מור דקל ומארק קניז'בסקי, פתח תקווה ביתנו, צילום מטה פתח תקווה ביתנו
מור דקל ומארק קניז'בסקי, פתח תקווה ביתנו, צילום מטה פתח תקווה ביתנו

"פתח תקווה היא הבית". ראיון בחירות עם מור דקל ומארק קניז'בסקי, ראשי פתח תקווה ביתנו

היא יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, הוא עורך דין עצמאי, שניהם עומדים במשותף בראש סיעת "פתח תקווה ביתנו", המתמודדת בבחירות הקרובות למועצת העיר פתח תקוה. ראיון על האהבה לעיר, המטרות והתכניות

פורסם בתאריך: 18.2.24 22:34

שם: מור דקל ומארק קניז'בסקי, יו"רים משותפים של סיעת פתח תקווה ביתנו המתמודדת בבחירות המקומיות למועצת העיר פתח תקוה

מארק קניז'בסקי – סטטוס: בן 43, נשוי ואבא לשתי בנות, עבודה: עורך דין עצמאי, שותף במשרד עורכי דין החל משנת 2010. מור דקל – סטטוס: בת 38, נשואה ואמא לשלושה ילדים. עבודה: יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, omep israel.

מארק קניז'בסקי: "אי אפשר להישאר אדיש"

למה לי פוליטיקה: "שאלה טובה, בייחוד כאשר אתה עורך דין עצמאי שותף במשרד עורכי דין למעלה מעשר שנים. לאור מה שקורה במדינת ישראל בתקופה האחרונה והשסע הנוראי בין אזרחי ישראל, אי אפשר היה להישאר אדיש. הגעתי להחלטה (לא פשוטה) להצטרף לפוליטיקה המקומית עירונית כי לדעתי הכל מתחיל מהבית. פתח תקווה היא הבית שלי, העיר בה גדלתי, העיר שבה הקמתי את משפחתי ומגדל את ילדיי שלומדות בבית ספר מקומי. פתח תקווה היא עיר מיוחדת במינה שמצליחה לאורך שנים לשמור על המאזן הנכון בין תושבי העיר, בין האוכלוסייה החילונית והדתית, אך המאזן הנו שברירי ולא יציב. כל מה שקורה בישראל בכלל ומה שיכול לקרות בפתח תקווה בפרט דחפו אותי לעשות את הצעד לפוליטיקה. אני מאמין שיש בי את היכולות והתכונות לעשות דברים למען התושבים ולשנות. אני מאמין שאני יכול לתרום מהידע שלי ומהיכולות למען תושבי העיר. אני מאמין שהחלטות חברי מועצת העיר משפעיות באופן ישיר על עתיד העיר ולי יש ניסיון רב בהתנהלות מול גופי המדינה השונים. ראש עיר שיבחר חייב לצידו אנשי עבודה שבאו לשרת את תושבי העיר.

מה הדבר הראשון שאעשה אם אבחר: אתחיל לפעול למען תושבי העיר במסגרת בתחומים רבים, ולמקסם את היכולות שלי למענם. אמפה את הצרכים הדחופים ואפעל בהתאם. אין ספק שאפעל על שמירת העיר כליברלית תוך הפרדה ברורה בין דת ומדינה. אפעל למימוש זכויות העולים בעיר וקליטתם.

עם מי לא אשב בקואליציה: אני לא פוסל אף אחד כל עוד אינה פגיעה ב"אני מאמין שלי".

הרפורמה המשפטית: בתור עורך דין העוסק בתחום הדין המנהלי וזכויות אדם, אני מתנגד למהפכה המשפטית באופן חד משמעי.

האם הממשלה צריכה להתפטר: אני לא חושב שזו אפילו שאלה. הממשלה הזו נכשלה כישלון נחרץ כמעט בכל דבר ועניין. באופן חד משמעי הממשלה צריכה להתפטר.

תחבורה בשבת, כן או לא: בוודאי שכן, זו המשמעות של ליברליות ו-"חיה ותן לחיות", אני מתנגד לכפיה זו או אחרת.

מה הדבר שאתה הכי אוהב בעיר: אני אוהב איך שהעיר התפחתה לאחרונה, הפארקים ואיזורי הבילוי למשל. אך אני סבור שיש עוד הרבה דברים שניתן להשתפר בהם".

מור דקל: "אני שחקנית נשמה"

למה לי פוליטיקה: "במשך שנים אני פועלת, נאבקת ונלחמת על הזכויות הבסיסיות של ביטחון, בטיחות, חינוך, טיפול ורווחה של האוצר הכי גדול שלנו הילדות והילדים מגיל לידה. יתרה מכך, אני פועלת שנים על זכויות החינוך המיוחד, אוכלוסיות מיוחדות, נשים והגיל השלישי. בפתח תקווה אני משמשת כיועצת ראש העיר לגיל הרך בהתנדבות שזה תפקיד שיצרנו לאור השינוי שלקחתי בו חלק והקמנו את האגף לגיל הרך. זהו אגף תקדימי בכל הארץ, זה היה החלום שלי, איתו רצתי הלאה לכנסת והצלחתי להוציא הוראה ממשרד החינוך לפני שנה וחצי שלכל רשות מקומית יהיה בעל תפקיד שאמון על ילדים בגילי לידה עד 3, עם תקציב. הובלתי את חוק הפיקוח, חוק המצלמות, תקנות חוק הפיקוח, המעבר של התחום למשרד החינוך. אני פועלת בוועדות בכנסת שמשפיעות על חיי היומיום שלנו והילדים שלנו. אבל, פתח תקווה היא הבית כאן אני חיה ומגדלת את ילדיי, הוריי מתבגרים כאן. אני יודעת שכמה שאני אייעץ בסוף אני לא זו שחותמת או מצביעה על התקציב. בשנים האחרונות ובעיקר במלחמה, נוכחנו לדעת כמה פני ההנהגה צריכים להשתנות. יש משמעות אדירה למי האנשים שיושבים בשולחן ומקבלים החלטות על הקצאות, תקציבים, על החיים שלנו. בסוף, אנחנו משלמים ארנונה ורוצים לדעת שיש לנו "שקט" ויש למי לפנות ושמקבלי ההחלטות רואים את כולנו בשוויון מוחלט ומכבדים את העיקרון של חיה ותן לחיות לכולם. בתוך זה צריך דור חדש של הנהגה ופוליטיקאים שבאו מהשטח עם קבלות ולא הצטרפו שוב לסיעה קיימת. צריך משהו נקי וחדש, ולכן חברתי למארק ויחד הקמנו את פתח תקווה ביתנו. אני מאמינה שיש בי את היכולות והתכונות לעשות דברים למען התושבים ולשנות. באנו להיות הסיעה המאזנת במועצה שתעבוד בשיתוף פעולה עם ראש עיר אבל תשמור על עקרונותיה לטובת כלל התושבות והתושבים בסוף אנחנו הקול שלהם. אני לא באה לפזר סיסמאות והבטחות אני באה עם הידע, המקצועיות והקבלות שלי עם המון רצון ולב ענק לעשות טוב אני שחקנית נשמה והגיע הזמן לדור כזה בהנהגה שלנו.

מה הדבר הראשון שאעשה אם אבחר: הכל תלוי בתיק או בוועדה שאקבל, אין ספק שתחום החינוך והרווחה זה הלב הפועם שלי ושם אני שוחה גם בידע וגם בקשרים ושיתופי הפעולה. אבל כמובן שבכל תחום אפשר לעשות מהפכות, אפילו בתחבורה. קודם אלמד אותו, אמפה את הצרכים והדברים שקיימים ואבנה צוות מייעץ מקצועי כמו שאני פועלת היום בתחום הגיל הרך עם נציגות מגוונת, ונוציא תכניות עבודה ופעולה לטווח קצר, בינוני וארוך. צריך לפתור מיידית את בעיית מחסור המעונות בעיר לתינוקות ואת הבעיה של גני הילדים – זה פוגע בשגרת היומיום של הילדים, ההורים ואפילו בסבים והסבתות.

עם מי לא אשב בקואליציה: יש מקום לכולם באיזונים הנכונים, אנחנו לא פוסלים רק מקבלים.

הרפורמה משפטית, כן או לא: צריך שינוי, אבל לא כמו שהוצג. אני מתנגדת לרפורמה הזו.

הממשלה צריכה להתפטר? ההנהגה במדינת ישראל חייבת להתחלף לדור חדש. סיימנו עם "כיסאולוגיה" אנחנו עוברים רק ל"אידאולוגיה", אבל לא פחות חשוב גם להתחיל את השינוי מהבית בבחירות המקומיות.

תחבורה בשבת: כן, אנחנו בעד עיקרון "חיה ותן לחיות", ליברליות מלאה עם איזונים וכבוד לכולם!.

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעיר: פתח תקווה היא עיר של נשים ואנשים. יש כאן את מגוון הכי יפה של מדינת ישראל, אני בחרתי כבת שגדלה כאן להקים את המשפחה שלי כאן כי יש בה שפע. אנחנו עיר מרכזית מתפתחת שיש בה כמעט הכל. עיר בריאות, עיר הייטק, מרכזי קניות, פארקים, עכשיו צריך להפוך אותה לעיר חינוך!".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר