צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ההורים השביתו את הגן: האזינו ל"קלטת הצרחות"

הורי גן טרום טרום חובה טוענים כי הסייעות לא מפסיקות לצרוח על הילדים. העירייה: הנושא מטופל ביסודיות

פורסם בתאריך: 18.2.18 17:51

ביום שישי האחרון השביתו הורי גן טרום טרום חובה בראש העין את הלימודים, לאחר שלטענתם הסייעות בגן מתנהגות בצורה לא ראויה לילדים. בהקלטה קולית שהפיצו ההורים, ניתן לשמוע את הסייעת צורחת על הילדים. "קצת קשה להבין מה היא אומרת, רק שזה בעיקר צעקות ואין רגע מנוחה בגן", אומרת אחת האמהות.

האזינו להקלטה מהגן שהפיצו ההורים:

לטענת ההורים מדובר בבעיה שהחלה כבר בתחילת השנה. הם מספרים כי פנו לגננת, נפגשו עם נציגי אגף החינוך בעירייה, אבל הדברים לא השתנו. "נראה שזה כבר הפך לחלק משגרת הגן לצערנו, כי רוב הזמן צועקים", אומר אחד ההורים. אחת האמהות סיפרה לדוגמה: "באחת ההקלטות שומעים שאחד הילדים נשפך לו בקבוק המים ובמקום להסביר לו, לעזור לו, היא צרחה עליו 'מה זה צריך להיות'". הילדים כל הזמן בוכים, נכון שזה גן ויש בעיות, אבל למי שמקשיב מהצד, זה נשמע קצת מעבר לרגיל, הגן לא רגוע ובתגובה הילדים לא רגועים, יש ילדים שממש לא אוהבים ללכת לגן ואסור שזה יהיה כך".

שירן עזר כהן ואסף לנדאו, יו"ר הנהגת הגנים מכירים את הנושא מקרוב. "מתחילת השנה, ילדי הגן הזה סבלו מאנשי צוות לא מתאימים, בלשון המעטה, הן בגן והן בצהרון. הנהגת ההורים ביצעה מספר ניסיונות לשיפור המצב בגן, אשר כללו אף סיור של ראש העירייה בצהרון הגן הנוכחי, לצורך עמידה על מצבו. צריך לזכור שהאחריות על הצוותים אשר מופקדים על הטיפול בילדי הגן רובצת על כתפי הרשות. החשש העיקרי שלנו הוא שאותן סייעות, אשר פרטיהן ידועים לנו, ישובצו לעבודה בגנים אחרים בעיר, כפי שקרה כבר בעבר. לא נוכל להסכים למצב כזה, בעיקר לאחר שמיעת הקלטות", הם אומרים, "אנו מצפים מעיריית ראש העין להרחיק את הסייעות האמורות מטיפול בילדים בגני העירייה, כמו גם לספק לילדי הגן האמור תמיכה וסיוע, אם בהצמדת צוות פסיכולוגי ואם בכל דרך מתאימה אחרת".
מעיריית ראש העין נמסר: "עיריית ראש העין קולטת מאות סייעות מדי שנה לגני הילדים. הסייעות עוברות מיון והכשרה מקצועית על מנת לטייב את עבודתן בגן לצד הגננות. עם היוודע המקרה, החל בירור מעמיק באגף החינוך יחד עם פיקוח משרד החינוך, הגננת והסייעת לבירור ולקבלת החלטות. בשלב זה, הסייעת יצאה לחופשה עד למיצוי התהליך. עיריית ראש העין רואה בסדר עדיפות ראשון את מוגנות הילדים ויצירת אקלים מיטבי בגן. אגף החינוך פועל באופן מיידי בכל נושא המובא לפתחו, בנחישות ובמקצועיות למען ביטחון ילדינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר