צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בית המשפט דחה את הדיון בבקשה לבטל את איסור הנחיתות מעל ראש העין

את הבקשה הגישו עיריות תל אביב ואור יהודה. גורם עירוני: "רצונם להפוך את מסלול 21 למסלול ראשי הכולל נחיתות בלילות ובשבתות. זה יפגע בתושבי העיר". בית המשפט קבע דיונים להמשך

פורסם בתאריך: 11.7.18 08:09

פרסום ראשון: בית משפט המחוזי בלוד בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, דחה באופן זמני בשבוע שעבר את בקשת עיריות תל אביב ואור יהודה לבטל את איסור הנחיתות על מסלול 21 בנתב"ג בלילות וקבע כי לקיים דיון רק לאחר החלטת בג"ץ בעתירה אחרת שהוגשה.

מסלול 21 הוא מסלול שנפתח במאי 2014, כמסלול משני. רשות התעופה האזרחית כללה הגבלות על התנאים לפיהם הוא יופעל לנחיתות בלילות ובשבתות בעיקר ויכולים לנחות בו מטוסים עם שני מנועים בשעות העומס בלבד. ההגבלות נועדו לצמצם את מטרד הרעש ליישובים הסמוכים לראש העין ולשכונות המערביות בעיר. מטרת הבקשה שהוגשה לבית המשפט הייתה להפחית באופן קבוע את כמות הטיסות שעוברות מעל תל אביב ואור יהודה במסלול 12, תוך הגברת הנחיתות מעל ראש העין במסלול 21.

בימים אלה מתקיימות עבודות שיפוץ ושדרוג של חלק ממסלולי הנחיתה בנתב"ג מה שממילא מגביר את הנחיתות במהלך היום במסלול 21. עבודות אלו אמורות להסתיים בסוף חודש יולי.

"מסלול 21 נבנה כמסלול משני למסלול הראשי שהוא 12", אומר גורם בעירייה, "העתירה שהוגשה לא קשורה לשיפוצים, אלא נובעת מתוך רצון להפוך את מסלול 21 למסלול ראשי ושהנחיתות בו יהיו כמו במסלול 12, וזה כולל לילות ושבתות. המטרה של העותרים היא ליצור חלוקה בין המסלולים בשביל להקל על תושביהם, אך שינוי כזה יפגע בתושבי ראש העין. כרגע בית המשפט דחה את בקשתם וקבע דיון להמשך".

בית המשפט החליט כאמור להשאיר את מסלול 21 כמשני למסלול 12 ולא להגביר את הנחיתות בו. כאמור, על פי בית המשפט אמור להתקיים דיון מקביל בעליון בנוגע לאופן השימוש במסלולים בנתב"ג, ועד שלא תתקבל בו החלטה אין טעם להמשיך לדון בעתירה שהוגשה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר