המנוף ומתחם הגנים
המנוף ומתחם הגנים ברחוב יעל רום

הגן, המנוף, הבנייה וקו המתח: דוח הבטיחות לא הרגיע את ההורים

הורי גן בניאס, שאמורים לעבור למתחם גנים ברחוב יעל רום, נאבקים בהחלטה. דוח הבטיחות דווקא חיזק את החששות שלהם

פורסם בתאריך: 13.6.18 09:44

הורי גן בניאס, שאמורים לעבור ממתחם הגנים ברחוב ראשון לציון באם המושבות לרחוב יעל רום, בשל בנייה שמתוכננת במתחם ברחוב ראשון לציון, ממשיכים להיאבק על מנת לבטל את המעבר. לדברי ההורים, הם אמורים לעבור ללמוד במתחם החדש הנבנה ביעל רום והם חוששים מהמעבר, בעיקר לאור כך שסמוך לגנים החדשים נמצא אתר בנייה ומעל הגנים עובדים מנופים. לטענת ההורים הילדים ישהו בצמידות לאתר בנייה פעיל של מגדל מגורים בן 22 קומות, יהיו חשופים לסכנות חמורות, לבעיות אבק קשות, לרעש משמעותי ועמוד חשמל בעל מתח גבוה שנמצא במקום, ולסכנת מנוף ונפילת חפצים מהאתר. על פי ההורים, העיריה הציעה בעת האחרונה פתרונות אבטחה שונים, שלטענתם רק מחזקים את דבריהם שיש חשש לביטחון הילדים.
העירייה בנתה מתחם של שישה גנים ביעל רום ומעוניינת באופן טבעי לאייש אותו. לדברי העירייה, בצמוד למתחם הגנים הנוכחי ברחוב ראשון לציון, במגרש החנייה הצמוד, תחל בנייה של חטיבה חדשה, מבנה בן שלוש קומות עם כיתות בית ספר. זו החטיבה השלישית בשכונה שאמורה לקלוט את תלמידי בתי הספר חיים חפר ופאול קור. בהקשר זה אמר חבר המועצה איציק ישראל, שפנה במכתב לפני כחודש אל ראש העירייה איציק ברוורמן בדרישה לבטל את המעבר: "גם אם הבנייה של החטיבה תהיה צמודה לגן ברחוב ראשון לציון, עדיין זה פחות מאשר בניין של 24 קומות שבונים בצמוד לגן ברחוב יעל רום ולכן, במידה מסוימת, ניתן להתחשב בבקשת ההורים ולמצוא חלופות אחרות".

עמוד החשמל בכניסה למתחם

עמוד החשמל בכניסה למתחם

בכל אופן, ברביעי שעבר נפגשו ההורים עם מנהלת אגף גני הילדים מיכל אונגר, עם יריב סנדלון מנהל אגף הביטחון ועם אהוד שטיין מנהל אגף איכות הסביבה, שהסבירו להם על אופי הבנייה, מתווה הגן והאישורים שהתקבלו. לדברי ההורים ההסברים שקיבלו לא הניחו את דעתם ולא הרגיעו אותם. במהלך הפגישה שמעה אונגר את טענותיהם ולדבריהם התחייבה להעבירן לראש העירייה. "בסיום השיחה היא אמרה כי רצונות ההורים יילקחו בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות", אומרת אחת האימהות.
עוד מסבירים ההורים, שלאחרונה נודע להם ששני גני חובה, קיבלו אישור להישאר במתחם הנוכחי ושני גני טרום טרום חובה, שובצו במתחם החדש. עוד טענו ההורים שבישיבת המועצה שהתקיימה השבוע לו אופשר להם להיכנס.
לטענת ההורים, דוח הנחיות הביטחון והבטיחות הנוגעים לפרויקט שהגיע לידיהם, מעלה שאלות קשות. "אף אחד לא כתב מה תדירות הביקורים של יועץ הבטיחות", אומרת אחת האמהות. "זרוע המנוף, על פי הדוח, תעבור את קו גידור הגנים, אנחנו חוששים גם מיציבות המנוף לאור מקרים שהתרחשו בארץ וכן מחפצים שיכולים ליפול מהאתר לתוך חצר הגן. אין בדוח כל התייחסות למפגעי אבק ורעש והחשש שהילדים יסבלו מתחלואה בדרכי הנשימה. אין התייחסות לקו המתח אשר ממוקם במרחק מטרים ספורים בלבד מחצר אחד הגנים".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "מבדיקה שנערכה על ידי מנהל אגף בטיחות ארצי במשרד החינוך עולה כי המקום נבדק על ידי אנשי בטיחות מוסדות חינוך. ניתנו הנחיות מדויקות ומקצועיות ואין מניעה להמשיך לנהל את שיגרת הגן. כמו כן, ההורים קיבלו שיבוצים לפני שלושה שבועות. מתוכם כעשרה הורים הגישו ערעור מאחר ולא רצו לשהות במקום – כל בקשות ההעברה אושרו והילדים קיבלו שיבוץ אחר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר