משפחת אדם: מימין בן, ישראל ואור אדם. צילום זאב שטרן
משפחת אדם: מימין בן, ישראל ואור אדם. צילום זאב שטרן

משפחת אדם בממלכת התיאטרון

בין ההפקות הבולטות בחנוכה השנה תמצאו את "משפחת קדמוני בממלכת הדינוזאורים". הייחוד: האב ישראל ובנו בן הם המפיקים, הבן אור הוא אחד השחקנים לצד דביר בנדק, חני נחמיאס ועוד

פורסם בתאריך: 9.12.17 20:47

חג החנוכה בפתח, יחד עם טירוף המופעים לילדים. בין ההפקות הבולטות השנה יש גם את לצד המופעים הגדולים ומחזות הזמר ניתן יהיה למצוא גם את "משפחת קדמוני בממלכת הדינוזאורים", מחזמר שהופק על ידי משפחה פתח תקוואית, משפחת אדם. האב והבן, ישראל ואור אדם, הם המפיקים, ואילו הבן הנוסף, בן אדם, משחק את אחד התפקידים בהצגה.

המחזמר עוסק במשפחת קדמוני: אבא אבן (דביר בנדק), שליט הממלכה הנבחר, אמא אבנית (חני נחמיאס) ובנם אבנהיו (אייל שקרצי). המשפחה בדיוק עברה למערה חדשה בקיר המערות הגדול, שבמשך אלפי שנים היה מקום מגורם של הדינוזאורים, אך לאחרונה החליטו הקדמונים להתיישב במקום ולא לאפשר דינוזאורים לחיות בקרבם.

יחד עם מעמד השליט קיבל אבא אבן את הספר הקדום ״ממלכת הדינוזאורים״, בו מסופר הסוד לחיים בשלום עם הדינוזאורים. אף אחד לא הצליח מעולם להבין את כתב הסתרים בספר ולכן לא נמצא פיתרון עדיין לחיים משותפים. אמא אבנית היא אשת קריירה מצליחה שמנסה לג׳נגל בין הקריירה למשפחה ומשתדלת בכל כוחה לגשר ולפתור את הבעיות בבית, בעיקר בין אבא אבן ואבניהו ששונא את המערה החדשה ורוצה לחזור למערה הישנה בה גר.

בוקר אחד מחליט אבניהו לצאת מביתו בסתר ולחזור למערתו הישנה. בדרכו הוא נופל לבור ודינוזאור נחלץ לעזרתו ומציל אותו. אבניהו המבוהל מבקש בסתר ליבו שיהיה לו האומץ והשלווה להתקרב אל הדינוזאור על אף הפחד. משאלתו מתגשמת, ומופיעים לידו האבירים אומץ (סיון מסט) ושלוו (בן אדם). הם מבינים את שפת הדינוזאורים וכך מצליח אבניהו לתקשר עם הדינוזאור. אבניהו המום מכך שהדינוזאור טוב הלב עזר לו ולא נלחם בו, בניגוד למה שסיפרו לו כולם. הוא מבין שהדינוזאורים בסכנה כי השכן הרשע ששוכן במערתו הישנה, סתום עין (יניב פולישוק) מצא דרך להשמיד את הדינוזאורים בעזרת כתב סתרים שמצא בספר ״ממלכת הדינוזאורים״.

במהלך ההצגה מחליט אבניהו להמשיך לכיוון מערתו הישנה בעזרת ה־ג׳י פי עץ שלו, שם הוא פוגש את סתום עין הרשע. אבניהו והאבירים נלחמים בסתום עין אך הוא מצליח לברוח מהם, ומבטיח שהתוכנית שלו רק התחילה ובקרוב מאוד ישלוט בעצמו בממלכה וישמיד את כל הדינוזאורים. אבניהו חוזר הביתה להוריו ומספר להם על החדשות המסעירות אך אלה מתקשים להאמין לדבריו. בביתו מחכה לו הפתעה, ״סופר קדמו-נֶנִי״ שתפקידה ״לסדר״ את מערכות היחסים בבית ולהשכין שלום. בינתיים בממלכה מתכוננים הקדמונים בהמלצתו של סתום עין הרשע לקרב הגדול. בהמשך ההצגה יוכלו הצופים לדעת האם יזכו הדינוזאורים לגור בממלכה או שיושמדו על ידי סתום העין, האם אכן תצליח סופר קדמו נני להשכין שלום בית.

# # #

רגע לפני שהטירוף מתחיל, מספר ישראל אדם, המפיק הראשי, על ההשראה להצגה, על התחרות ועל העבודה לצד הילדים. "ההשראה היא על פי הבן שלי אור שהוא פשוט מטורף על הדינוזאורים", הוא אומר. "זה מחזמר מקורי שלנו, שהשנה כתבנו אותו, והוא עולה עכשיו לראשונה בחנוכה. לפני הצגות כאלו מתרגשים כי בעצם יוצרים מוצר שלא היה קיים לפני כן. יש לנו דינוזאורים חדשים בגודל 2 וחצי מטר שיככבו בהצגה". את המחזמר כתבה ומביימת עדינה חיימיס.

כמה זמן אתם עובדים על ההפקה?
"אנו עובדים עליה כבר ארבעה חודשים, וזה כולל את הכתיבה, הליהוק, התפאורה וכל המסביב. עכשיו זה שלב החזרות".

בטח יש תחרות קשה מול ההפקות הגדולות.
"למעשה, כל ההפקות הקטנות יותר מתחרות על הכרטיס השני והשלישי", אומר ישראל אדם. "בכל הקשור לכוכבים, אז הפסטיגל למשל מביא את עומר אדם וסטטיק ובן אל, ואנו מעבירים מסר של משפחה. אנו במקום אחר. זה פחות נוצץ אבל עם מסר. הכרטיסים של הפסטיגל נמכרים בכמויות כי יש גם על מיני מבצעים ודילים בסופרים. לשמחתנו הקהל אוהב דינוזאורים וזו השנה השלישית שאנו עובדים עם דינוזאורים. בכלל, יש לנו אוסף של 20 דינוזאורים".

# # #

ישראל אדם כבר 35 שנה בתחום. הוא נולד וגדל בפתח תקוה, משרדיו נמצאים בקריית מטלון, "אפשר לנהל עסק כזה גם מפתח תקוה", הוא אומר. "יש לנו פגישות בתל אביב, אבל בעיקרון הכל מנוהל מפתח תקוה".

איך זה לעבוד עם שני בנים שלך?
"זה הכי כייף שבעולם וזו המתנה הכי גדולה שקיבלתי. אנחנו חברים קודם כל. אנחנו לא אבא וילדים אלא חברים, ככה חינכתי אותם וככה הם גדלו. הם חיים בתוך התיאטרון. אין אצלי יחס מועדף ואין איפה ואיפה. כולם באותה סירה. בן הוא כמו כולם, כמו כל שאר השחקנים, הוא מקבל הוראות מהבמאי והוא צריך לעמוד בתנאים של כולם. בן הוא בוגר תלמה ילין, והוא בא לעשות את העבודה. אור עושה את ההפקות של המשרד כבר הרבה שנים, ואנחנו מדברים כמו פרטנרים לעסקים למרות שהוא הבן שלי. אור גר איתי, ומתרגלים לזה שגם עובדים ביחד וגם גרים ביחד. לדעתי לעבוד ביחד זו מתנה שרק יכולתי לחלום עליה. אני נותן לילדים את כל מה שאני יודע. הם מפעל חיים מבחינתי".

בן אדם משחק כאמור את האביר שלוו. "יחד עם אומץ אנחנו קולות בתוך הראש של הגיבור שמדרבנים אותו לשני דברים שהוא זקוק להם בתא המשפחתי, שזה שלווה ואומץ", הוא מספר על תפקידו. "במהלך ההצגה אנו מעבירים מסר על זוגיות חדשה, שדווקא אצל האישה יש יותר כוח ואצל הגבר עדינות".

הוא בן 29, יליד פתח תקוה, בוגר תלמה ילין. הוא משחק כמה שנים בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון. בימים אלו הוא עובד על סדרה חדשה שתצא בקרוב אותה הוא כותב ובה הוא גם ישחק. בינתיים הוא מספר על המשחק לצד חני נחמיאס ודביר בנדק ואומר: "זה מרגש מאוד לעבוד איתם. הם אנשים נחמדים ומצחיקים והתחברנו כולם במהלך החזרות. בכלל, בימים אלו מתבצעות החזרות המרכזיות לקראת העלאת ההצגה. יש כל יום חזרות ועובדים קשה, ויש הרבה עבודה מאחורי הקלעים. המחזמר כולל ריקודים ושירים, לצד בובות גדולות. וזה הקסם של התיאטרון, שבסוף המסך עולה והכל מתרכז לשעה וחצי של הופעה עם מסר מאוד חשוב, ולא רק גודל ושואו ושמות גדולים".

על התחרות מול ההצגות הגדולות עם התקציבים הגדולים הוא אומר: "בסופו של דבר ההורים מחליטים לאן לקחת את הילדים, אם זה לשמות גדולים או להצגה עם מסר חינוכי. התחרות היא קשה, אבל אנו עושים את המקסימום. הקהל בסוף מגיע".

ואיך זה לעבוד עם המשפחה?
"החברים הכי טובים שלי הם מקס אולארצ'יק ואלישע בנאי (בנו של יובל בנאי, ט"ס), שהם גם בנים של אנשים מפורסמים, וכל החיים אנו נתקלים בשאלות כמו איך זה להיות הבן של. התשובה הכי טובה היא שאנו עושים הכל לבד ויש קהל שאוהב אותנו מבלי שהוא יודע שאנחנו הילדים של מי שאנחנו. עשיתי בשנים האחרונות בכוחות עצמי הרבה דברים, ופתאום לעבוד עם אבא ואחי זה נחמד, הם עושים עבודה מדהימה והם נקיים וללא רדיפת בצע. יש לי משפחה מדהימה, וכל עוד אנו יכולים לשתף פעולה אז זה מדהים. מבחינתי זה זמן שאפשר להיות עם המשפחה וזו זכות גדולה".

# # #

אור אדם, הצלע השלישית במשפחה, הוא בן 25 וגם הוא מתגורר בפתח תקוה. הוא למד בבית הספר הס ושם נחשף לראשונה לתחום האמנות והבמה. "שם התחיל החיבור שלי עם האמנות, המוזיקה והתיאטרון", הוא מספר. מהס המשיך ללמוד בחטיבת רשיש ובמכללה למינהל בעיר. עם אביו החל לעבוד לפני כשמונה שנים.

"לפני שלוש שנים יזמנו את ההפקה הראשונה של הדינוזאורים והבאנו בובות ענק מיוחדות", מספר אור. בעקבות ההצלחה, החלטנו שהשנה אנחנו עושים מחזמר ומחברים לדינוזאורים את משפחת קדמוני. מדובר בכתיבה מקורית שלנו שכוללת ערך מוסף משפחתי. היה מאוד חשוב לנו לתת להצגה ערך מוסף ולהדגיש שמשפחה זה כוח ויצא מצב שגם ההצגה היא כוח משפחתי וגם העבודה שלנו בפועל זה כוח משפחתי".

איך זה לעבוד ביחד עם אביך ועם אחיך?
"זה כיף גדול. אבא שלי ואני עובדים ביחד על כל הפרויקטים ועם אחי הגדול אנחנו משתפים פעולה מידי פעם. אין דבר יותר גדול מאשר לעבוד ביחד עם המשפחה. לשמחתי אנחנו גם מסתדרים בגדול ומה שכן, משתדלים לא לתת לאחי הגדול יחס מועדף בהצגות, הוא בדיוק כמו כל אחד מהשחקנים".

ועל מה מדברים בערב שישי?
"אנחנו משתדלים לעשות את ההפרדה, אבל לפעמים שולחן שישי הופך לשולחן עבודה".

יש כבר תגובות לקליפ של ההצגה?
"התגובות שקיבלנו הן מעולות, יש לנו צוות שחקנים מהשורה הראשונה ואני בטוח שההצגה תהיה אחת מההצגות המובילות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר