גן טבלן צילום באדיבות ההורים
גן טבלן צילום באדיבות ההורים

15 ילדים בגן אחד חלו בדיזנטריה

ההורים בגן טבלן מספרים שזו השנה השנייה שזה קורה, ומציינים כי הבעיה המרכזית היא שהחול מלא בצואה ובשתן של חתולים. גם אחת האמהות שמצויה בהריון מתקדם נדבקה. העירייה: "הוצע להם לקבל גן חלופי במידת הצורך"

פורסם בתאריך: 24.7.18 07:41

הורים לילדי גן טבלן ברחוב י"ד הבנים 64 בשכונת כפר גנים, טוענים ש-15 ילדים מתוך 20 ילדי הגן, קיבלו תוצאות חיוביות של דיזנטריה. שניים מתוך ילדי הגן טופלו במרכז שניידר, מספר ילדים נוספים פנו לקופת חולים ולמוקד. עוד הם מציינים שבשנה שעברה הייתה באותו גן התפרצות של המחלה ולמרות פניות רבות לעירייה לטיפול בחול המזוהם, הם לא מקבלים מענה. לטענת ההורים, הבעיה מתחילה ומסתיימת בחול הגן, שעמוס בצואה ושתן של בעלי חיים. לדבריהם הילדים סובלים משלשולים, חום גבוה, כאבי בטן ועוד.

"מדובר בתופעה שנמשכת כמעט שבוע ומכוון שזה מדבק, במיוחד בימים הראשונים, אחד מדביק את השני", אומרת אחת האימהות. אחד האבות מוסיף: "מתוך 20 ילדים שהיו בצהרון 15 חלו. גם אשתי שהיא בהיריון מתקדם נדבקה. לדבריו מרבית הילדים חלו באותו שבוע. אם נוספת מספרת: "יש לי ילדים בגן הזה כבר שלוש שנים. בשנה שעברה לקראת חודש מאי, כל הגן חלה בדיזנטריה והשנה פעם נוספת. בגן יש בעיה חמורה של חתולים וצמוד לגדר הגן יש פח של כל 13 הגנים שמישהי משאירה להם שם אוכל במקום ולכן צריך לעשות את המקסימום על מנת שזה לא יחזור על עצמו ושכולם יתייחסו לנושא בצורה רצינית. יש מספר פתרונות: להזיז את הפח מהמקום, לסגור את המעבר של החתולים ולהחליף את החול לדשא סינטטי, בתקווה שנסיים את הקיץ כשכל הילדים בריאים וכמובן גם בשנת הלימודים".

ממשרד הבריאות נמסר: "הדיווח על צבר התחלואה הנוכחי מהגן המדובר הגיע ללשכת הבריאות פתח תקווה באמצעות אחד ההורים ב-15 ביולי. מדובר כאמור בצבר שיגלוזיס הנגרם בשל חיידק השיגלה ונפתחה חקירה אפידמיולוגית כמקובל על ידי הצוות המקצועי של לשכת הבריאות ממחלקות האפידמיולגיה ובריאות הסביבה בהנחיית רופא הנפה. מהחקירה האפידמיולוגית עלה כי ישנם שמונה מקרי תחלואת שילשולים מתוך 20 ילדי הקייטנה בגן וללא תחלואת אנשי צוות כאשר תחילת הצבר של התחלואה הנוכחית הינו בתאריך ה-11 ביולי. מספיקה כמות קטנה של החיידק על מנת לעבור מילד לילד ולהדביק מקרים חדשים וזאת במהלך של מספר ימים ואף למעלה מכך ובדרך העברה כגון במהלך משחק בין הילדים בגן בין אם הוא בארגז החול או בכל שטח אחר של הגן, וכאמור מגע של יד מזוהמת בחיידק לפה. כבר ביום הדיווח ללשכת הבריאות פתח תקווה על הצבר הנוכחי הועברו להנהלת הגן ואגף החינוך לגיל הרך של העירייה כחלק מהחקירה כל ההנחיות הקבועות בנוגע למניעת תחלואה זיהומית בגנים, בדגש על כניסת ילדים בריאים בלבד לגן והנחיות לחיטוי וניקוי הגן כולל כל המשטחים כמקובל במקרים אלו. ב-17 ביולי הגיעה לגן בקרת פתע של מפקחת מחלקת בריאות הסביבה מטעם לשכת הבריאות פתח תקווה ודוח הבקרה יימסר בהקדם לעירייה לצורך תיקון ליקויים סביבתיים ככל שנמצאו בגן".

במשרד הבריאות מציינים שדיזנטריה היא מחלה קלינית שנגרמת ממספר חיידקים: הנפוצים שבהם שיגלה, סלמונלה, וקמפילובקטר. החיידקים מועברים בין בני אדם כשחומר נגוע בצואה של בני אדם הוכנס לפה. מדובר במגע פיזי של יד לפה מאדם לאדם כדרך העברה העיקרית של חיידק השיגלה שהוא בין הגורמים העיקריים למחלת הדיזנטריה. בסיטואציה של גן, ההעברה היא בדרך כלל על ידי נגיעה בחפצים (כגון צעצועים, כיור, פח, החלפת טיטול) עם ידיים לא נקיות.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "כרגע הגן מופעל על ידי מפעילי הצהרון ולכן יש לפנות למנכ"לים לקבלת תשובה ספציפית. יחד עם זאת – ברור וחד משמעי כי אין קשר בין מחלת הדיזנטריה לבין מצע החצר, בשנת הלימודים הקודמת היתה המחלה בגן בו יש דשא סינטטי בחצר הגן. הדיזנטריה מופיעה מהגיינה בשירותים. נערכו מספר שיחות עם מפעילת הצהרון בגן טבלן לפני שבוע והיא פעלה מול משרד הבריאות ועל פי הוראות ברורות שלהם. הוצע להם לקבל גן אחר חלופי במידת הצורך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר