פנינה תמנו שטה. צילום עופר וקנין
פנינה תמנו שטה. צילום עופר וקנין

זה מה שהיא רצתה: פנינה תמנו שטה חוזרת לכנסת

תמנו שטה, שהוצבה במקום ה-13 ביש עתיד, חוזרת לכנסת לאחר פרישתו של יעקב פרי. מקורביה: "היא מאוד נרגשת"

פורסם בתאריך: 7.2.18 17:55

חברת הכנסת לשעבר ותושבת העיר פנינה תמנו שטה, תחזור לכנסת לאחר שחבר הכנסת יעקב פרי "מיש עתיד" הודיע על התפטרותו היום, יום רביעי. מספר שעות לפני שאמור להתפרסם תחקיר עליו בתוכנית 'עובדה', פרי הודיע שהוא לוקח פסק זמן מפעילות ציבורית. הבאה בתור ברשימת 'יש עתיד', היא תמנו שטה שחוזרת לפעילות. לאורך השנים האחרונות המשיכה תמנו שטה להיות פעילה במישור הציבורי וחיכתה לשובה לכנסת. מקורביה בעיר אומרים: "היא נרגשת מאוד, היא רצתה כל הזמן לחזור לכנסת".
תמנו שטה, עורכת דין, עיתונאית ופעילה חברתית, כיהנה כחברת כנסת, בכנסת ה-19. היא נולדה בכפר וזבה במחוז גונדר שבאתיופיה. היא נכדתו של קס שאטו מהרט, מהמנהיגים הרוחניים הבולטים במחוז בו נולדה. בשנת 1984, בגיל שלוש, עלתה יחד עם משפחתה לישראל במסגרת מבצע משה. בשנותיה הראשונות בישראל התגוררה תמנו-שטה עם משפחתה במרכז קליטה בפרדס חנה. בשנת 1988 עברה יחד עם משפחתה לפתח תקווה. בנעוריה למדה באולפנה "צפירה", בתוכנית מצוינות לילדים מחוננים יוצאי אתיופיה. לאחר מכן, למדה במכללת "אורט" בירושלים במסגרת פנימיית "כרמית". את שירותה בצה"ל עשתה תמנו-שטה כסמלת מבצעים בפיקוד העורף. לאחר שחרורה מהצבא למדה משפטים בקריה האקדמית אונו, הוסמכה כעורכת דין ולאחר הסמכתה עבדה במחלקה המשפטית של בנק דיסקונט.

פנינה תמנו שטה

פנינה תמנו שטה

בזמן לימודיה עבדה עם נוער בסיכון, הקימה מועדון לצעירים משכונות מצוקה ולנשים בעיר, החלה בפעילות הסברה בארץ ובעולם ועמדה בחזית מאבק יוצאי אתיופיה בפרשת השמדת הדם של העולים, בשנת 2006. בשנת 2012 הצטרפה למפלגת "יש עתיד" ובבחירות לכנסת ה-19 בפברואר 2013 נבחרה לכהן כחברת הכנסת והייתה לאישה הראשונה מהעדה האתיופית המשמשת בתפקיד זה. במהלך כהונתה בכנסת, הייתה חברה בוועדה לביקורת המדינה, בוועדת הכנסת ובוועדה לזכויות הילד ומשנת 2014 חברה בוועדת הפנים. היא שימשה גם סגנית יו"ר הכנסת וכיהנה כיו"ר השדולה לקידום יוצאי אתיופיה בישראל.

 

בבחירות לכנסת ה-20 בשנת 2015 הוצבה במקום ה-13 ברשימת "יש עתיד" ונשארה מחוץ לכנסת כשהמפלגה זכתה ב-11 מנדטים בלבד, אך למרות זאת, המשיכה בעשייה הציבורית שלה וציינה שהיא ממתינה לחזור לכנסת, על מנת להשלים את העשייה בה התחילה. לפני פרי פרש שי פירון, במקומו נכנס אלעזר שטרן.
מאז הבחירות לכנסת ה-20, תמנו-שטה הובילה את הפגנות יוצאי אתיופיה, הנחתה תוכנית ברשת ב' והיא משתתפת בפאנל קבוע בתוכנית שיחת היום בערוץ 2. היא מונתה על ידי שר האוצר משה כחלון לחברה בוועדה מקצועית לשילוב אוכלוסיות בדירקטוריונים ועל ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנציגה בוועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי. היא סיימה לימודי תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב ועל פועלה לשוויון זכויות הוענק לה "אות הידידות החברתי" של הקרן לידידות ו"אות מרטין לותר קינג" (2016).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר