יציאה לכביש 5
יציאה לכביש 5

טענה: פנייה לא מוסדרת ימינה בכביש 5 מסכנת את הנהגים

במכתב למחלקת התחבורה בעיריית ראש העין טוענים חברים בועדת התחבורה העירונית: "מדובר במפגע ישן ומוכר אשר משום מה אינו מטופל". רק בשבוע שעבר אירעה במקום תאונת שרשרת קלה

פורסם בתאריך: 22.5.18 11:05

חברים בועדת התנועה בראש העין פנו למחלקת התחבורה במנהל ההנדסה בעירייה במכתב בו הם מתריעים על סכנה בטיחותית לנוסעים בכביש 5. מדובר בפניה קטנה ימינה, לא מוסדרת, בקטע הכביש בין מחלף אבן עזר לכביש 444 – אל כביש צדדי שם ממוקמים מספר עסקים קטנים. לדבריהם, רכבים המבקשים לפנות ימינה בכביש המהיר מאיטים תוך תוך סיכון נהגים אחרים ופונים ימינה בכביש עפר.

יציאה לכביש 5

יציאה לכביש 5

במכתב ששלח חבר הוועדה מנחם יבלונסקי, כתב: "ב-14 במאי השנה, בשעות הבוקר ארעה תאונת שרשרת קלה עם משאית (פול טריילר) שנסעה מאבן העזר מערבה ואז פנתה ימינה בפתאומיות למזנון – מוסך הנמצא צפונית לכביש וגרמה ל-3 רכבים שנסעו מאחור לפגוע זה בזה. מדובר במפגע ישן ומוכר אשר משום מה אינו מטופל. למעשה מרבית המסלול הימני בכביש 5 בקטע הדרך בין מחלף אבן העזר לכביש 444 הוא מסלול מסוכן לתנועה. קיימות בקטע קצר זה ארבע כניסות/יציאות, שאינן בטיחותיות וחלקן או רובן כלל אינן חוקיות. כניסות ויציאות רכבים בפניות אלה יוצרות האטה מהותית במסלול הימני ובסמוכים לו ומוסיפות עומס רב. לאור העומסים הגוברים בכביש 5 נושא זה מחייב הסדרה מיידית. הנושא הנדון עלה בעבר מספר פעמים אך לא ברור מדוע מי שאחראי לקטע דרך זה אינם מטפלים בכך".

 

אליעזר קצנשטיין, פעיל בתחום התחבורה הציבורית בעיר: "יש בכביש הזה בערך ארבע יציאות לכיוון כמה חנויות שנמצאות שם. יש שם התפרצויות לכביש ובלימות של מכוניות שפונות לכיוון החנויות. זה ממש סכנת נפשות. הנושא עלה מספר פעמים בעבר ולא בוצע שום דבר עד היום. אני באופן אישי כבר הפסקתי לנסוע בנתיב הימיני בכביש הזה כי אני חושש".

בתשובת מנהל מרחב מרכז בחטיבת התפעול והאחזקה בחברת נתיבי ישראל, אלון פלג, לפנייתה של מנהלת מחלקת התחבורה במנהל ההנדסה בעיריית ראש העין, מיטל לוי, בנושא נכתב: "נושא הכניסות ידועות ואף מטופלות מול היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה. הנושא אינו שפוט ואף רגיש. כמו כן נבחנת אפשרות להסדרת כביש גישה פנימי לעסקים וכך ימנע יציאות הרכבים".

תגובת נתיבי ישראל תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אליעזר קצנשטיין

    הערה: קטע הכביש הנ"ל אינו שייך לשטח השיפוט של ראש העין. למרות זאת, מכיוון שתושבי ראש העין משתמשים בכביש – העירייה פנתה בנדון לכל הגורמים הרלבנטים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר