתח תקווה, היא מנהיגות שנבחרת בקלפי. אם נשב בבית ולא נצביע, אז מישהו אחר יחליט עבורנו לכן חשוב שתושבות ותושבי העיר יקחו אחריות אישית ויצאו להצביע". 

מה התשובה שלך למי שמתלבט אם לצאת להצביע או שמרגיש שזה בזבוז זמן?
אורי:
"מאוד פשוט – 5 דקות הצבעה שוות 5 שנים של השפעה! הבחירות המקומיות משפיעות באופן ישיר על החיים של כולנו, על איכות החיים, על מערכת החינוך של הילדים שלנו, על טיב השירותים שאנחנו מקבלים".
איתי: "תנו לנו 5 דקות וניתן לכם חזרה 5 שנים שהקול שלכם ישמע במועצה – זה הדיל".

שתפו אותנו דווקא במשהו שאתם חושש ממנו בבחירות האלו?
איתי:
"חושש בעיקר מאובדן קולות למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה".

תסביר?
"השנה האחרונה לימדה אותנו על הסכנה בזריקת קולות לפח באמצעות הצבעה למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה ולכן האחריות המוטלת על המצביעים היא גדולה".

למה המצב בפתח תקוה דומה?
אורי:
"אסור לחזור על טעויות עבר. אסור לזרוק קולות לפח. אנחנו קוראים סקרים וברור לנו שצריך להצביע לסיעה הליברלית הגדולה בעיר: סיעת מחויבים. רק ככה תבטיחו שהקול שלכם באמת ייכנס למועצה ולא יישאר על הרצפה".

אז למה להצביע לסיעת מחויבים?
אורי: "אנחנו קודם כל פתח תקוואים בלב ובנשמה, והתושבים הם בלב העשייה והמחשבה שלנו. הייחודיות שלנו היא בשילוב המנצח של עשייה עשירה וניסיון מוכח שלי ושל איתי במועצת העיר יחד עם כוח חדש ורענן. כוח שמביא ניסיון מתחומים בעשיה ציבורית, חינוכית וחברתית: לירז ראש, יניב חליבה טולדנו, מיה גודשלק, גל רז'ינסקי, נליה וינברג חורי, שחר סמולקוב, ישראל עדני, נועה גלזר בכר, נעמה יצחקי הראל".

מה הדבר הראשון שתעשו במועצת העיר?
אורי: "לפני הכל, אני אשים דגש על חיזוק תחושת הביטחון האישי יחד עם נגישות אינסופית – פשוט לקיים דו שיח קבוע, רציף ופתוח עם כל התושבות והתושבים כדי לשמוע ולהבין מה הם צריכים ולפעול בהתאם".

ובכל זאת, תן כמה דוגמאות של מה תעשו?
"אני מחויב לשמור על פתח תקוה ליברלית ודמוקרטית. שמנו לנו למטרה מספר אזורי פעולה: לאפשר חוג עירוני אחד חינם לכל ילד בעיר, להכניס את פתח תקוה למיזם "הורים ערים", להצטרף למיזם "נעים בסופ"ש", לתגבר שעת לימוד של תכנים אזרחיים ודמוקרטיים, לוודא שסוף סוף תתקיימנה בחירות דמוקרטיות לוועדי השכונות בכל העיר – כדי להגביר את הכוח שלהם כגוף עצמאי למען התושבים".
איתי מוסיף: "אפעל להגדיל תקציב של תנועות נוער והרחבת הפריסה בעיר, להגדיל תקציבי תמיכה בספורט, וזו רק ההתחלה".

מה הדבר שאתם הכי אוהבים בעיר?
איתי: "פתח תקווה היא עיר ייחודית, יש בה מיקרוקוסמוס מדהים של גוונים שונים, אוכלוסיות שונות, רקעים שונים, וכולם בחרו לחיות כאן יחד".
אורי: "באנו לייצג את כולם, וחשוב לנו לתת מקום לאורח חיים ליברלי דמוקרטי המכבד את כל התושבות והתושבים, כל אחת ואחד עם הצרכים שלהם".

מה תרצו לומר לתושבות ולתושבים לסיום?
"פתח תקוה היא עיר מדהימה עם צביון ייחודי. אנחנו מחויבים לפעול למען כל התושבות והתושבים, כאשר מה שמוביל אותנו הם ערכים של ליברליות, שוויון, פלורליזם והכלת האחר תוך כיבוד אורחות החיים של כל אחת ואחד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר