גן סביון
גן סביון בראש העין. צילום באדיבות ההורים

"למה הופכים את הגן לבית כנסת? מי מבטיח לנו שהציוד לא יהרס?"

בגן סביון, גן לחינוך מיוחד, יש ציוד יקר ערך וחומרים פרה-רפואיים חסויים על הילדים. אז מדוע העירייה מסבה אותו לבית כנסת, בשעה לא רחוק משם קיים סניף של בני עקיבא?

פורסם בתאריך: 18.9.18 08:40

הורי הילדים בגן סביון, גן שפתי לחינוך מיוחד בראש העין, התבשרו בימים אלה שגן הילדים שלהם יהפוך ביום הכיפורים ובסוכות לבית כנסת לטובת נשות וילדי השכונה. בסמוך לגן נמצא בית הכנסת בו יתפללו הגברים. לטענת ההורים, מדובר בגן בו קיים ציוד רב ויקר ערך, ולכן לא מובן להם מדוע העירייה מפקירה אותו לשימוש הציבור.

"בימים אלה, הגננת וההורים עסוקים בעיקר באריזת הגן", מסבירה ענבר נציגת ההורים. "זו השנה הראשונה שהופכים את הגן לבית הכנסת. בתחילה רצו להעביר את הילדים למבנה באתר בנייה בשכונה החדשה למשך שבועיים והצלחנו למנוע את זה. עכשיו הודיעו לנו שהגן שלנו יהפוך לעזרת נשים. מאחר ומדובר בגן שיש בו ציוד טיפולי רב, אנחנו אורזים את הגן על מנת שהדברים לא יהרסו. צריך להבין שבזמן התפילות, הילדים ייצאו ויכנסו מהגן ושהם ייראו משחקים ולא משנה מה העלות שלהם הם ירצו לשחק בהם. בנוסף יש בגן לא מעט חומר פרה-רפואי חסוי. אמנם הגננת תחביא את זה, אבל זה לא מיטבי בעינינו. כמה שלא נארוז, הרי לא באמת אפשר לארוז את כל הגן – יש לוחות תוכן, קישוטים. הרי זה גן".

לדבריה בסמוך לגן שלהם ישנו גן נוסף של חינוך רגיל, ובנוסף במרחק הליכה קצר יש סניף של בני עקיבא ושני בתי ספר נוספים עם אולם ספורט שאותם לא נידבו.

תגובת העירייה: ביום כיפור ישנם מתפללים רבים בעיר. אנחנו מקצים מבנים של בתי ספר וגנים ברחבי העיר כדי לאפשר לכל המתפללים מקום ראוי לתפילה. ציוד הגן לא ייפגע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר