חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט
חברי הקהילה הרפורמית מתפללים. צילום דן דיאמנט

בקהילה הרפורמית בראש העין אומרים: נפנה לבג"צ

משרד הדתות הקצה 300 אלף שקלים לבניית בית כנסת רפורמית, אך העברת הכספים לא עלתה עדיין לדיון במועצת העיר. העירייה: הבקשה נמצאת בתהליך של ועדת הקצאות"

פורסם בתאריך: 7.12.17 11:51

לקהילה הרפורמית בראש העין יש בטן מלאה על העירייה ועל ועדת הכספים העירונית, לאחר שבשבוע שעבר שוב לא אישרה את העברת הכספים לטובת בניית בית כנסת רפורמי. בקהילה הבהירו השבוע כי הם מתכוונים לפנות לבית המשפט ואף לדרוש הקצאה לבית כנסת בשכונות החדשות של העיר.

התקציב שלא אושר הוא עבור הקמת בית כנסת לקהילה, שנקראת בבת עין, ברחוב מבצע דני. הקהילה קיימת כבר 14 שנה בראש העין.

אחד מחברי הקהילה הוא אייל צפניה, שאומר: "אנחנו כבר כמה שנים מבקשים מקום לקהילה כדי לנהל את כל סיפור בית הכנסת. היום אנו מתפללים ופועלים בחדר בתוך מתנ"ס ברחוב מבצע דני. אנו חולקים את החדר והוא לא רק שלנו. בקדנציה הקודמת הציעו לנו מגרש בשכונות החדשות וביקשו שנכין תוכניות ומשם נמשיך בהקצאות, אך אז התחלף השלטון ואמרו לנו שהמגרש לא רלוונטי ושיש תוכניות אחרות לגביו, והציעו לנו את הגג של המבנה שבו אנו היום, ושנבנה עליו. אנחנו אמרנו שמבחינתנו זה בסדר. הנושא נבדק על ידי מהנדס העיר. התחלנו בהליך של הקצאות ועברנו את התהליך. ידענו שמשרד הדתות מקציב כספים לבתי כנסת שאינם אורתודוקסים, זה נע בין 50-300 אלף שקלים לכל בית כנסת. את הבקשה מגישה העירייה לקול קורא שמוציא משרד הדתות. העירייה הגישה את הבקשה פעמיים, פעם אחת לפני שנה וחצי, אך אז התבשרנו שלא זכינו ושזכו מקומות אחרים בארץ. הגשנו פעם נוספת בסוף השנה הקודמת, והפעם הקהילה בראש העין קיבלה תקציב ממשרד הדתות של 300 אלף שקלים, וזה אמור להניע את בניית השלד של בית הכנסת שלנו".

כבר בחודש יולי האחרון הגיעה הבקשה לקבלת הכספים לוועדת הכספים העירונית. צפניה: "כעת, לאחר קבלת התקציב ממשרד הדתות, הנושא אמור לעבור שוב פעם בוועדות העירייה ומועצת העיר צריכה לאשר את ההקצאה. בשבוע שעבר שוב התכנסה ועדת הכספים שקובעת אילו נושאים עולים לדיון במועצה בכל הקשור לתקציבים. שוב פעם נאמר לנו שאין להם מספיק נתונים להעלות את הנושא למועצת העיר ושהם צריכים הבהרות ולכן המליצו לא להעלות את הנושא לדיון. הטענה שלנו היא שמספר פעמים סיפקנו את כל התשובות למי שצריך ופשוט רוצים למשוך את הזמן. בסופו של דבר, ולאור הימשכות התהליך, אנחנו נדרוש הקצאה לבית כנסת בשכונות החדשות, וכנראה שנפנה גם לבג"ץ. יהיה פה בית כנסת לקהילה שלנו על אפם וחמתם. אם הם חושבים שבראש העין יהיו 150 בתי כנסת רגילים, ואפילו לא אחד לקהילה הרפורמית, אז הם טועים".

יש לציין כי לפני כמה חודשים, לאחר שהוחלט שלא להביא את הנושא לאישור המועצה, ציין יו"ר הוועדה, עדי אביאני מהבית היהודי, כי הסיבה לכך היא אינה אידיאולוגית כלל, וכי מדובר במינהל תקין. לטענתו, ראשי הקהילה הרפורמית נדרשו לספק הסברים על דרכי המימון הנוספות של בניית בית הכנסת, כמות המתפללים וצורכי השכונה.

תגובת העירייה: "הקהילה הרפורמית פועלת מזה שנים במבצע דני. בקשת הקהילה לבניית בית כנסת נמצאת בתהליך של ועדת הקצאות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר