צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עד החתונה זה יעבור: כך תערכו לחתונה בפתח תקוה

מטבעת האירוסין, דרך בחירת המנה ועד להקת המתופפים - כמה עולה להתחתן בפתח תקוה? מלאבס מנסה לעשות לכם סדר

פורסם בתאריך: 27.7.18 09:26

הקיץ היא אולי העונה המועדפת על הישראלים להתחתן בה, בטח אחרי ט"ו באב – יום האהבה, אבל העלות הכוללת משתנה מעיר לעיר, מאולם לאולם ומאיש מקצוע לאיש מקצוע. ריכזנו עבורכם את המחירים החל מהאולם, הגן או המועדון בו מתחתנים, דרך רכישת שמלה וחליפה, צילום, תקליטן ולא פעם אטרקציות שונות באזור פתח תקוה. רק נציין באופן כללי כי ממוצע המחירים כיום לחתונה של עד 300 מוזמנים נעה בין 100 ל-130 אלף שקלים.

טבעות אירוסין וחתונה

היום השידוך הוא אמנות מסחרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אבל נתחיל בהתחלה. אין זוג מאוהב שלא רוכש טבעות אירוסין ונישואין. הזוג נחשב למאורס אחרי הצעת הנישואין וההצעות יכולות להגיע מכל אחד מהצדדים בקשר הזוגי. על פי היהדות, את טבעת הנישואין רוכש החתן מכספו. היא צריכה להיות עגולה וחלקה בחלקה הפנימי ועשויה מחומר אחד ללא ערבוב מתכות. להבדיל מהכלה, החתן לפי ההלכה לא מחויב בענידת טבעת נישואים.

והמחירים? אפשר לרכוש טבעת בסיסית בכמה מאות בודדות של שקלים והמחיר צומח כשהשמיים הם הגבול. "בטבעות נישואים המחיר מתחיל מ-300 שקלים ועד 3,500 שקלים לטבעות מעוצבות", מסביר מארק מוויקטוריה תכשיטים. "טבעות האירוסין הן יותר יקרות ומתחילות בכאלף שקלים והמחיר צומח גם עד כמה עשרות אלפי שקלים. המחיר הממוצע עומד על 7,000-8,000 שקלים. היום הטבעות שהולכות בשוק הן שיבוץ האשליה – במקום טבעת מרכזית עם יהלום גדול שיכול להגיע לכ-20 ו-30 אלף אלף שקלים, משבצים מספר אבנים קטנות שנותנות מראה של טבעת גדולה ומשלמים כ-6,000 שקלים".

על מדרגות הרבנות

טבלת נתונים, כמה עולה להתחתן

טבלת נתונים, כמה עולה להתחתן

גם אם החלטתם לקיים חתונה מצומצמת, בחצר או אפילו על מדרגות הרבנות, את עלות רישום הנישואים תצטרכו לשלם. אגרת רבנות עומדת על 708 שקלים וקיימת הנחה של 40 אחוז שניתנת על פי קריטריונים שונים: חיילים בשירות סדיר ומשרתי שירות לאומי, מקרי סעד, בן ישיבה או סטודנט עד גיל 30, עולים חדשים ונכים. את האגרה משלמים בביקור הראשון ברבנות ובתמורה תקבלו את השירותים הבאים: פתיחת תיק נישואין, הדרכת כלות, הדרכת חתנים, הנפקת תעודת נישואין בשני עותקים ועריכת החופה על ידי רב מרבני המועצה הדתית המקומית. אם הרב נדרש לערוך את הטקס במקום המרוחק למעלה מ-15 ק"מ מחוץ לגבולות תחום כהונתו, הוא רשאי לקבל החזר הוצאות נסיעה. מעבר לסכום הזה ובמידת הצורך, ישנן הוצאות נוספות: 152 שקלים עבור תעודת רווקות, 66 שקלים לקבלת העתק תעודת נישואין ו-131 שקלים על אישורים שונים שתבקשו.

אולם, גן אירועים או בדשא של ההורים

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אחרי שנרשמנו ברבנות והודענו לכולם שאנחנו מתחתנים, השלב הבא הוא בחירת מקום האירוע. אם בעבר החלוקה הייתה ברורה בין אולם לגן אירועים, בשנים האחרונות אנשים מחפשים חלופות מעניינות יותר. החל מהדשא של ההורים, ולאו דווקא כדי לחסוך כסף, ועד מועדון, מסעדה או לופט לריקודים.

בכל הקשור לאוכל, עלות המנות נעות באזור המרכז בין 180 שקלים ל-400 שקלים למנה באירוע קיץ, תלוי כמה יוקרתי המקום שבחרתם או הקייטרינג וביום אותו בחרתם. בימי חמישי, בדרך כלל, ישנה תוספת שנעה בין 10 ל-12 אחוז בעלות המנה בעוד חתונה בשישי בצהריים, בדרך כלל זולה יותר.

אילן גלעד מאולם האירועים "קסאנאדו" מסביר: "מחיר מנה היא נגזרת של מספר משתנים. החודש שבוחרים, ימות השבוע וכמובן כמות המוזמנים. המחיר אצלנו נע בין 240 ל-300 שקלים תלוי בתוספות המבוקשות: תאורה הגברה עיצוב וכדומה. בקסאנאדו אנחנו תופרים לכל זוג את 'החליפה' שמתאימה לו על פי התקציב ורצונות בני הזוג".

מירי חסן ביטון, ממתחם האירועים אודל (האופרה לשעבר) שעבר לאחרונה שדרוג מקיף מוסיפה: "עלות מנה אצלנו נעה בין 170 שקלים ל-220 שקלים תלוי בתפריט, ביום ובתקופה. לכך יש להוסיף הגברה ותאורה, כשהמחיר מתחיל ב-2,500 שקלים".

שמלות וחליפות – תפירה אישית או מהקולב?

פפה - מעצבת שמלות כלהצילום איתן טל

פפה – מעצבת שמלות כלה. צילום איתן טל

בחרתם את המקום שבו אתם רוצים להתחתן? כעת השלב לחפש את שמלת הכלה החלומית והחליפה הנוחה וז'ונגלרית.

אין כמעט כלה שלא מדמיינת מילדות איך תראה שמלת הכלה שלה, מה תהיה אורך ההינומה ומי יגיש לה את הזר. מנעד המחירים בתחום הוא רחב מאוד ומשתנה – תלוי אם מדובר בשמלה מוכנה מהקולב או בתפירה אישית. המחירים נעים בין אלף שקלים לשמלה שאפשר לקנות באחת מהרשתות המוכרות ועד 20 ואף 30 אלף שקלים לשמלת מעצבים מהשורה הראשונה. מחירי השכירות מתחילים ב-2,500 שקלים ומגיעים עד 13-14 אלף.

עלויות חליפות החתנים מתחילים בכאלף שקלים אך גם הם יכולים מהר מאוד לטפס גם לעשרת אלפים שקלים. "בדרך כלל הכלות עושות סקר באינטרנט לפני שהן מגיעות לחנות", מסבירה מעצבת שמלות הכלה והערב פפה קדוש. "בשנים האחרונות מרבית הכלות רוכשות שתי שמלות, אחת לכניסה ואחת לריקודים".

לדבריה מידי שנה הם עורכים בסלון מבצעי חיסול של שמלות כלה מקולקציות של שנים קודמות. המחירים מתחילים ב-1,500 שקלים. "עלות השמלה משתנה מכלה לכלה", היא אומרת. "האם היא הולכת על דגם חדש, תפירה אישית, סוג הבד ועוד. חשוב להגיע עם מלווה שמכירה את הסגנון שלך ויותר חשוב לתאם פגישה עם המעצבת על מנת לקבל את מלוא תשומת הלב".

מתי כדאי להתחיל לחשוב על השמלה?
"ברגע שהחלטתם על התאריך. הממוצע נע בין ארבעה חודשים ושבעה, כל אחת לפי הקצב שלה".

הלנה מ"סטודיו הלנה" מוסיפה: "המחיר מאוד אינדיבידואלי בין כלה לכלה. מחיר המינימום הוא 2,500 לשמלות מעונות הקודמות והמקסימום הוא 13 אלף שקלים, לשמלה בעיצוב אישי. מרבית הכלות משכירות שמלה כשכל אחת יש לה טעם אישי שלה. רוב הכלות יודעות באופן כללי מה הן רוצות , אבל בדרך כלל אני מעצבת את השמלה בהתאם לאופי ולגוף של הכלה".

איפור, שיער ומה שביניהם

איפור סלי פרג'צילום עזרא לוי

איפור סלי פרג'. צילום עזרא לוי

במקביל לרכישת השמלה או אחריה, הנשים חושבות על עיצוב השיער. גם כאן העסק לא זול. אחרי ששאלה את כל החברות, קראה ביקורות באינטרנט והגיעה להתנסות – מחירי האיפור ינוע בין 500 שקלים ל-4,000 שקלים, תלוי בוותק, בניסיון ובעד כמה המאפרת או המאפר מפורסמים. הממוצע נע בין אלף שקלים ל-1500.

בכל מה שקורה על הראש העלויות תלויות גם כן בהרבה מאוד מרכבים. האם הספר מגיע לכלה, הכלה למספרה ועוד. "תחום האיפור והשיער הוא מאוד רחב", מסביר יאיר קמיר, מסלון עיצוב השיער והאיפור "יאיר ורות & חנן קמיר". "העלויות אצלנו בסלון נעות החל מ-1,500 שקלים לאיפור ו-1,500 שקלים לתסרוקת שניתן לקבל ביום כלה שכולל: ארוחת בוקר, ג'קוזי, טיפול ציפורנים, תסרוקת איפור ושתי בנות שעוזרות לכלה להתלבש בעלות של 2,500 שקלים בלבד". לדבריו ניתן למצוא בשוק מחירים נמוכים יותר, תלוי במקצועיות הצוות ובניסיון אותו צבר. "לדוגמא בבית הספר שלנו אפשר לעשות תספורת כלה גם ב-300-500 שקלים", הוא מוסיף.

כלות חנן קמיר צילום באדיבות הסלון

כלות חנן קמיר. צילום באדיבות הסלון

המאפרת סלי פרג' לוי: "המחירים בתחום האיפור הם מאוד פרוצים. זה יכול להתחיל מ-500 שקלים ולהיגמר ב-3,800 שקלים ואפילו יותר. גם בתחום השיער המחירים מתחילים ב-300 שקל למלווה ואלף שקל לכלה. כבר שמעתי על ספרים שביקשו על אותה תספורת בדיוק 3,500 שקלים. הממוצע נע בין 1,200 ל-1,800 שקלים".

אז מה הכי חשוב לפני בחירת מאפר וספר?
"הכי חשוב הוא להתחבר למאפרת ולמסרק. לאחרונה נתקלתי במקרים שמזמינים מאפרת או מעצב שיער ולא מציינים שזה עבור חתונה. צריך להבין שבכלה משקיעים יותר גם מבחינת העבודה וגם מבחינת החומרים שמחזיקים לאורך זמן".

זה כל הקצב

ג'מייקה מתופפיםצילום ארן חן

ג'מייקה מתופפים. צילום ארן חן

אז אחרי שסגרנו את האולם, טעמנו את האוכל וגם השמלה כבר תלויה על הקולב, הגיע זמנם של המוזיקה והריקודים. עלות שירותי המוסיקה לחתונה מאוד מגוונים, החל מתקליטן ועד זמר, להקה ונגנים. במידה והחלטתם ללכת על תקליטן המחיר ינוע בין 3,500 שקלים ועד שמונת אלפים שקלים, בהתאם למעמדו בשוק. לזה יש להוסיף גם את עלויות התאורה וההגברה למקום.

אם חפצה נפשכם בזמר, העלויות כבר מטפסות למעלה – והוא יכול להגיע עד מאה אלף שקלים לזמרים מוכרים ונחשבים מאוד. חשוב לקחת בחשבון, שגם אם מזמינים זמר או להקה, יש להוסיף תקליטן, שמחזיק את הערב. "הממוצע באזור פתח תקוה נע בין 4000 ל-5,500 שקלים וזה גם כן תלוי בימים", מסביר די.ג'יי איתי שדה, מהמובילים היום בתחום.. "ביום ראשון המחיר נמוך יותר מאשר בחמישי אז המחיר עולה. חודשי החורף יותר נמוכים והמחירים חוזרים לעלות החל מחודש מרץ. בנוסף, היום הדי ג'י לא מגיע רק לעשות מוסיקה אלא נותן את כל המעטפת, בתוספת תשלום, החל מקונפטי, עשן כבד, בועות סבון, תותחי עשן, בלוני אורז וכדומה".

"כיום- 80 אחוז מהזוגות לוקחים תקליטן", מסביר אביב ברונשטיין מסלקט מיוזיק. "במגזר המסורתי – חרדי נהוג יותר להשתמש בהרכבים מוזיקליים וגם אצלם בשנים האחרונות יש גם תקליטן. מבחינת העלויות המחירים די דומים אצל כולם. זה נע בין 3,000 שקלים לדי.ג'יי פחות מוכר ועד 5,500 שקלים לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה. כמובן שיש גם בודדים שלוקחים מחיר גבוהה יותר, שעובדים במסיבות, בחו"ל, בפסטיבלים או שהם משדרים ברדיו ואז אתה משלם עבור השם".

מתוקים, מתופפים, בלונים, פרחים

בלונים זה אנחנוצילום בלונים זה אנחנו

בלונים זה אנחנו. צילום בלונים זה אנחנו

אם בעבר הזוגות הסתפקו בחצי מנת עוף וריקודים – בשנים האחרונות האקססוריז בחתונה עולים לעיתים לא פחות מהספר או מהמעצבת. לא מעט זוגות רוצים שייזכרו את החתונה שלהם וידברו לא רק על השמלה, אלא גם על בר המתוקים או האלכוהול, ארוחת החצות, הרכב המקושט או עיצוב הבלונים המדהים.

"אמני בלונים שעושים דמויות, כתרים ופרצופים מאוד פופולריים בשנים האחרונות", מסבירים סיוון ושרון חממי מ"בלונים זה הכל". "המחיר נע בן 1,600 ל-2,200 שקלים. אנשים מחפשים להוסיף אטרקציות לאירועים שלהם ולכן אפשר מעבר לאמן, אפשר להוסיף בכל שולחן בלון סילקון עם תאורה בעלות של 60 שקלים ליחידה. יש אטרקציה במהלך ריקוד הסלואו – ארבעה בלונים גדולים שמתפוצצים ובתוכם יש 20 לבבות שמרחפים. תוספת כזו עולה 750 שקלים".

אלי בורוכוב מ"ג'מייקה מתופפים" מוסיף: "הרעיון של להקת מתופפים, זה לצקת תוכן באירוע. זה מתחיל מקבלת פנים או כניסה בלתי נשכחת של הזוג לחופה. הלהקה מלווה את הזוג לתוך האולם עם הרבה מקצבים ואנרגיה טובה. הלהקה כוללת מתופפים ושופרות – והיא מתאימה לכל זוג את הקצב שלו. לאחר החופה הלהקה ממשיכה גם אל רחבת הריקודים עם הרבה קצב. המטרה היא לאגד את כולם סביב הזוג ולהכניס לאווירה שמחה. העלויות מתחילות בין 600 ל-1,500 שקלים לנגן, כשבכל אירוע ישנם מינימום ארבעה נגנים. אם רוצים שהלהקה תנגן גם בקבלת הפנים המחיר עולה ל-5,000 שקלים".

מזכרת לכל החיים

אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אילוסטרציה, צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בסוף האירוע, אחרי שפירקנו את התסרוקת, פשטנו את השמלה וספרנו את השיקים, בסוף מה שנותר מהאירוע הם הזיכרונות, כלומר התמונות והווידאו אותם נראה לילדים ולנכדים. המחיר יכול לנוע בין 2,500 שקלים לחבילת בסיס ועד 20 אלף שקל ויותר לחבילה מורחבת שיכולה לכלול גם צילומים מקדמים, קליפ חתונה, מצלמת רחף (בדרך כלל באירועים גדולים), רחפן, מגנטים ועוד.

גם הפעם המחיר נע בהתאם לרמת הביקוש של הצלם. בעוד צלם לא מוכר ידרוש מחיר שנע בין 5,000-6,000 שקלים, עבור צלם ששמו הולך לפניו תשלמו יותר. "המחיר יכול לנסוק ל-14 או 15 אלף שקלים וזה מאוד תלוי מה הזוג רוצה, צלם אחד או ארבעה צלמים", מסביר הצלם עמרם סויסה. "העלויות בצילום הן בהתאם להוצאות. היום הצילום הוא יותר אומנתי ומקצועי. לזוגות מאוד חשוב הניסיון של הצלם, שהם יתחברו אליו, מאחר והוא מלווה אותם לאורך כל שעות היום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר