משה פישר ומחנה סירקין. צילום זאב שטרן
משה פישר ומחנה סירקין. צילום זאב שטרן

חשש: "סירקין הקטנה" עלולה לעבור לשטח המוניציפאלי של אלעד

יו"ר העמותה לשמירה על מחנה סירקין, משה פישר, טוען שמקור בכיר בותמ"ל העלה בפניו את האפשרות. כעת הם מנסים למנוע את ההליך, שאם יקרה - יארך זמן רב, בדרכים משפטיות ופוליטיות

פורסם בתאריך: 2.8.18 17:13

בעמותה לשמירה על מחנה סירקין חוששים כי וועדות התכנון עלולת להעביר את שטח "סירקין הקטנה", עליו ייבנו בעתיד 4,500 יחידות דיור, לשטחה המוניציאפלי של העיר אלעד. אם המהלך התמוה ייצא אל הפועל, הוא ייצור מצב שבו שכונה חרדית תוקם בתוך פתח תקוה, בשטח אשר שייך כיום למועצה אזורית דרום השרון.

כזכור, העמותה ופעיליה מתנגדים נחרצות למספר יחידות הדיור שאמורות להיבנות במחנה סירקין שעתיד להתפנות. הבנייה תתבצע בשני מתחמים שאחד מהם הוא "סירקין הקטנה". ייתכן מאוד שההחלטה בוועדות התכנון להעביר שיעור מסויים מהבנייה לעיר הסמוכה נובעת מהלחץ שהפעילו הפעילים, גם אם הם לא אוהבים את ההחלטה – וגם מלחץ שהפעילו בעלי עניין באלעד.

"זה הזוי", אומר יו"ר העמותה, משה פישר. "אנשים בהתחלה לא האמינו לזה, ושאלו אותי אם אני שומע מה אני אומר. אמנם בנושא הזה עדיין שום דבר לא גמור, אבל מקור בכיר בותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמי דיור מועדפים) התקשר אלי ואמר לי שהוא רואה את הפעילות שלנו ואת מה שאנו עושים ושיש כוונה להעביר את סירקין דרום לאלעד כתוצאה מלחץ מצד קבוצת חרדים. כך נולד העניין. יש כוונה כזאת אך התהליך עוד צריך להתרחש על ידי הצהרה מסודרת של הנושא, כינוס של ועד גבולות וכל השאר. נאמר לי שהנושא עבר בקבינט הדיור הציבורי בצורה שקטה מאוד".

אמנם, כאמור, עד השלב שבו ייבנו הבתים באזור יש עוד כברת דרך, אך מבחינת העמותה זו כמובן תהיה מכה קשה והם כבר מצהירים שילחמו בה. "כמובן שלנו זה תהיה קטסטרופה. זה יותר גרוע מהתוכנית המקורית", אומר פישר. "אנו לא נסכים לכך ונפעל בכל הכלים, גם המשפטי וגם הפוליטי. יש פה התנגדות גדולה של הבית היהודי כי השכונה הזאת תרמוס את תושבי הדר גנים. אין ספק שנלחם. כבר הוצאנו מכתבים לכמה גורמים לבטל את הרעיון הזה, כולל לוועדת הפנים של הכנסת. אנו נתקוף את הנושא גם משפטית, ויש כבר חוות דעת שאומרת שזה בלתי נסבל ושהעומס יהיה גדול. לצערי היום הדרג הפוליטי לוקח על עצמו החלטות שהדרג המקצועי צריך לקחת".

תגובת העירייה: "לא התקבלה כל הודעה רשמית על כך. ההחלטה הידועה האחרונה היא של מטה הדיור להעביר את תכנון המתחם לוועדה המחוזית של מחוז מרכז, דבר שאנו רואים בו הישג".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר