אורי אהד (צילום גלעד אהד) , מוניקה כהן, אתי פרל, אבנר מוכתר
אורי אהד (צילום גדי אהד) , מוניקה כהן, אתי פרל, אבנר מוכתר

הכירו: ארבע סיעות חדשות יתמודדו על מקום במועצת העיר

אורי אהד רוצה לעמוד בראש הסיעה הגדולה במועצת העיר, למוניקה כהן חשוב מאוד הניקיון, אתי פרל רוצה להגדיל את הייצוג הנשי ואבנר מוכתר מבקש לאחד את מצביעי הימין. למי תתנו את קולכם?

פורסם בתאריך: 3.8.18 13:53

קול פתח תקוה

יו”ר – אורי אהד / חברים: איציק ישראל, ד”ר תמי זיטלני, נפתלי כהן, רחלי ברנרד

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

אורי אהד ואיציק ישראל
צילום גדי אהד

תעודת זהות: הסיעה שתרוץ למועצת העיר, הוקמה כתוצאה מאיחוד בין ראש העיר לשעבר, אורי אהד, לבין איציק ישראל, שהיה סגן ראש העיר. “אנחנו שואפים להיות הסיעה הגדולה עם הכי הרבה מנדטים במועצה, והמשפיעה ביותר”, מצהיר אהד.
הצהרת כוונות: “אנחנו מדברים על כמה דגלים עיקריים”, הוא מסביר. “הראשון זה נושא החינוך, שכולל את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. הפורמלי כולל בתוכו את תחומי הספורט והנוער. אנו מדברים על נושא השירות לתושב ומנהלות שכונות, שזה כולל טיפול במרכז העיר ותמ”א 38. אנחנו מדברים על איכות הסביבה. אלו הדגלים שלנו”.
חינוך: “בתחום החינוך, אנו מבינים שכל תלמיד או תלמידה שונים מאוד זה מזה”, הוא אומר. “המטרה היא לספק כלים מותאמים כדי שכל אחד יוכל להגיע לנקודת הזינוק הטובה ביותר בסיום כיתה י”ב, ושכל אחד מהם יוכל להתמודד בהישגיו עם כל תלמיד בגילו מיישוב אחר. למשל, כאשר התלמידים עולים לבתי הספר מגני ילדים או מהחטיבה לתיכון, לא כולם מגיעים באותה רמה, וכך הפערים מתחילים להיגרר. המטרה שלנו היא לצמצם את הפערים כבר בכיתה הראשונה של כל מוסד לימודי. זה כולל תכנית גדולה מאוד, שתגובש יחד עם העירייה ומשרד החינוך, כדי לתת לימודי ההשערה מעבר למה שיש היום.
“אלא לא דברים בעלמא. תקציב העירייה הוא מהגדולים שיש בארץ, ואני מתכוון להשתמש בזה כדי לתת יתרונות לתלמידים שלנו, ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה. אני רוצה לנצל את היתרון התקציבי הזה כדי להעניק לתלמידים שלנו יתרון כמה שיותר גדול כשהם מסיימים ללמוד”.
שיתוף הציבור: “אני רואה בתושבים שותפים לניהול העיר מסיבה מאוד פשוטה – אף אחד אחר לא מכיר את הבעיות המקומיות יותר טוב מאשר התושבים עצמם”, מסביר אהד. “לכן הנהגות ההורים בבתי הספר הם שותפים מלאים בעיצוב הרכבי התכנים והצוות החינוכיים. גם ועד השכונות שותפים טבעיים לנושא הזה”.
“המטרה שלנו היא לערוך בחירות בכל השכונות על מנת שהתושבים יבחרו את הנציגים שלהם, והם שיעבדו מול העירייה. להחזיר את הכוח לתושבים זו לא רק סיסמה. כאשר הייתי ראש העיר, לא הסכמתי עם כל טענות של ועדי השכונות, אך בהחלט עבדתי איתם ביחד. בנוסף, במרכז העיר צריך לבנות כמה מגדלים וגם שטחי מסחר, וזה יחייב את העירייה להתאים את עצמה לכך מכל הבחינות. זו תכנית שדורשת אומץ לב”.
למה אנחנו: “בסופו של דבר יש שני פתקים בבחירות: לראשות העיר ולמועצת העיר. יש כאן הזדמנות שלא תמיד חוזרת על עצמה. אנו נבחרת רצינית שמכירה את העשייה הציבורית והפרטית. במקום לבזבז את הקולות על מפלגות שלא תעבור את אחוז החסימה או מפלגות ללא ניסיון, ולמרות שאני יודע שלכולם יש רצון וכוונות טובות, בסופו של דבר למועצת העיר צריך לשלוח אנשים שאתה סומך עליהם. באופן מוצהר אנו לא מדברים על ראשות העיר ולא מצהירים על תמיכה במישהו, אלא מתרכזים בתושבים עצמם. אנו לא נגרר לרפש ולהטחת דברים שקורים לפעמים בין המתמודדים לראשות העיר. לא נגרר לנגטיב שיש במערכה לראשות העיר”.

מרצ

יו”ר: מוניקה כהן / מספר 2: אבי מנצור

מוניקה כהן

מוניקה כהן

תעודת זהות: סיעה וותיקה בעיר שכשלה להיכנס למועצה בבחירות הקודמות, וכעת מבקשת לעשות קאמבק שייצג את תומכיה הוותיקים בעיר, לצד קהל מהשוכנות החדשות.
הצהרת כוונות: “אנחנו שואפים לשלושה מנדטים, אבל גם שני מנדטים יהיה הישג עבורנו”, מסבירה מוניקה כהן. “קהל היעד שלנו הוא הקהל הוותיק של מרצ בעיר. אנו פונים בעיקר לציבור החדש שהגיע לעיר באחרונה, בעיקר מהדר המושבות, נווה גן וכפר גנים. אנו פונים לקהל חילוני בעיקר.
“אני מחלקת את הקמפיין שלנו לשניים, מצד אחד – האידיאולוגיה של מרצ, ומצד שני – האג’נדה האישית שלי שאיתה הגעתי לקהלים שונים, כולל קהלים דתיים. אחד הדברים שדחפתי אליו כמנהלת המחלקה לשימור אתרים בעבר, היא את שיפוץ של בית הכנסת הגדול. לדעתי, אין הבדל בין קהל חילוני או דתי כאשר זה נוגע לזכויות אזרח ושימור אתרים. עבורי אין הבדל בין ציבור כזה או אחר כאשר הדבר מגיע לנושאים עקרוניים”.
הסטטוס קוו: “מאחר שפתח תקוה היא עיר עם 35 אחוז של ציבור דתי וחרדי, מאוד חשוב לשמור על הסטטוס קוו הקיים”, היא אומרת. “למשל בנושא השבת, אני מצרה על כך שאין מקומות פתוחים במרכז העיר בסוף השבוע, אך מנגד העיר פתוחה לצעירים ובליינים בפאתי העיר, וזה דבר שנלחמתי עליו בקדנציה הראשונה שלי כסגנית ראש העיר. בכל הקשור לתחבורה בשבת, בעיר יש מוניות שמקשרות את העיר לתל אביב, אך לא מתוך השוכנות, כך שהבעיה הזו שם לא נפתרה”.
איכות הסביבה: “מה שחשוב במיוחד לי ולמרצ זה הניקיון בעיר ושיפור פני העיר, בעיקר מרכזה, שכיום הם מאוד לוקים בחסר”, היא מצהירה. “מרכז העיר נראה גרוע ומוזנח, ואני לא מאשימה בכך את מחפשי המקלט, יש סיבות אחרות לכך. הוא נראה מוזנח בגלל שלא מטפלים בו. יש לנו תכנית מאוד אופרטיבית לגבי מה צריך לעשות במרכז העיר, ובאמת אפשר להפוך אותו ליהלום שבכתר. זה יעשה טוב לסוחרים ולתדמית של פתח תקוה כלפי חוץ. יש הרבה מה להראות במרכז העיר. ההיסטוריה של פתח תקוה כתובה במרכז העיר”.
בנייה ותחבורה: “נושא כאוב מאוד”, אומרת כהן. “העיר גדלה מאוד בשנים האחרונות. השכונות החדשות נראות מצוין, אך הן מאוד צפופות. יש בעיר פקקים גדולים ולוקח זמן רב לצאת מהשכונות. הבעיה הזאת תיפתר, אני מאמינה, עם כניסת הרכבת הקלה, וכאשר התושבים ישתכנעו שצריך להשתמש בתחבורה ציבורית. אני תמיד יוצאת מהעיר באוטובוס או ברכבת. מעבר לכך, אנו שואפים לפעול לטובת חלוקה תקציבית שוויונית בין הקבוצות השונות בעיר. יש בעיר מבנים שעברו לטובת קבוצות כאלו או אחרות במקום שישרתו את כלל הציבור".

הווה

יו”ר: אתי פרל / חברים: זיו כהן, אבי אילוז, רינת סייג ג’אנו, ילנה דיגוליאן

אתי פרל

אתי פרל

תעודת זהות: מדובר בסיעה חדשה בהנהגתה של אתי פרל, מי ששימשה במשך שנים רבות מנהלת לשכת הנבחרים בעירייה ותשמש בתפקידה עד סוף אוגוסט אז תצא לחופשה ללא תשלום. “אני שואפת לקבל שניים-שלושה מנדטים”, היא מצהירה. “אני בהחלט אטפל בתחום החינוך, הביטחון והניקיון בעיר – אלו שלושת הנושאים שאני רצה איתם מתחילת הדרך. העיר לא נקייה, גם תחום החינוך הוא לא מה שמצופה ממנו. גם בתחום הביטחון אפשר לשפר ולהקצות לו תקציבים נוספים”.
ניסיון: כל ההתנהלות שלי בתפקידים הקודמים שלי נתן לי ניסיון מוניציפלי. הייתי מנהלת לשכתו של אורי אהד בתקופה שהיה ראש העיר, ושל איציק עובדיה בתקופה שהיה סגן ראש העיר. ראיתי את ההתנהלות הפוליטית ואת הטיפול שלי מול תושבים שהגיעו ללשכות הללו. עזרתי לפתור המון בעיות".
נשים: “יש לנו ייצוג נשי משמעותי בסיעה. בדרך כלל, כאשר מצפים לשלושה מנדטים, מקובל שיש שני גברים ואישה אחת ברשימה, ואצלנו זה הפוך. קהל היעד שלנו אלו הורים עם ילדים ואנשים מבוגרים. אני בת 61 ואני פונה כמובן גם לשכבת הגיל הזה, אך עם זאת אכפת לי כמובן מכל הגילאים, שכן ילדיי ונכדיי גרים בעיר, ואני מבינה את מצבם”.

אנחנו

יו”ר: אבנר מוכתר

אבנר מוכתר

אבנר מוכתר

תעודת זהות: סיעה חדשה שבראשה עומד איש ליכוד, ומטרתו היא לאחד את מצביעי הימין. “אנחנו עדיין מנהלים משא ומתן עם אנשים שיכנסו להמשך לרשימה”, אומר אבנר מוכתר. “רוב התומכים שלנו היו קשורים לליכוד וגם אני חבר ליכוד. יש פלגים במפלגה שכל אחד מושך לכיוון אחר. תומכי הליכוד תמיד ניזוקו בגלל זה, וקרה שהרבה קולות הלכו לאיבוד. אכפת לי שיהיה לציבור של ימין מי שייצג אותו. תושבי העיר הימנים מקופחים. כל אחת מהמפלגות דואגת לקהל שלה, והליכוד נשאר ללא מי שידאג להם. לכן החלטתי לאחד את הכח הימני בפתח תקוה. ואנו רוצים שלימין יהיה קול בעיר ובמועצת העיר. אנחנו זה שם שאומר הכל”.
טעון שיפור: “יש כמה נושאים חשובים שצריך לטפל בהם בעיר”, הוא מסביר. “קודם כל הביורוקרטיה. צריך שהמערכת תעבוד יותר חלק ובנוחות עבור התושבים, ויש לקצר את התורים בעירייה. מצד שני, אני באופן האישי מסתובב הרבה בעיר ופוגש הרבה אנשים ללא מקצוע או פרנסה, שחיים על קצבאות או משכורות נמוכות. לכן אני אדרוש תקציב של 40 מיליון שקלים בשנה לאגף הרווחה שיעשה קורסים והכשרות מקצועיות שיעזרו לאותם אנשים שאין להם מקצוע, וזה כולל צעירים ומבוגרים יחד”.
חזות העיר: “העיר הלכה אחורה בתחום הניקיון”, גורס מוכתר. “הכל מלוכלך וצריך לעשות סדר מהבחינה הזאת. בנוסף, יש בניינים בעיר שהם ישנים מאוד, וחשוב שחזות העיר תהיה יפה. יש בניינים משנות ה-50 וה-60 וזה גורם לעיר להיות מיושנת. לפעמים נדמה שיש בפתח תקוה כמה ערים נפרדות: כפר גנים, נווה גן, אם המושבות, עמישב ועוד. חשוב שתהיה התחדשות עירונית לצד גנים ירוקים, וכך העיר תהיה יותר מוצלחת. במרכז העיר צריך שיהיו חניונים תת-קרקעיים כדי שתהיה תנועה במרכז העיר ולא רק בקניונים ובסופרים”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדברים על נקיון אבל הפליירים שלהם זרוקים על המדרכות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר