גן פלפלת צילום באדיבות ההורים
גן פלפלת צילום באדיבות ההורים

"אם זה היה הפוך היו צועקים הדתה"

בגלל שאין מקום בגן הדתי, הורים מרמת סיב נאלצים לרשום את ילדיהם לגן חילוני, או לרשום אותם בגנים מרוחקים

פורסם בתאריך: 18.7.18 10:45

הורים לילדים בגילאי טרום – טרום חובה וטרום חובה, הגרים בשכונת רמת סיב, המוכרת גם כנווה עוז הירוקה (ברחובבות ויטנברג, זלוטניק, יבין), טוענים כי בשל היעדר מקום בגן הדתי מפנים את ילדיהם ללמוד בגן החילוני הסמוך לביתם, או לחילופין לנסוע לשכונת כפר גנים ג'.
ברחוב השחם נבנה לפני כשנה מבנה בן שתי קומות. הקומה העליונה הועברה לטובת מכללת העיר פתח תקוה, בעוד בקומה התחתונה נמצאות שתי כיתות גן חינוך מיוחד, ושתי כיתות גן נוספות הן "פלפלת" הדתי, ו"צבר" החילוני. לטענת ההורים, מדובר בכיתות גן קטנות יחסית וכיום בפלפלת לומדים כ-16 תלמידים, אך לאור מעבר של תושבים חדשים שאמורים לאכלס את הבניינים הסמוכים, הגן יהיה בשנת הלימודים הקרובה בתפוסה מלאה. עוד מציינים ההורים שכבר היום, חמישה תלמידים שביקשו להירשם לגן, נאמר להם שאין מקום בשל רישום עודף והם הופנו לשכונה הסמוכה כפר גנים ג', אליה צריך להגיע כל בוקר ברכב בכבישים עמוסים יחסית, או לחלופין הוצע לחלק מההורים לרשום את ילדיהם לגן "צבר" החילוני, אשר לטענתם, הוא לא הבחירה הטבעית שלהם, מאחר והוא לא מנחיל תכנים דתיים.
"לא ברור לי המצב שבו מבנה שנבנה לטובת תושבי השכונה הופקע מאתנו וניתן בחציו למכללה פרטית, ורבע נוסף ניתן לתושבים שמגיעים מרחבי העיר בעוד לילדינו לא ניתן כמעט כלל מקום, ולכן שולחים אותנו לנסוע כל בוקר 20 דקות בפקקים", אומרת אמא לשני ילדים. "בעירייה הציעו לי לשלוח את הילדה לגן החילוני שבו יש עדיין מקום. בחירה שהיא בעייתית, מאחר ואני לא רוצה לשלוח את הבת שלי לגן חילוני, כי זה לא תואם את הערכים שלנו ומבחינתו זוהי פגיעה דתית חמורה".
לטענת האם, סיבה נוספת שהם מבקשים ללמוד בשכונה, היא הרצון שהילדים ילמדו עם ילדים איתם ישהו במסגרות חינוכיות בהמשך. "לתחושתי מקבלי ההחלטות בעירייה לא חשבו על טובת תושבי וילדי השכונה כשהם תכננו את חלוקת הגן, שאגב משמש בשבתות גם בבית כנסת ספרדי ואשכנזי, בהיעדר מבנה ראוי שנבנה עבור תושבי השכונה, שמרביתם דתיים".
עוד אומרים ההורים, שבשכונה יש מאות משפחות צעירות עם ילדים וקהילה דתית גדולה, והם צריכים לקבל עדיפות על המכללה. אם אחרת אומרת: "לא דואגים לתושבים, רואים בנו שכונה חורגת שלא זכאית לתשתיות ראויות ומבחינתנו מדובר בשערורייה. אם היה מדובר במקרה הפוך היו צועקים 'הדתה', כפייה דתית. אבל לפקידי העירייה נראה הגיוני להפנות את ילדינו לחינוך חילוני. למה? למה מזלזלים בנו כך? אנחנו זכאים לגדל את ילדינו כראות עינינו ואמונתנו ולא נתפשר על כך".

דובר העירייה, חזי חקאק, מסר בתגובה: "הדברים המובאים בכתבה, אינם רלוונטים להיום. בשכונת רמת סיב יש 4 גני ילדים. כל הורי הילדים שביקשו להשתבץ ברמת סיב, משובצים לגנים, השיבוצים נעשו על פי בקשת ההורים ולשביעות רצונם".

בתגובה לדברים האלה אמרו הורים מהשכונה הם לא מרוצים וחלקם השתבצו בגנים חילוניים מחוסר ברירה, כי ביקשו ללמוד בשכונה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מוני

    שכונה לא מתוכננת, בעייתית מבחינת שירותים, סופר, קופת חולים, בית כנסת. אין כלום!!!!!!!!!!!!
    העיריה העיקר שיווקה את המקום כמקום יוקרתי מחירי דירות בשמיים ולדיירים אין כלום.
    פריירים מי שקנה במקום הזה.
    תזכרו את זה ב 30.10.2018

  2. כ

    כמה. מועמדים אנחנו צריכים לרשות העיר שאת רובם אנחנו לא מכירים צריך אחד טוב שלא ניכשל שנית

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר