גנים-לא-מוכנים-צילום-באדיבות-התושבים תיכון בגין ראש העין צילום שטרן
גנים-לא-מוכנים-צילום-באדיבות-התושבים תיכון בגין ראש העין צילום שטרן

13,214 תלמידים פותחים הבוקר את שנת הלימודים

שנת הלימודים צפויה להיפתח כסדרה, עם 20 גנים חדשים ומרחבי למידה חדשניים בבתי הספר. בנוסף הושקעו בשיפוצים כ—12 מיליון שקלים. יו"ר וועד העובדים בעירייה דורש לפתור את המחלוקות עם הסייעות ולסיים את הליך הגישור

פורסם בתאריך: 2.9.18 06:48

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, נראה כי שנת הלימודים בראש העין תיפתח הבוקר כסדרה, אך לא בלי תקלות. מנהלי בתי הספר קיוו שהשיפוצים יסתיימו בזמן, אך חלקם כבר יודעים שעד הרגע האחרון עוד יסתובבו בבתי הספר שיפוצניקים ומנקים.

13,214 תלמידים מגיל שלוש ועד י"ב יפתחו את שנת הלימודים תשע"ט במערכת החינוך העירונית בראש העין. 5,780 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים: 3,361 בחינוך הממלכתי דתי – כולל חטיבות צעירות, 1,239 בחינוך הממ"ד ו-1,180 בחינוך החרדי. 3,730 תלמידים בחטיבות ובתיכונים: 2,485 תלמידים בחינוך הממלכתי, 1,064 בחינוך הממלכתי דתי, 181 בחינוך החרדי ו-3,704 בגני הילדים בעיר. השנה ייפתחו בראש העין 20 גני ילדים חדשים: 15 גנים ברבעים החדשים, גן ילדים בנופרים, גן אנתרופוסופי (על אזורי) ייחודי ושלושה גני חינוך מיוחד.

בשנת הלימודים הקרובה, בתי הספר בעיר ממשיכים בתהליך של חדשנות פדגוגית בשיתוף עם מודל ערי חינוך. במסגרת תהליך זה, הוקמו סביבות ומרחבי למידה חדשניים. בתי הספר ימשיכו להיות מלווים על-ידי מכון אדלר בפרויקט "עיר חברתית בראייה משפחתית", הפועל בראש העין זו השנה השלישית. השנה יפעל הפרויקט בתוך בתי הספר בשיתוף ההורים, זאת על מנת לקדם את הדיאלוג בין בית הספר וההורים.

בנוסף, בבתי הספר ממשיכים בתהליך "פסיכולוגיה חיובית", שהחל לפני מספר שנים, במסגרתו צוותי ההוראה יוצאים להשתלמות בתחום הפסיכולוגיה החיובית, בשיתוף פעולה עם המרכז הבינתחומי בהרצליה. במסגרת התוכנית, צוותי החינוך מקבלים כלים יישומיים לחינוך ולקידום ההתפתחות של התלמידים, המבוססת על גישת הפסיכולוגיה החיובית הרואה את הצד החיובי בכל תלמיד ותלמידה. מטרתה של התוכנית – לממש את הפוטנציאל האישי של כל התלמידים. בתיכון עתיד ממשיכה מגמת שוחרות בשיתוף חיל האוויר לתלמידי כיתות י"ג וי"ד, וכן, השנה נפתחה כיתה תקשורתית נוספת בבית הספר נופים, לילדים על הספקטרום. הכיתה הראשונה נפתחה לפני כשלוש שנים, ועכשיו עולים בוגריה לכיתה ג'.

12 מיליון לשיפוצים

במהלך חופשת הקיץ הושקעו כ-12 מיליון שקלים בשיפוצי קיץ במוסדות החינוך ברחבי העיר, בבתי הספר ובגני הילדים. בעירייה מציינים שתוכנית השיפוצים גובשה בהתאם לצרכי כל מוסד חינוכי, בשיתוף מנהלי מוסדות החינוך בעיר וחברי הוועדים בבתי הספר. בין עבודות השדרוג הבולטות השנה – טיפולי תחזוקה ושדרוג בגני ילדים ובבתי הספר בעלות של כ-7,600,000 שקלים. במסגרת הטיפולים: צביעה פנימית בכל בתי הספר, חיפוי קירות חיצונים ב-10 גני ילדים, חיפויי גדרות מאוירים בגנים ברחבי העיר. וגם: הצללות מגרשי ספורט בבתי הספר נופים, אוהל שלום, גוונים ותיכון בגין בעלות של 1,200,000 שקלים ושדרוג מרחב הלמידה החדשני M21 בכל בתי הספר בעלות של כ-1,200,000 שקלים.

בבית הספר אוהל שלום הוקמה חצר לימודית בעלות של 500,000 שקלים, וכן נעשתה הנגשה פיזית. בניית פיר למעליות נעשתה בבתי הספר נווה דליה, אפק, אוהל שלום ובעקבי הצאן. כן בוצעו הנגשות כיתות שמע במוסדות החינוך בעלות כוללת בסך 1,500,000 שקלים. בחלק מגני הילדים הועלו טענות על כך שלא כל הגנים נצבעו, ובחלק מהם התגייסו ההורים לצביעה עצמית.

בשנת הלימודים הקרובה יצטרפו למערכת שישה מנהלים חדשים: מיכל רם מנשה מונתה לנהל את חטיבת "גוונים", בלהה אלון – את בית ספר ממ"ד "נועם אוהל שלום", סיגל ראש – את בית הספר "נווה דליה", מוריה חלמיש – בית הספר ממ"ד צומח, אברהם נתיב נבחר לנהל את צורים, ואביבה צוברי את אוהל שרה.

בלי תקלות אי אפשר

גם השנה, כמו בשנים עברו, אחד הדברים שמטרידים את ההורים בראש העין זה נושא התארגנות מקום בלב מבחינת הצוותים והצהרונים. עד הרגע האחרון לא ידעו כל ההורים האם הצהרונים ייפתחו בגנים שלהם, מי יהיה בתוך הצוות, האם יהיה מספיק ציוד ואוכל או שבעיות השנים הקודמות יחזרו על עצמם. עוד טענות עלו על כך שבמקום בלב איחדו צהרונים של שני גנים לצהרון אחד, ומאחר שהם הגיעו למכסה של 35 ילדים, יש ילדים שמצאו את עצמם ללא צהרון.

"יש החלטה של ראש העיר שכל הצהרונים יפתחו", אומר יו"ר ועד ההורים יאיר דואק. "אני מאוד מקווה ומאמין שהכל ייפתח ללא תקלות. במקום בלב מגייסים בנות שירות לאומי לתגבור בנוסף לסייעות, ואני מאמין שבסוף הדברים יסתדרו".

השבוע התקיים יום היערכות לכל הסייעות במסגרתו הן שמעו הרצאות, עברו הדרכות וכדומה. דואק מוסיף כי "בתחילת השבוע התקיימה ביקורת של משרד החינוך לגבי הספקת המזון בצהרונים, והמפעיל קיבל תשבחות על איכות המזון והטמפרטורה הנכונה שבה הוא מגיע. השנה יש מגמה לעבור לאוכל הרבה יותר בריא".

מדי שנה נשמעות טענות בנושא הבינוי ומוכנות הגנים לפתיחת שנת הלימודים. גם הפעם, מספר ימים לפני פתיחת שנת הלימודים – והורים בשכונת פסגות לא יודעים האם הגן שלהם יהיה מוכן בזמן. האם המבנה עצמו יהיה מוכן לקליטת תלמידים, גם מבחינת אישורים והאם הגן עצמו יהיה מוכן מבחינת פינות יצירה ועבודה, ציוד, חצרות, מתקנים ועוד. "לצערי, כל שנה מביאים את הגננות ברגע האחרון, נותנים להם מפתחות דקה לפני פתיחת השנה, והן צריכות כל הלילה לנקות ולסדר, במקום שיהיה להם זמן להכין את הגן בנוחות", אומרת אחת האימהות לילד בגן. "לצערי לא לומדים מטעויות, ובמקום שהילדים יגיעו לגן מוכן, עם חצר מזמינה ומשחקים, הם מגיעים לאתרי בנייה". ודואק מוסיף: "ברשות טוענים שכל הגנים יהיו מוכנים, ואני מאוד מקווה שהם יעמדו בכך. העירייה לא תכניס ילדים לגנים שהם לא מוכנים".

מי שפותח את השנה בטעם מר, זו קבוצה של מספר הורים של תלמידים משכונת פסגות, המתגוררים במתחם A. אלה קובלים שעיריית ראש העין אינה מוכנה לספק הסעות לילדיהם, שאמורים ללמוד השנה בבית הספר החדש "פסגות על שם חיים גורי", הנמצא ברחוב יגאל אלון פינת נתן אלתרמן, במתחם B. להורים אין מושג כיצד ילדיהם יגיעו לבית הספר בבוקר ויחזרו בשעות הצהריים.

יו"ר ועד העובדים בעיריית ראש העין, יחיאל והב, שלח בשבוע שעבר מכתב למנכ"ל העירייה, שלמה שילת, בו הוא מאיים בשיבוש פתיחת שנת הלימודים, לאור מספר מחלוקות ומהלכים חד צדדים, כדבריו, מצד העירייה. מהלכים אלה, מציין והב, פוגעים בעובדים ובסייעות. והב ציין במכתב שלמרות שבהליך הגישור בין הוועד לבין העירייה, בו התחייבה העירייה שלא לנקוט בצעדים חד צדיים נגד העובדים ונציגותם, "היא פועלת במרץ רב להרע את זכויות העובדים עד כדי התנכלות והרעת תנאים מוחשית".

ד"ר נגיסטה מנגשה, מנהלת אגף החינוך והנוער בעירייה: "במהלך חופשת הקיץ נערך אגף החינוך לפתיחה מוצלחת של שנת הלימודים. אנחנו פותחים את השנה עם נתונים מרשימים של עלייה בבגרויות בכל התיכונים בעיר, במתמטיקה ובאנגלית ברמה של 4-5 יח"ל, ובחירת בית ספר בגין כבית ספר מצטיין על ידי משרד החינוך".

הבוקר, ה-2.9, החל מהשעה 07:00 בבוקר בחדר מצב בעירייה יישב צוות חינוכי מקצועי שיענה על שאלות ההורים. מספר הקו הפתוח הוא 03-9007376. בנוסף, אגף החינוך יהיה פתוח החל משעה 07:00 בבוקר לפניות הורים. קשר טלפוני: 03-9007226.

תגובה

תגובת עיריית ראש העין: "החברה העירונית מקום בלב תפתח את הצהרונים בגני הילדים כסדרם. מצבת כח אדם מלאה, הזנה וכל יתר האמצעים הנדרשים זמינים לצוותים. השבוע יפורסמו הנחיות מלאות לטובת לוח הזמנים של ימי ההסתגלות. במסגרת תכנית הרצף החינוכי בשיתוף עם אגף החינוך, צוותי מקום בלב ישהו בגנים כבר משעות הבוקר המוקדמות ביחד עם צוותי הגן העירוני בימים א' ו-ב'. רשימת הצהרונים כולל האיחודים פורסמה.

צביעת גני הילדים בעיר מתבצעת על פי תוכנית העבודה השנתית. הגנים שלא נצבעו ייכנסו לתוכנית העבודה. הגנים יהיו מוכנים עם פתיחת שנת הלימודים.

העירייה פועלת על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא הסעות והחזרי הוצאות נסיעה בכל שכונות העיר. המקרה המדובר אינו יוצא דופן ואינו עומד בכללי חוזר מנכ"ל משרד החינוך. לרשות התושבים עומדים אוטובוסים ציבוריים מקרבת מקום המגורים, המגיעים עד לבית הספר פסגות ע"ש חיים גורי.

אנו מופתעים ממכתבו של יו"ר ועד העובדים הנשלח בעיצומו של הליך הגישור. מרבית הנושאים העולים במכתב זה אינם חדשים ומצויים על שולחן המגשרת, כבוד השופטת דינה אפרתי. בהליך הגישור, התחייבו שני הצדדים להימנע מהליכים חד צדדיים, להימנע מפניות לתקשורת, ולהביא כל נושא במחלוקת לשולחן המגשרת ואנו מצרים כי הדבר לא נעשה. עם זאת, נמשיך את ההידברות עם הועד וההסתדרות על שולחן המגשרת ואנו מקווים כי גם הועד יבחר להמשיך בדרך זו ולהימנע מצעדים הפוגעים בתושבי העיר שלא לצורך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר