גן חברון. צילום דורון שקד
גן חברון צילום דורון שקד

הורים דתיים מתנגדים לשילוב ילדיהם עם ילדים חילונים בצהרון

"הרי מדובר בתפיסות עולם שונות", אומר אחד ההורים. בנוסף לכך מתלוננים ההורים על אלימות בצהרון בגלל שילוב ילדים בגילאים שונים. הם מבהירים שאם המצב לא ישתנה הורים רבים יוציאו את ילדיהם מהצהרון

פורסם בתאריך: 22.10.18 10:32

הורים לילדי גן חברון בשכונת נווה גן' מתלוננים על כך שהשנה צהרון הגן אותו מפעילה חברת המשכיל, שילב בין ילדי טרום טרום חובה וילדים בגילאי טרום חובה. לטענת ההורים, שילוב הגילאים מוביל לאלימות פיזית ומילולית ויש ילדים שחוששים ללכת לצהרון. עוד טוענים ההורים, שהגן שלהם, גן חברון הוא גן ממלכתי דתי, לעומת זאת, ילדי גן חכלילית הסמוך, הוא גן חילוני והשילוב בין ילדי שני הגנים אינו נכון. עוד הם טוענים שהצהרון נמצא בגן שלהם, שהמבנה שלו הוא מבנה יביל ולטענתם על פי חוק, לא יכול להכיל כמות גדולה של ילדים.
"בתחילת השנה נרשמו לצהרון 14 ילדים מגן חברון ובשיחה שקיימנו עם מפעיל הצהרון הוא אמר לנו שרק במידה ויהיו 15 ילדים, ניתן יהיה לפתוח צהרון נפרד", מסביר אחד ההורים. "הסברנו לו, שמאחר ויש בספטמבר הרבה חגים, הורים רבים יצטרפו באוקטובר אבל הם לא הסכימו להמתין". לטענת ההורים, לאור כך, נפתח צהרון משולב של ילדי המתחם. "כרגע בצהרון יש 27 ילדים, כשהילדים שובצו מגן חברון, גן חכלילית ושלושה ילדים מהגן השפתי במתחם", מסבירה אחת האמהות. "הבעיה העיקרית שלנו, זה שמדובר בשילוב גילאי לא נכון. הילדים שלנו הם ילדים צעירים, חלקם הגיעו לגן השנה לראשונה מהבית והחיבור עם ילדים בני ארבע וחצי וחמש, הוא לא טוב. אנחנו נתקלים באלימות, ילדים שדוחפים ומרביצים. הילדים שלנו מגיעים הביתה ומקללים ולומדים דפוס התנהגות לקוי שהחל רק לאחר שהגיעו לצהרון".

אם אחרת מוסיפה: "הבת שלי חוזרת הביתה ומתלוננת שילדים מרביצים לה, שדוחפים אותה וזה הגיע למצב שהיא בכלל לא רוצה ללכת לצהרון, כי מציקים לה מאוד. הצהרון נמצא בגן שלנו, זה גן במבנה יביל, שעל פי חוק לא יכול להכיל כמות גדולה של ילדים".

גן חברון. צילום דורון שקד

גן חברון צילום דורון שקד

בעיה נוספת שמטרידה את ההורים כאמור היא השילוב בין ממלכתי דתי לממלכתי. "בדרך כלל לא מערבבים בין גן דתי וגן חילוני", אומר אחד ההורים, "הרי מדובר בתפיסות עולם שונות, אצלנו מאוד חשוב כל הנושא התפילות, נטילת הידיים. בעירייה לא היו חושבים לערבב בין דתיים לחילונים ולכן לא מובן מדוע זה נעשה בצהרון". לטענת ההורים, במידה והמצב יישאר כך, הורים רבים יעזבו את הצהרון: "יש לא מעט הורים שממתינים לראות מה יהיה, כי מבחינתם אם המצב ימשיך כך, הורים יעזבו את הצהרון. צהרון אמור להיות משהו שהוא כיף ולצערנו, הילדים שלנו לא חושבים כך. אנחנו מאוד מרוצים מהצוות בגן ואפילו רוצים לומר להם תודה, על ההתמודדות שלהם עם המצב, ומקווים שמישהו יבין ויעשה את השינוי בהקדם".
בשבוע שעבר נפגשו ההורים עם ממלא מקום ראש העיר אוריאל בוסו שמשמש גם כיו"ר יחידת המכרזים. "נפגשתי עם ההורים, חברת המשכיל והגננות במקום", אומר בוסו, "אני לא חושב שזה נכון ולא חושב ולא מסכים שיתערבב גן עם ממלכתי וממלכתי דתי, פער הגילאים הוא לא נכון ואני ללא ספק אבדוק את נושא המכרז וקורא לחברת המשכיל להתגמש בנושא ולהפריד את הצהרונים".

אוריאל בוסו. צילום זאב שטרן

אוריאל בוסו צילום זאב שטרן

תגובת חברת המשכיל: "לצהרון גן חברון בו נרשמו נכון להיום 13 ילדים. צורפו 11 ילדים אשר נרשמו לצהרון גן חכלילית ו-3 ילדים מהחנ"מ אשר שוהים במתחם זה ונרשמו לצהרון, זאת בתיאום ובשיתוף עם הרשות. כל ילדי הצהרון הינם בשכבות גיל סמוכות כמקובל גם בחינוך הפורמלי בשעות הבוקר. נדגיש, כי ללא איחוד זה, לא היה ניתן לפתוח צהרון לילדי גן חברון וגן חכלילית בשל מספר הילדים המועט אשר נרשמו לצהרון מכל גן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ל.

    אם היו מכניסים ילדים חילונים לצהרון דתי, התגובות היו בסגנון -"נו, מה יקרה, ילמדו קצת תפילות"…
    אבל להכניס ילדים דתיים לצהרון חילוני זה מוקצה ככל הנראה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא זכור לי שאלוהים והיהדות שייכים לדורשי הכתבה אבל את האמת כאחד שגדל בחינוך הדתי אני לא מתפלא תמיד חובשי הכיפה אהבו למסגר את עצמם ולמדר את הקהילה שלהם במחשבה שהם טיפה מעל כולם אז יש לי עצה בשבילכם תתעסקו בחינוך ילדיכם זה שהם נוטלים ידיים לפני האוכל ומברכים ברכת המזון לא הופך אותם ליותר מחונכים . כולנו יהודים המסורת והדת נוגעת לכל ילד וילד . ומי שמתנגד לשילוב של דתיים וחלוניים לא ראוי לתורה הקדושה כנראה שהיא גדולה עליכם או שאתם פשוט קטנים בשבילה . בהצלחה

  3. אזרח שמתבייש בעירייה

    העירייה והצהרון כבר נתבקשו להפריד לכבד רגשות של חילונים.
    הם לא סיפקו פתרון ולכן רבים מאיתנו מאלתרים ומבקשים עזרה מהסבים וכל מי שמוכן לעזור בשמירה על הילדים בשעות שהורים עובדים לא יכולים לחזור הביתה.
    עד כה, נראה כי ההעדפה של העירייה היא לא לפתור בעיות לתושבים שלה.
    אולי אם זה מהכיוון של הדת, איזה מאכער שם בעירייה יזיז את עצמו לכיוון.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תתביישו לכם הורי גן חברון! "השילוב אינו נכון" תתעוררו זו מדינה שלנו וכולה בנויה משילוב זה מה שיפה אצלנו,כולנו בני אדם אתם לא טובים יותר מאף אחד. להגיד שילדים מגן חילוני מובילים לאלימות פיסית והילדים שלכם חוששים ללכת לצהרון שטויות! הילדה שלי שם ואני כל יום רואה אינטרקציה נהדרת בין הילדים. לא נאה לכם ילדים חילונים אצלכם? אתם חושבים שאתם טובים יותר? כל בני אדם שווים ושונים. תתחילו ללמוד לקבל את האחר ותלמדו גם את ילדכם לעשות כך.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר