הקריסה הכחולה. צילומים זאב שטרן, ניר קידר
הקריסה הכחולה. צילומים זאב שטרן, ניר קידר

עשר המכות של הפועל: כל הסיבות לקריסה

עגלת הקניות ששימשה כמתקן לייבוש כביסה, נטישת הקהל, המשא ומתן הכושל עם הכחולה והצ'קים שחזרו. לרגל החג חזרנו לכל הסיבות שבגללן אוהדי הפועל יציינו גם את פסח בשנה הבאה, במקרה הטוב, בליגה הלאומית

פורסם בתאריך: 4.4.18 10:54

ספירת כמות המכות שהנחית דורון גלנט על הפועל, או לחלופין כאלה שניחתו עליה בתקופת כהונתו כבעלים בעונה הנוכחית אינה ניתנת לספירה. כיוון שכך, ובשל העובדה שאת הפועל מודל 2017/18 אפיינו בעיקר שערוריות ופגיעה תדמיתית שגרמה לכל עיסוק בכדורגל להיראות מינורי, קבלו את 10 המכות הקשות במיוחד של הפועל. ואלו הן.

1. דירה להשכיר

קבוצת כדורגל מקצוענית משכירה דירות לשחקנים הגרים באזורים מרוחקים. בהפועל של גלנט גם התנאי הבסיסי הזה לא תמיד מתממש. שני צ'קים בסך של 4,150 שקלים כל אחד שנועדו לשכירות של הקפטן גל צרויה חזרו והוא נאלץ לשלם מכיסו חלק מהסכום ולהסתייע בספונסר הראשי גל חצור. היכן הבעלים? לא עונה לטלפונים, וממש לא בפעם הראשונה. זה עוד כלום לעומת ואהיב חביבאללה, שנדרש לפנות את דירתו בהתראה מינימלית של 24 שעות, בטענה שלקבוצה אין עוד אפשרות לשאת בעלויות. כאן גלנט דווקא היה זה שהרים טלפון, אבל עם בשורות איוב כאלה והעלבון הצורב לשחקן ולמועדון, מוטב היה לו אותה שיחה כלל לא התקיימה. כזכור, עמותת הכחולה התגייסה לסייע ושכרה עבור החלוץ הצעיר דירה באזור סירקין עד תום העונה.

חביבאללה בדירה ששכרה עבורו הכחולה. צילום: עמותת הכחולה

2. עגלת כביסה

במשך שבוע תמים התנהלה הפועל ללא שירותי כביסה. הסיבה? ניחשתם נכון. אי תשלום דמי שכירות. ומה עושים כשהמכונה והמייבש לא בהישג יד אבל צריך מדי משחק ואימון למען התנהלות – סליחה על האנלוגיה – שוטפת? מציבים עגלת סופר במרכז מתחם האימונים לצד כמה כיסאות ומייבשים, אלא מה? אם לא היה מדובר במועדון מקצועני ניתן היה להבליח חיוך חינני נוכח היצירתיות של אחת הקבוצות בליגות הנמוכות. בין ים התירוצים, גלנט אפילו התהדר ברצונו לשדרג את המכונות, אלא שעבור העובדים והשחקנים הבדיחה ממש לא מצחיקה והיא, שוב, על חשבון הפועל.

פינת הייבוש בסירקין

פינת הייבוש בסירקין

3. פגע וברח

על בעיות ההתנהגות של ג'ייקוב נג'וקו ידעו בהפועל הרבה לפני שהחתימו אותו, כמו גם על הכישרון הגדול הטמון ברגליו. שבועיים בלבד לאחר שהגיע, אותן רגליים הובילו את הקשר הניגרי לקחת ללא רשות רכב של המועדון, לנהוג בו ללא ביטוח ולעשות תאונת דרכים סמוך לראש העין. לאחר מכן הוסיף חטא על פשע כשעזב את המקום מבלי לדווח לראשי הקבוצה. המאמן דאז אורן קריספין הבהיר כי למועדון יש "אפס סבלנות וסובלנות להתנהלות שלו" ונג'וקו נחתך מהקבוצה. בהפועל הנוכחית, ארבעה וחצי חודשים לאחר מכן היו זמן סביר כדי לשכוח כליל מאותה תאונה ולדון ברצינות באפשרות חזרתו עם סיום חלון ההעברות. מי יודע מה היה עלול לקרות אם המהלך היה יוצא אל הפועל.

עוד היה קרוב לקאמבק. ג'ייקוב נג'וקו. צילום: הפועל פתח תקוה

4. סמלים מנייר

כל אוהד הפועל בעשור האחרון יוכל לספר בפה מלא ששחקנים ומאמנים אמנם התחלפו תדיר, אבל השניים שהיו שם כל הזמן והפכו עם השנים למזוהים ביותר עם המועדון הם מנהל הקבוצה חזי בבאי ואיש המשק עוז בצון. נכון, לא מדובר בסמלים שקרעו רשתות והקיזו דם על הדשא, ועדיין, בהחלט מדובר בשני אנשים שתרמו רבות לקבוצה (חלק מהזמן בהתנדבות מלאה) ודם כחול זורם בעורקיהם. גלנט קיצץ במשרותיהם של בבאי את בצון, שבצר להם הבינו לאן נושבת הרוח ונאלצו לעזוב, תוך כוונה עתידית לתבוע את המועדון בגין כספים שלטענתם לא שולמו להם. מי שראה את העצב בעיניו של בבאי במשחק מול אחי נצרת, בו צפה מהיציע לראשונה אחרי שנים ארוכות, הבין מיד שככל הנראה את בעל הבית הנוכחי לא מעניינים דברים כמו מסירות ואהבת הפועל.

חזי בבאי. צילום זאב שטרן

מהמזוהים עם המועדון. חזי בבאי. צילום זאב שטרן

5. אין מאמן? אין אימון!

רכבת של מאמנים לאורך העונה היא לא דבר חדש, לא בליגת העל ולא בלאומית. מה שמעניין היא ההתנהלות בהעדר אחד. לאחר עזיבתו של דני גולן ובטרם הצטרף תומר קשטן, בוטל אחד מאימוני הבוקר של תחילת השבוע. הסיבה פשוטה: לא היה מי שיעביר אותו. כשגלנט לא בעניינים וגל חצור מתפקד כבעלים בפועל, סירב מאמן השוערים רפי כהן, שכבר הספיק לעמוד על הקווים ולסתום לא מעט חורים העונה, לסתום אחד נוסף. בוואקום בו עלו שמותיהם של פרדי דוד, אלי מחפוד ויוסי שושני כמועמדים למשרת המאמן הלא ממש נחשקת, בהפועל נאלצו לבטל את האימון באקט נוסף שמזכיר הרבה יותר שכונה מקבוצת כדורגל. כלפי חוץ תמיד אפשר לספר על פצועים וחיסורים (בעיה מטרידה בפני עצמה) אבל נראה שהביטוי "עדר ללא רועה" התאים הרבה יותר.

דני גולן עם שחקני הפועל באימון השבוע. צילום זאב שטרן

דני גולן עם שחקני הפועל באימון. צילום זאב שטרן

6. הילד ענק

אם הצרות בבוגרים לא מספיקות, גם מחלקת הנוער סיפקה שערורייה משלה עם פרשת מעברו של כוכב נערים ג' לשעבר דניאל גולני מהפועל למכבי. בדיעבד התברר כי המגעים בין מכבי לשחקן הכנף הכישרוני, הנמנה עם סגל נבחרת נערים ב', החלו כבר באוקטובר שעבר. גולני חגג 15 רק בחודש שעבר ובשל היותו קטין, מי שחותמים על החוזה בשמו הם הוריו. אמו של השחקן, לריסה, אמנם הייתה חתומה על הסכם מול הפועל, אך בשל העובדה שהוריו של השחקן גרושים, יש להחתים את שני ההורים על ההסכם – פרט קטן אך משמעותי אותו פספסו בהפועל, כך שלמעשה ההסכם שלהם מול גולני לא היה קביל. בהפועל, שהורגלו השנה בבקשות להסברים ותירוצים, סיפרו כי הילד ומשפחתו בגדו בהם ושיקרו להם וכי גם אם החוזה היה קביל עדיין השחקן היה יכול להשתחרר. במועדון איימו בתביעה בגין הפרת חוזה והאשימו את מכבי בעקיפת חוקי ההתאחדות. כשהעשן התפזר, נותר הפספוס של כישרון גדול שהיה בדרך להפוך לשחקן בית מבטיח, אך נשאר רק מבטיח מחוץ לבית, ועוד אצל היריבה היריבה העירונית השנואה.

דניאל גולני עם אופיר לוזון. צילום באדיבות מכבי פתח תקוה

7. את הכסף!

עצוב להודות על האמת, אבל הקדמת משכורות פברואר ביומיים עבור הקבוצה הבוגרת הפכה לחדשה מרעישה בהפועל, פשוט כי כולם כבר התרגלו לעיכובים. מאז התפטר מתפקידו המנכ"ל ברוך סער אי שם בסוף ספטמבר האחרון, לא מונה לו מחליף והכאוס הניהולי במועדון שובר שיאים שליליים מדי חודש בחודשו. בין השאר, פיגורים של שבועות ארוכים לשחקנים, חלקם בעלי משפחות, לעובדי המועדון וכן לעובדי מחלקת הנוער, בצד התעלמות מוחלטת נטולת תשובות או הסברים מבעל הבית, שהפציע באימון לאחר תקופה ארוכה לרגל הגעתו של קשטן ונעלם שוב כלעומת שבא. בחודשים האחרונים עלה הביזיון מדרגה, כשמי שלקחה אחריות על הפועל ומחלקת הנוער שלה היא הבקרה התקציבית. לא להתבלבל – גם אנשיה מגלים בטוחות וצ'קים שחוזרים על בסיס קבוע, פלוס צו עיקול שהוצא לאחרונה מחברת האבטחה בשל חוב. תשלום בזמן? ציות לחוקי העבודה? במצב הנוכחי בהפועל מקווים בעיקר לקבל כסף, לא חשוב מתי.

דורון גלנט. צילום זאב שטרן

דורון גלנט. צילום זאב שטרן

 

8. חוסר עניין לציבור

אין ויכוח על כך שהנכס החשוב ביותר של הפועל הוא הקהל הגדול שלה. כיום רובו המכריע יושב בבית ובעיקר אוכל את הלב. כשהתוצאות לא משביעות רצון ופרשה מחפירה אחת רודפת אחרת, לחלק גדול ממשחקי הבית העונה טרחו להגיע ליציעי ראש הזהב בין 150-200 צופים, כמות שמאפיינת יותר קבוצות מסדר הגודל של רמת השרון ובית"ר תל אביב/רמלה. מי שבכל זאת היה שם מוכן להישבע שבעבר גם משחקי גביע הטוטו התקיימו באווירה מחשמלת יותר.

היציע הדליל בראש הזהב מול רמת השרון

היציע הדליל בראש הזהב העונה

9. המו"מ שלא נגמר

כנס הייסוד של עמותת הכחולה נערך ב-7 בינואר בשנה שעברה. הפגישה הראשונה בין נציגי העמותה לבין דורון גלנט התקיימה כחודש לאחר מכן, ב-12 בפברואר. למעלה משנה אחרי, אותה פגישה שהוגדרה אז ככזו שנערכה באווירה חיובית, מתוך הערכה וכבוד הדדי, הפכה למו"מ טרחני ובלתי נגמר, שמאיים לשבור שיא גינס כארוך בתולדות הרחוב הספורטיבי. בין לבין היו חילופי האשמות, סיום המו"מ וחידושו, קמפיין מחאה תחת הסלוגן 'גלנט, זה איתנו או בלעדיך' ואפילו לקיחת אחריות של העמותה על חלק מההפגנות בפתח ביתו של הבעלים. נכון לכתיבת שורות אלו, את המסמכים המפורסמים שאמורים ללמד על גובה החובות של הפועל, חברי העמותה עדיין לא זכו לקבל.

הפגנת אוהדי הפועל מול ביתו של גלנט

הפגנת אוהדי הפועל מול ביתו של גלנט

10. סכנת המבחנים

מישהו עדיין זוכר שהעונה הזו התחילה בהצהרות על מטרה אחת ויחידה בדמות כרטיס לליגת העל? סגל נוצץ במונחי הלאומית עם שמות מוכחים דוגמת ברנקו מיכאילוביץ', אדריאן רוצ'ט, איציק כהן, נס זמיר, גל צרויה ורובי לבקוביץ' הבטיח רבות, אבל קיים הרבה פחות והוביל לגל שחרורים בינואר במטרה לחסוך בעלויות. בזמן שחצי ליגה נאבקת על מקום בפלייאוף העליון, בהפועל בסך הכל מקווים לא להיגרר למקום ה-14 המוביל למשחקי המבחן. מצד שני, כשמקבל ההחלטות ניתק מגע וכולם רק מנסים לנטוש את הספינה לפני שהיא טובעת, למי יש זמן, כוח או אנרגיות להתרכז בכדורגל נטו?

שחקני הפועל. צילום זאב שטרן

קשה להאשים אותם. שחקני הפועל. צילום זאב שטרן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונן.א

    רבותי אין מה לעשות במצב הנוכחי כדי להציל את האימפריה שלנו צריך לחפש ספונסר רציני ואמיד כדוגמת ב"ש לא מזמן היו בלאומית ולאן הגיעו כנ"ל כלפי הפועל פ"ת שחסרה לנוף הכדורגל בליגת על .

  2. רונן.א

    רבותי אין מה לעשות במצב הנוכחי כדי להציל את האימפריה שלנו צריך לחפש ספונסר רציני ואמיד כדוגמת ב"ש לא מזמן היו בלאומית ולאן הגיעו כנ"ל כלפי הפועל פ"ת .

  3. אבי

    לא הפסידו כלום עם נגוקו. שחקן בעייתי בן אדם בעייתי ואני בטוח שמה שיודעים שהוא עשה זה חלק קטן. לא מתאים לקבוצה. שיישאר איפה שהוא עכשיו ולא יחזור.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר