צור הנדל. צילום אגף הנוער
צור הנדל. צילום אגף הנוער

האם אתם מקדמים את ילדיכם ללמידה מהבטן או מהעכוז?

למידה מבחינתי היא אחת כזאת שגורמת לך לצרוח, שבאה מהבטן

פורסם בתאריך: 23.5.18 17:24

מתנערים. צילום אילוסטרציה קובי פאר

צילום אילוסטרציה קובי פאר

מהי הצלחה, זו שאלה שניתן להפוך בה הלוך ושוב, שאלה המתבטאת פעמים בממון, פעמים בבריאות, פעמים בקריירה ופעמים במשפחה. שאלה שהכל רודפים אותה ומייחלים לבואה מדי בוקר עם נץ החמה. בין אם גשמית ובין אם רוחנית, מטרתה הסופית היא הנחלת השלווה בלבו הכבד של האדם. אך כיצד ניתן להשיג הצלחה נכספת זו? תקראו לי נאיבי אך דומני כי התשובה נמצאת בספר כלשהו, או שמא אלו כמה ספרים? למעשה אני מאמין שהתשובה נמצאת בספרים כולם כבאחד.
בעוד שהמבוגרים מטיפים לנו להצליח בלימודים ולהגיע להישגים גבוהים וציונים מרקיעי שחקים, הם מפספסים פרט גורלי. שוכחים זקני השבט למודי הקשיים והניסיון את סיבת הלמידה. מדוע אנו לומדים? לצערי הרב התשובה השגורה בפיהם של רבים מבני גילי תהיה "הבטחת העתיד מבחינה כלכלית". לצערי לדברים הללו טעם מר. כמובן שלימודים הינם תנאי הכרחי להשגת השכלה גבוהה בהמשך הדרך, ועל ידי כך שיבוץ במקום עבודה נחשק, אך הסבירו לי בבקשה דבר אחד. היכן טמון בלימודים ערך מוסף כאשר כל מניעי הלומד הינם גובה הציון והפחד מכישלון?
תקראו לי משוגע אבל יש בי התחושה כי משמעות הלימודים היא … תחזיקו חזק … למידה! מי היה מאמין? אך איני מדבר על סתם למידה, אני מכוון לאחת כזאת שאתה רוצה לצרוח, אחת שמתבשלת בבטן, אחת שעוסקים בה מתוך הנאה צרופה של התפתחות והתפכחות. אחת שמשנה מציאות. האם כך קורה בפועל? האם זו המטרה שבני הנוער הולכים לכבודה אל בית הספר? דומני כי התשובה ברורה.
אם כך מה עלינו לעשות? אולי נקיים עוד עיצומים למען המורים ונעלה את משכורתם ועל ידי כך את התלהבותם? או אולי נחלק כדורי ריטלין שגם עוזרים להתרכז וגם ללמוד מתוך הנאה? או שפשוט נפזר המון שטרות על מפתן בית הספר ונגרום לתלמידים לרוץ כמו עדר של קרנפים כדי ללמוד בכיף! עד שהדברים הללו לא יושגו נאלץ לחשוב על תחלופה זמינה.
אם תפתחו לוח שנה תוכלו לראות ששבוע הספר קרב ובא. ולכבודו מזמין אנוכי את כל בני הנוער בפתח תקווה באשר הם לשפוט ספרים אך ורק על פי הכריכה! אם לא נאה בעינכם כריכה חומה, יכולים אתם למצוא אחת עם נצנצים ותחרה, אם אין נצנצים תפזרו. העיקר הוא להתחיל ולקרוא. זוהי הצלחה בשבילי. זהו אושר. זו בינה אמיתית וטהורה. אחת כזאת שרוצים לצרוח, אחת ששלכם באמת. אמנם בקבלה לייל לא ישאלו על מספר הספרים אשר קראתם עד כה, אך הדבר יבדיל אתכם מכולם. הדבר ישנה את כל הווייתכם ויחשוף לפניכם מחוזות חדשים ונפלאים אשר נסתרים מעין אדם שידו אינו משגת בספר.
ולכם ההורים אשר מהנהנים בראשכם להסכמה. האם אתם מהווים דוגמה? האם אתם מקדמים את ילדיכם ללמידה מהבטן או שמא מהעכוז? דחפו ללמידה לא רק מספרית, אלא לאחת כזאת שבונה בינה ודעת. אחת שפורצת את גבולות השכל הישר. למידה לשם למידה.
מהי הצלחה, זו שאלה שניתן להפוך בה הלוך ושוב ללא די, שאלה המתבטאת פעמים בממון, פעמים בבריאות, פעמים בקריירה ופעמים במשפחה. שאלה שהכל רודפים אותה ומייחלים לבואה מדי בוקר עם נץ החמה. דף יכול לסחוט מן האצבע טיפת דם, אך יש בידו גם היכולת לסחוט מן הדעת את כל היכולת הטמונה בה. אם תשאלו אותי, זו ההצלחה האמיתית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר