צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אור ירוק: נהגים נצפו בכבישי העיר עוסקים בדברים אחרים פרט לנהיגה

מתצפית שערכו מתנדבי עמותה בראש העין עולה כי מתוך 51 נהגים שנצפו, רק שלושה דיברו או החזיקו בנייד. מדובר בנתון סביר ביחס לערים אחרות בהן נערכה פעילות דומה

פורסם בתאריך: 24.4.18 07:44

מסיכום תוצאות תצפית שערכו לאחרונה מתנדבי עמותת "אור ירוק" בראש העין, עולה כי שישה אחוזים מהנהגים שנצפו בכביש היו עסוקים בדברים אחרים פרט לנהיגה. על פי התוצאות בעיר נצפו בסך הכל 51 נהגים, מהם שניים דיברו בפלאפון בזמן הנהיגה ונהג נוסף החזיק את המכשיר הנייד בידו.

בהשוואה לערים סמוכות בהן התקיימה תצפית גם כן, עולה כי כמות עבירות התנועה שבוצעו בראש העין יחסית סבירה. בפתח תקוה, לשם השוואה, נצפו 101 נהגים בסך הכל, מתוכן חמישה אחוזים התעסקו בדברים נוספים בזמן הנהיגה. שניים מהם דיברו בפלאפון, שניים החזיקו את הפלאפון, ואילו נהג נוסף נצפה כשהוא קורא ספר או עיתון.

באורנית הסמוכה לראש העיר נצפו בסך הכל 40 נהגים, כאשר מתוכן 55 אחוז התעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה – ארבע דיברו בטלפון, שלושה החזיקו טלפון, ארבע קראו עיתון או ספר ואילו אחרים התגלחו, אכלו או התעסקו במושב האחורי.

מסקר שפרסמו עמותה העוסק בהיסח דעת עולה כי 95 אחוז מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד – דבר שלא מפריע ל-54 אחוז להודות שהם עושים זאת. עוד עולה מהסקר כי 53 אחוז מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-86 אחוז הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.

"כדי לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שעסוקים בהיסח דעת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה", אומר מנכ"ל עמותת אור ירוק,ארז קייטה. "כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר