הרב אליהו גינת, ראש רשימת ש"ס פתח תקוה, קרדיט: מטה ש"ס
הרב אליהו גינת, ראש רשימת ש"ס פתח תקוה, קרדיט: מטה ש"ס

"העשייה שלנו לא פוסחת על אף מגזר ואף קהילה". הרב אליהו גינת, יו"ר ש"ס בפתח תקווה, בראיון מיוחד

הוא מ"מ ראש העיר, יו"ר תאגיד מקפ"ת, יו"ר מנהל הנדסה והוועדה המקומית ויו"ר אגף השכונות. הרב אליהו גינת, יו"ר ש"ס בפתח תקוה, מדבר בראיון מיוחד על השליחות שלו, על העשייה, על התכניות, ואומר: "רמי גרינברג הוא הבית, אנחנו המזוזה"

פורסם בתאריך: 21.2.24 13:42

כשרציתי להיפגש עם הרב אליהו גינת בארבע עיניים ולשמוע ממנו קצת על העשייה בקדנציה האחרונה, על יחסיו עם ראש העיר, על שמירת צביון היהדות, על בתי הכנסת, על התרבות ובעצם על הכל, ידעתי שאצטרך בשביל זה לקום מוקדם. הרב אליהו גינת עסוק בכל שעות היום עבור הציבור, בגדר 'וכל מי שעוסקים בצורכי ציבור באמונה'. הזמן היחיד שהצלחתי לתפוס אותו היה מיד לאחר תפילת הנץ בבית כנסת אור מאיר. שם, כבר כעשרים שנה, מוסר הרב גינת שיעור בדף היומי כשעה לפני תפילת שחרית בנץ החמה. הרב גינת מתחיל את היום שלו בלימוד תורה ולאחר מכן ממלא את היום בעשייה ציבורית.

הרב גינת, קשים חייו של אדם שרוצה לראיין אותך, זו השעה היחידה שפנויה?
"אפשר גם במשך היום, אבל זה כבר יהיה עם רעש של טלפונים שמצלצלים בלשכה, של הודעות וואטסאפ שמתקבלות ללא הרף ואנשים שכל רגע נכנסים ומבקשים עזרה. כעת זה הזמן היחיד שאתה יכול לשאול אותי את שאלותיך בצורה חופשית ורגועה".

האמת היא שאני שמח מאוד לראיין אותך, ראיתי בשנים האחרונות את היקף העשייה שלך בכל כך הרבה תחומים, מאיפה הכוח?
"אני שליח. אני שליח בראש ובראשונה של הקב"ה שציווה אותנו לאהוב כל אחד, ולעזור לכל יהודי, ואני שליח שלכם, של אלפי המצביעים לסיעת ש"ס, אבל בסוף, אני שליח של תושבי העיר פתח תקווה – ובעזרת ה' אהיה שליח גם הלאה".

הרב אליהו גינת באירוע עירוני, צילום פרטי

הרב אליהו גינת באירוע עירוני, צילום פרטי

אנחנו נמצאים כשבוע לבחירות, איך מתארגנים לבחירות בשעת מלחמה?
"קשה מאוד. בימים אלו, שאנחנו כבר קרובים לתאריך הבחירות, הלב לא מצליח לתפקד כראוי. בסיעת ש"ס יצאנו מיד עם תחילת המלחמה בפרויקטים רבים של עזרה ותמיכה בחיילים ובמפונים. שלחנו ציוד לבסיסים שונים וארגנו עשרות ומאות מתנדבים לעזור בקטיף. עשינו המון פעולות ויוזמות אבל הפרויקט ב-ה' הידיעה הוא 'החייל שלי', שבו כל אחד מתושבי העיר, נערים, ילדים, בוגרים, בנות, נשים ומבוגרים שמצטרפים מקבלים כרטיס עם שמו של חייל שנמצא בחזית ופרק תהילים אותו הם קוראים פעם ביום למען הצלחת החיילים. במקרה אחד, הגיע אלינו סיפור מרגש מאוד כאשר ילדה קיבלה שם של חייל והתפללה למענו. החייל היה מעורב בתקרית מבצעית בה רבים מחבריו נהרגו והוא נפצע באורח קשה. לאחר שהחלים מעט, הוא ביקש להיפגש עם הילדה שהתפללה להצלחתו והודה לה על כך. אף עין לא נשארה יבשה במפגש מרגש זה. בנוסף לזה יצאנו לבסיסים בדרום לשמח את החיילים ולסייע להם".

בפתח תקווה יש ראש עיר פעיל מאוד, אתם עזרתם לבחירתו. למה להצביע ש"ס ולא ישירות לסיעה של רמי גרינברג?
"רמי הוא הבית, אנחנו המזוזה. אנחנו כמו ששאלת, עזרנו לבחירתו של רמי לתפקיד ראש העיר, אנחנו עובדים בשותפות לאורך כל הדרך. אמנם רמי בפרונט ובכל הפרסומים, וזה בסדר, אבל יש מישהו שהיה לצידו מההתחלה ולכל אורך הדרך. רמי ראש עיר מצויין ועשינו מהפכה אדירה בכל התחומים. עבדנו כתף לכתף, היינו נאמנים וגיבינו אותו
לכל אורך הדרך. כיו"ר מקפת פיתחנו ושדרגנו את כל המתנ"סים ואת השרות לתושב, כיו"ר הוועדה לתכנון ובניה אישרנו וקידמנו את העיר וכיו"ר אגף שכונות דאגנו לפיתוח ופעילות תרבות בכל השכונות והמתנ"סים. אבל כמו שבית שמלא בספרי תורה חייב עדיין במזוזה, כך גם אנחנו – סיעת ש"ס-פ"ת, שומרת על הצביון הרוחני של העיר. מרן רבנו עובדיה יוסף זצק"ל מסר נפשו למען המפעל האדיר הזה שנקרא תנועת ש"ס, יש לנו קו מנחה, קו תורני לאורך כל הדרך ובזכות זה העשייה פורצת גבולות".

אתה יכול לספר לי על עשייה מיוחדת בשנים האחרונות?
"ראשית, חוברת העשייה שלנו שפורסמה לקראת הבחירות היא העדות הכי גדולה לעשייה שלא פסחה על שום קהילה ושום מגזר. שנית, צוות הלשכה שלי, יחד עם חברי המועצה הנוספים, הקימו אתר מיוחד שנקרא 'גינת לתושב'. באתר יכולים כל תושבי העיר להשאיר פניה לעזרה וצוות הלשכה חוזר אליהם ומטפל במהירות ומקצועיות. בפניות מורכבות הטלתי את כל כובד משקלי למען ההצלחה והסיוע. מאז כניסתי לתפקיד יו"ר ש"ס בפתח תקווה הייתי זמין לכולם, אין טלפון שלא עניתי או לא חזרתי אליו. עזרנו וסייענו בכל התחומים".

"בנוסף הקמנו איגודים בפתח תקווה, בעצם לקחנו קבוצות, של נשות החיל, של בני הנוער, של גבאי הקהילות, של רבני השכונות, אברכים – ודרך האיגודים הללו הצלחנו להבין את הצרכים ולמצוא להם פתרונות. לדוגמא, איגוד הרבנים קיבלו סדנאות והכשרה של עמידה בפני קהל, סדנאות גישור ועוד. גבאי הקהילות עברו קורס ניהול עמותות למען הצלחתם בניהול הקהילה. אין לי ספק שאם יהיה לנו עוד קצת כוח נוכל לפעול ביתר שאת. אנחנו כאן למענכם".

ישנם תלונות חוזרות ונשנות על מצוקת המעונות בעיר, יש תוכניות לשיפור?
"אנחנו מודעים לבעיה ופועלים בכל עת למצוא פתרונות. בקדנציה האחרונה פתחנו את המעון ברחוב משורר בהדר גנים, עם מעל ל-200 ילדים שמקבלים שם את הטיפול הטוב ביותר. במקביל פועלים כעת בעיר 8 מעונות תחת ניהול מקפ"ת, בראשה אני עומד. חלקם בשנים האחרונות היו מעונות בניהול של עמותות פרטיות, ובגלל הצורך הגדול שעלה מהשטח, לקחנו את הניהול באותם מעונות ודאגנו שם לצוות איכותי, ניהולי, עם הדרכות פדגוגיות וליווי אנשי מקצוע לאורך הדרך. כולי תפילה שנוכל בקרוב מאוד לבשר על התפתחות טובה בנושא זה".

מה דעתך על מפלגת יהדות התורה – ג', בבחירות האחרונות הם היו באופוזיציה, וכעת הם מצהירים שייכנסו יחד לקואליציה עם ראש העיר. תעבדו יחד?
"מפלגת ש"ס היא הבית של כולם. נשמח מאוד לכל מי שרוצה את עזרתנו – כוחנו באחדותנו. מעולם לא בדקתי איזה כיפה חבש אותו אדם שפנה אלי לעזרה, או איך שם המשפחה שלו, אנחנו עוזרים לכולם ללא הבדלים, זו השליחות שלנו וכמובן שנמשיך ונסייע בכל עת למען כולם. בעזרת השם – יחד ננצח".

יש משהו שתרצה לומר לסיום?

"אני מתפלל שלא תצא תקלה תחת ידי, זכותו של מרן פאר הדור, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל תעמוד להצלחתנו בבחירות הקרובות. שנזכה לקדש שם שמיים ולסייע לכל יהודי באשר הוא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר