ראש העיר איציק ברוורמן הגיע לפני זמן קצר להפגנת העובדים והביע תמיכה במאבקם צילום: שי גרוסמן
ראש העיר איציק ברוורמן הגיע לפני זמן קצר להפגנת העובדים והביע תמיכה במאבקם צילום: שי גרוסמן

בוקר של הפגנות: עובדי "טבע" ותושבי קרית מטלון יצאו לרחובות

מאות מעובדי טבע חוסמים את ציר ז'בוטינסקי במחאה על הכוונה לפטר כ-2,000 מעובדי החברה ברחבי הארץ. במקביל הפגינו תושבי קרית מטלון על מצב התשתיות בשכונה בכיכר המרכזית ברחוב איינשטיין

פורסם בתאריך: 17.12.17 11:07

בעוד שתושבי שכונת קריית מטלון יצאו היום להפגין בשנית במחאה על מצב השכונה והתנהלות העירייה מולם, לא הרחק מפגינים עובדי "טבע" המוחים על הכוונה לפטר כ-2,000 עובדים ממפעלי החברה ברחבי הארץ.

זו כאמור ההפגנה השנייה של תושבי קרית מטלון, שיצאו לרחובות כבר ביום ראשון שעבר. גם הפעם יצאו התושבים לכיכר המרכזית ברחוב איינשטיין עם שלטים הנושאים את הססמאות "החצר האחורית של העיר", ו"גם לילדי השכונה מגיע מדרכה". התושבים טוענים שהעירייה מזניחה את השכונה ומתעלמת מבקשותיהם. לדבריהם מצב התשתיות ירוד, הם חוששים כי הבניה בגבעת שמואל תגביר את העומס בשכונה וגם מתנגדים להקמת מקווה.

הפגנת עובדי חברת טבע. צילום שי גרוסמן

הפגנת עובדי חברת טבע. צילום שי גרוסמן

"את המקווה הם רוצים להקים במרכז השכונה, וגם הבנייה בגבעת שמואל מאוד מטרידה אותנו", אומר תושב השכונה. "אנחנו עמדנו בצומת וחסמנו את התנועה, והבאנו גם ילדים שנמצאים בחופשת חנוכה. לצערי התשתיות פה הן ברמה שקשה לתאר, מי שלא נסע בשכונה לא יכול להבין זאת. אי אפשר לנסוע בכבישי מטלון, והמדרכות במצב קשה".

הפגנה בקרית מטלון. צילום באדיבות התושבים

הפגנה בקרית מטלון. צילום באדיבות התושבים

הפגנה בקרית מטלון. צילום באדיבות התושבים

הפגנה בקרית מטלון. צילום באדיבות התושבים

גם עובדי חברת "טבע" הפגינו מחוץ למשרדי הנהלת החברה ברחוב בזל ובמקביל חסמו את כביש ז'בוטינסקי. העובדים, שנמצאים בחוסר וודאות וחוששים שיקבלו את מכתב הפיטורים, עמדו בכניסה לחברה עם שלטים ובהם נכתב"חורבן הבית" בדרישה למנוע את הפיטורים הצפויים.

"חסמנו את כביש ז'בוטינסקי ממזרח למערב והלכנו על הכביש עד לצומת הרב מלכה", אומר שי גרוסמן, תושב העיר וחבר בוועד העובדים בטבע פתח תקוה. "משם המשכנו לכיוון משרדי החברה שברחוב בזל. הגיעו כמה מאות עובדים, שבניהם עובדי טבע ובני משפחותיהם. ההפגנה תהיה עד לשעה 12:00 ואז נציגי ועד העובדים יכנסו ישיבה וישוחחו עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לגבי המשך הפעולה. כרגע מדובר על 570 עובדים שעלולים לאבד את מקום עבודתם במשרדי ההנהלה, שמתוכן ההערכה היא שיש עשרות עובדים תושבי העיר".

אל מחאת עובדי טבע הצטרף ראש העירייה, איציק ברוורמן. ברוורמן הביע חשש כבד מהמשבר שבמסגרתו יפוטרו אלפי עובדי החברה ולדבריו, לא מדובר רק באמפתיה בריאה, אלא ממש בשותפות גורל של תושבי פתח תקוה ועובדי החברה שמשרדי המטה שלה ממוקמים בעיר. "יחד עם תושבי העיר ואזרחי המדינה, אני עוקב בדאגה ובצער רב אחר המשבר הגדול העובר על חברת "טבע" ועובדיה בכלל ובמיוחד, מטבע הדברים, אחר העובדים במטה החברה בפתח תקוה, אשר רבים רבים מהם תושבי עירנו", אמר ברוורמן. "אני משתתף במחאה הכואבת שלכם במטה המשרדים בפתח תקוה, על מנת להביע באופן אישי את השתתפותנו בכאבכם, ואת תמיכתי בדרישותיכם הצודקות. אני קורא להנהלת חברת "טבע" ולקברניטי המדינה לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בעובדים בישראל". חברת טבע קמה והתפתחה כחברה ישראלית וכמפעל ישראלי ציוני אדיר בהנהגת היו"ר המיתולוגי אלי הורביץ ז"ל. לעובדים בישראל חייבת שתהיה עדיפות עליונה על פני כל עובד אחר בארצות אחרות. אי אפשר במחי יד למחוק את זכויותיהם וחזונם של מייסדי החברה ומי שהביאה לימיה הפורחים שחלפו בגלל ניהול כושל. אנו נפעל בשיתוף עם ההסתדרות ומועצת הפועלים בעיר ונפנה לחברות ולמפעלים הרבים בעיר, כדי לעודד גיוס של כמה שיותר עובדים מקרב המפוטרים ונעשה ככל אשר נוכל על מנת לסייע לכם במאבקכם הצודק.ידי מושטת לכם העובדים וועד העובדים בכל דבר ועניין, בתקוה לבשורות טובות עבורכם ועבור כולנו. אתם זה אנחנו ואנחנו זה אתם", סיים ראש העיר את דבריו שזכו לתשואות בקרב מאות המפגינים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב מודאג

    מתנגדים לבניית מקווה במטלון!!!! שכונה עם רוב חילוני ויש מקוואות בסביבה. קודם ספרייה, טיפת חלב, שיפור תשתיות לטובת הרוב המוחלט ולא רק לטובת קומץ.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר