עיריית ראש העין
עיריית ראש העין

בוטלה ישיבת המועצה שאמורה הייתה לדון בביטול אגרת השמירה

רבע שעה לפני תחילת ישיבת המועצה בראש העין אמש היא בוטלה במפתיע. הטענה: הגזבר חולה. חבר המועצה איתן תם: "זה ממש הזוי. אין שום סיבת נוכחות של הגזבר בישיבות המועצה, וגם אם הוא חולה אז אפשר לזמן מישהו אחר מהגזברות"

פורסם בתאריך: 19.12.17 08:57

רבע שעה לפני תחילת ישיבת המועצה אתמול בראש העין שהייתה אמורה לדון בהמשך גביית היטל השמירה, הודיעו בעירייה לחברי המועצה שהישיבה מבוטלת.

באופוזיציה ביקשו לדרוש במהלך ישיבת המועצה לבטל את אגרת השמירה לשנת 2018. לטענתם, האגרה, שמושתת על התושבים בחיוב הארנונה ושבאמצעותה הוקם השיטור העירוני, אינה צריכה להיות משולמת על ידי תושבי העיר אלא על ידי העירייה או על ידי משרדי הממשלה.

"זה ממש הזוי", אומר חבר המועצה איתן תם לאחר ביטול הישיבה. "כשהייתי בדרכנו לבניין העירייה קיבלנו טלפון ונאמר לנו שהישיבה מבוטלת כי הגזבר חולה. אני לא יודע אם הגיעו לפנינו עוד חברי מועצה ועזבו את המקום. אין שום סיבת נוכחות של הגזבר בישיבות המועצה, וגם אם הוא חולה אז אפשר לזמן מישהו אחר מהגזברות. גם חבר המועצה משה סיני אמר שהוא לא זוכר מקרה כזה. פשוט מבזה".

במהלך הערב הועלתה השערה שייתכן וגם חברי המועצה מהקואליציה עלולים היו לעורר קשיים וחלילה לתמוך בעמדת האופוזיציה בנושא המשך גביית האגרה, ולכן היו בעירייה לכאורה מי שניסו להימנע מהמבוכה.

"נאמר לנו שהגזבר חולה", הוסיף חבר המועצה חנוך עוז. "לא נכנסתי לעומק של העניין. בנוגע להיטל השמירה, זה טעון בדיקה ולכן צריך את הגזבר לישיבה בשביל לקבל תשובות והסברים. אולי זה הזמן לעשות שינוי בנושא. לי אישית מפריעה אגרת השמירה שנגבית מהתושבים. ההחלטה שלי אם לתמוך או להתנגד תלויה בהוצאות שלה ואם יש הצדקה לגבות את הסכום מהתושבים".

יוזמי ההצעה לבטל את אגרת השמירה, חברי המועצה משה סיני ואיתן תם, טוענים שצריך לדון מחדש בנושא האגרה ומסבירים מדוע. "מדובר במס לכל דבר, בייחוד לאור זה שבחודשים האחרונים יש עליה בכמות התלונות בגין פריצות וגניבות ברחבי העיר", אומר תם. "אנו אומרים שראש העיר צריך לפתוח את הסכם הגג מול משרדי הממשלה לבניית השכונות החדשות ולומר שמשרדי הממשלה יקצו תקציב עבור היטל השמירה. למה תושבי העיר צריכים לממן את ההיטל הזה?".

לפני הקמת השיטור העירוני בשנת 2014, איישה חברת אבטחה את מחסומי הכניסה בעיר בשעות הלילה, ומאז הקמת השיטור המחסומים האלו אינם פעילים. "העירייה רוצה להאריך את חיוב של היטל השמירה לפי אותה שיטה", מוסיף תם. "לפני כשנתיים בערך החיוב עוד היה לפי מחיר קבוע לדירה, אך היום החיוב הוא לפי גודל הדירה, ומסתכם בכמה עשרות שקלים לכל חשבון. לכן אנו קוראים לבטל את זה לגמרי. ממה שאני שומע בראש העין התושבים גם לא מרגישים לגמרי בטוחים. לפני הקמת השיטור העירוני היו מחסומים בכניסה לעיר, וכעת אין, ובמקום זה יש את השיטור העירוני שעולה יותר כסף".

תגובת העירייה טרם התקבלה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר