בית ספר צורים בראש העין. צילום זאב שטרן
בית ספר צורים בראש העין. צילום זאב שטרן

בית הספר צורים: ההורים חוששים שהבנים והבנות העולים לכיתה א' ילמדו ביחד

מנהל החינוך הדתי פנה למשרד החינוך בבקשה לאשר פתיחת כיתה חריגה בה יש מספר קטן של תלמידים, על אף מיעוט הנרשמים. עדי אביני: "אני בקשר עם מנהל המחוז והוא מגבה אותנו"

פורסם בתאריך: 23.7.18 15:36

עקב מיעוט נרשמים, נכון לעכשיו יש סיכוי סביר שתיפתח בבית הספר צורים בראש העין – כיתה א' אחת שבה ילמדו גם בנים וגם בנות. בעיריית ראש העין פועלים לבקש אישור חריג ממשרד החינוך לפתיחת כיתות נפרדות, אבל איש לא מבטיח שזה יקרה.

הורי הילדים, שרשמו את הילדים לבית הספר בין השאר בגלל ההפרדה המגדרית, חוששים. לטענתם כשהם פנו לעירייה, הם התבקשו למצוא תלמידים נוספים שירשמו. "זה לא התפקיד שלנו, למרות שאני שואלת את כל מי שנמצא סביבי", אומרת אחת האימהות. "אם הייתי רוצה שהבת שלי תלמד עם בנים, הייתי שולחת אותה לבית ספר חילוני. אני לא רוצה שהיא תלמד בבית ספר חרדי, אלא בחינוך ממלכתי דתי. כיוון שיש לה גם קצת בעיות בלימודים קיוויתי שהיא תלמד גם בכיתה קטנה יחסית. לצערי, אני מרגישה שזה בורח לי בין הידיים".

נכון לעכשיו, בבית הספר צורים, נרשמו 37 תלמידים לכיתה א', כשעל פי משרד החינוך מתחת ל-40 תלמידים פותחים כיתה אחת, מעל ל-41 שתי כיתות, ומעל ל-71 נרשמים פותחים כבר שלוש כיתות. "יש כללים במשרד החינוך", מסביר ראש מנהל החינוך הדתי בעיר, עדי אביני. "התקנים מאוד ברורים לגבי מספר תלמידים בכיתות. כרגע בצורים יקרה אחד משני הדברים – התרחיש הטוב הוא שיתווספו לנו עוד תלמידים כדי שנוכל לפתוח כיתה נוספת ותהיה חלוקה לבנים ולבנות. אם זה לא יקרה נדאג שמשרד החינוך יאשר לנו לפתוח כיתה לא תיקנית. אני בקשר עם מנהל המחוז והוא מגבה אותנו. אנחנו עושים הכל על מנת לא לשנות את אופי בית הספר".

איך נוצר מצב כזה?

"האוכלוסיה בנווה אפק ובגבעת טל, שכונות המהוות את אזורי הרישום של בית הספר, מתבגרות ויש פחות תלמידים. לכן אנחנו צריכים להתארגן על אזורי רישום מחדש, כך שבשנה הבאה, יהיה איזון מספרי בין בתי הספר. האני מאמין שלי הוא שצריך לאפשר העברות בין בתי הספר כדי שהורה יחליט איפה נכון לילד שלו ללמוד".

בראש העין קיימים חמישה בתי ספר ממלכתיים דתיים: אוהל שרה – בו שלוש כיתות א', רמב"ם עם שלוש כיתות א', נועם אוהל שלום – שתי כיתות א', צורים – כיתה אחת ובית הספר הצומח שייפתח השנה בפסגות אפק.

"בתפיסה שלי, בתי הספר צריכים להיות קטנים, בין 2-3 כיתות בשכבה וכך למנהלי בתי הספר יש קשר מקסימלי לכיתות ולתלמידים", מוסיף אביני. "זה אפשרי מבחינת המספרים של ילדי הגן, שמזינים את התלמידים. מה שצריך לעשות הוא לווסת נכון את התלמידים. צריך להבין שראש העין היא עיר בהתפתחות, יש כל הזמן תנועה.. הורים עוברים בין השכונות, שוכרים דירות בשכונות החדשות ולכן יש שינויים. בכל מצב, המטרה שלנו היא לא לשנות את אופי בית הספר אלא  להעשיר את שעורי הליבה, העברית והמתמטיקה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר