אמיר מנשה ואיציק קולנגי ז"ל. צילום זאב שטרן
אמיר מנשה ואיציק קולנגי ז"ל. צילום זאב שטרן

איציק קולנגי ואמיר מנשה שנרצחו לפני שש שנים בבורגס יונצחו בעיר

כך החליטה וועדת השמות העירונית, לאור הצעתו של המועמד לראשות העיר רמי גרינברג: "מחובתינו להנציח את המקרה הקשה הזה"

פורסם בתאריך: 1.8.18 14:17

שני הנרצחים בפיגוע שהתרחש לפני כשש שנים בעיר בורגס, איציק קולנגי ואמיר מנשה, יונצחו בעיר, כך החליטה וועדת השמות בשבוע שעבר. את ההצעה יזם חבר המועצה, והמתמודד לראשות העיר רמי גרינברג.

בחודש יולי 2012 ביצע מחבל שהופעל על ידי ארגון חיזבאללה פיגוע טרור בשדה התעופה בבורגס שבבולגריה. בפיגוע נרצחו שישה ישראלים, ביניהם קולנגי ומנשה, תושבי העיר, שהיו באותה עת בחופשה במקום. שניהם נולדו, גדלו, התחנכו ובנו את ביתם בפתח תקוה. הם הותירו אחריהם נשים וילדים.

 

"איציק קולנגי קרוי על שמו של יצחק קולנגי, דודו מצד אביו, בן העיר פתח תקוה, אשר נפל גם הוא, במלחמת ההתשה, כך שמשפחת קולנגי היא משפחה שכולה פעמיים", אומר גרינברג. "מעבר לזה, מחובתנו להנציח את המקרה הקשה הזה, שנקשר לעירנו בנסיבות טראגיות".

מעיריית פתח תקוה נמסר: "ועדת השמות התכנסה לישיבה מספר 6 ביום ה-23 ביולי והחליטה על מספר הנצחות ברחבי העיר ובין השאר, המליצה להקים גן לזכרם של נרצחי פעולות איבה ובתוכם הנצחת זכרם של תושבי העיר יצחק קולנגי ואמיר מנשה הי״ד, שנרצחו בפעולת איבה שהתרחשה בשדה התעופה בבורגס בולגריה. אגף גנים ונוף ימליץ לעירייה על גן שיותאם להנצחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר