גנאדי בורשבסקי צילום עמרם סוויסה/ איציק ברוורמןצילום ראובן קפוצ'ינס/ רמי גרינברג צילום מטה גרינברג,/ אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר/ איתי שונשיין צילום מיקי סוויסה
מתמודדים מלאבס: גנאדי בורשבסקי צילום עמרם סוויסה/ איציק ברוורמן צילום ראובן קפוצ'ינס/ רמי גרינברג צילום מטה גרינברג,/ אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר/ איתי שונשיין צילום מיקי סוויסה

התקציב, השיא והתחזית: חמשת המתמודדים על ראשות העיר מדברים על הכל

רגע לפני שהבוחרים מכריעים את גורלם בקלפי, ששת המועמדים לראשות העיר מספרים כמה זה עלה להם, מה יעשו אם לא ינצחו, נותנים תחזית, ומנסים לשכנע למה לבחור בהם

פורסם בתאריך: 26.10.18 09:42

* הסדר בכתבה נקבע לפי א-ב של שמות המשפחה

# דבריו של חיים בשארי שהיו בכתבה המקורית הוסרו לאחר שהיום (שישי) הודיע שהוא פורש מההתמודדות לראשות העיר ויתמודד רק למועצה.

גנאדי בורשבסקי צילום עמרם סוויסה

"הציבור מבין את החשיבות של סיעה חילונית מאוחדת"

גנאדי בורשבסקי, סיעת מצטיינים עם גנאדי

כמה זה עלה לך?
"אני מתוכנן לפי חוק מימון מפלגות ואיני חורג ממנו – תקציב הבחירות הוא תקציב המימון ובתוספת תרומות שדיווחי לפי חוק. על פי הסקרים שבידי של פרופ' קמיל פוקס ומכון המחקר דיאלוג מספר המנדטים שאקבל הוא בין 3 ל-4 מנדטים ולכן בהתאמה התקציב".
תסביר בקיצור למה לבחור בך?
"אני הוא האלטרנטיבה למי שלא רוצה את ברוורמן. רק אני התחייבתי להוביל מהלך של קואליציה חילונית ורק לאחריה לצרף את הסיעות הדתיות. רק אני התחייבתי לחלוקה שוויונית של המשאבים העירוניים ללא העדפה. רק אני הצגתי תוכנית עבודה אסטרטגית מפורטת, שכל כך התקנאו בה שיש מועמד שהעתיק אותה".
מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
"תוצאות הסקר של פרופ' קמיל פוקס ומכון דיאלוג. אני זוכה לתמיכה רחבה. הציבור מבין את החשיבות הגדולה של סיעה חילונית מאוחדת וגדולה במועצה שתהווה משקל נגד ליהדות התורה וש"ס. מאות מיליונים, מאות מבני ציבור ומאות עובדים מועסקים על ידי העירייה למטרות של שירותי דת. אם הייתי יודע שכאן זה ייעצר לא היינו זוכים לתמיכת מגן שכזו – למיעוט הזה יש רצון להפוך את פתח תקוה לבית שמש".
מה תעשה ביום שאחרי, אם לא תנצח?
"אני אנצח".
מה התחזית שלך?
"מלאכת הרכבת הקואליציה לכל המועמדים תהיה קלה. אני מניח שהציבור ביום הבחירות יגיע נחוש ומחודד להגן על עירו ועל זכויותיו ותקציב הענק שלו ולכן יעדיף להרגיש בטוח בבחירה. אני היא האלטרנטיבה הבטוחה – גם לראשות וגם למועצת העיר".

איציק ברוורמן- צילום ראובן קפוצ'ינסקי

איציק ברוורמן- צילום ראובן קפוצ'ינסקי

"החזון שלי לעיר נפרס על פני 10 שנים"

איציק ברוורמן, סיעת אכפ"ת

כמה זה עלה לך?
"קמפיין הבחירות שלנו התנהל על פי חוק ומתבסס על כספים פרטיים שלי ועל הסדרי מנדטים".
למה לבחור בך?
"פתח תקוה עברה מהפכה שקטה בחמש שנים. יצרתי תשתית איתנה שתהפוך את פתח תקוה לאחת משלושת הערים העשירות בישראל בתוך שנה מהיום, בזכות הקמה של למעלה ממיליון וחצי מ"ר של שטחי מסחר. אנחנו אמורים להכניס לקופה הציבורית למעלה מ־150 מיליון שקל בשנה מארנונה משטחי המסחר הללו. הכסף הזה יושקע במה שלא הספקנו לעשות בקדנציה הקודמת, בעיקר בטיפוח פני העיר ובניקיון. עשינו המון דברים, לא הספקנו לעשות הכל. כדי לנהל עיר מורכבת וגדולה כמו פתח תקוה נדרשים חזון ואחריות. החזון שלי לעיר נפרס על פני 10 שנים. אנחנו נמצאים בדרך הנכונה. ואני צריך חמש נוספות כדי להפוך את פתח תקוה לאחת הערים האטרקטיביות בישראל. עשינו את זה בחינוך, מיקמנו את פתח תקוה במקומות גבוהים בתחום ההייטק והכלכלה, הקמנו אגם שהפך לאתר תיירות לאזור כולו. ובחמש השנים הבעיות הבאות נטפל בבעיות שנוגעות לתושב. בניקיון ובטיפוח ליד הבית".
מה היה רגע השיא בקמפיין?
"נקודת השיא של הקמפיין תהיה ביום הבחירות בו אני מקווה ומצפה שכל תושבי פתח תקוה, בעיקר הקול הדומם שמעריך ויודע שעשינו כאן מהפכה שקטה, ילכו לקלפי ולא יישארו אדישים. אנחנו נמצאים בנקודת מפנה מכרעת, אסור לנו להישאר אדישים. כמויות הכסף שנשפכו בבחירות הללו נגדי הן מטורפות ואתם יכולים להניח מהיכן הכסף הזה הגיע. אני סבור שיושר הוא תנאי לכל מועמד שמבקש לנהל את העיר הזו".
מה תעשה ביום שאחרי אם לא תבחר?
"על פי אינדיקציות מהשטח, ולא על סמך סקרים מוזמנים, אני אהיה ראש העיר הבא של פתח תקוה. לכן אני מעדיף להעסיק את מחשבותיי בהמשך התהליך ובקידום העיר".
מה התחזית שלך?
"אני מאמין שברגע האמת מאחורי הפרגוד, הציבור בפתח תקוה יתעלם מהקמפיין שהופעל נגדי ויכריע לטובת היושר, האמת ולטובת העתיד שלו ושל הילדים. אני מאמין שלאמת הזו יש עוצמה הרבה יותר גדולה מכל שלט בחירות".

רמי גרינברג קרדיט מטה גרינברג

רמי גרינברג צילום מטה גרינברג

"כל הסקרים כבר חוזים את אותה התוצאה"

רמי גרינברג, סיעת מתחדשים

כמה זה עלה לך?
"כמיליון שקלים וחצי. על פי משרד הפנים, ישנו מפתח שעל כל מנדט מקבלים סכום כסף. כרגע על פי כל התחזיות הסכום שהתחדשות תקבל עבור המנדטים שלה יכסה את ההוצאה".
תסביר בקיצור למה לבחור בך?
"בחמש השנים האחרונות העיר הייתה תקועה, לא הייתה עשייה אמיתית בתחומים הרלוונטיים ולא בשכונות, והתעסקו בעיקר ביחסי ציבור ששירתו אינטרסים פוליטיים. אני מאמין שהתושבים רואים ומרגישים את זה והם מוכנים לראש חדש. אני מגיע עם תכנית סדורה למצוינות בפתח תקוה. מגיע מרקע של עשייה ועם טוהר מידות. בתפישתי, עשייה ציבורית איננה קריירה, כי אם שליחות. אני מחובר בקשר ישיר והדוק עם פוליטיקאים בכירים ברמה הארצית והמוניציפלית, ובאמצעות קשר זה ניתן לקדם פרויקטים רבים בעיר כולל השגת משאבים ואמצעים רבים. האסטרטגיה שלי היא פשוטה אך יעילה – לגעת בנושאים החשובים ביותר לתושבים בעיר ולשנות אותם מקצה לקצה".
מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
"ערב הרמת כוסית לרגל השנה החדשה בגן האירועים 58 אליו הגיעו מעל 5,000 תומכים מכל רחבי ושכונות העיר, בו חשפתי את רשימת התחדשות למועצה. זה היה מפגן עוצמתי, האולם היה מלא עד אפס מקום וכל השותפים שלוקחים חלק במסע הזה הרגישו באוויר את אווירת הניצחון".
מה תעשה ביום שאחרי, אם לא תנצח?
"את מה שעשיתי עד כה – אמשיך לכהן כחבר מועצת העיר הפעיל ביותר. הגעתי למספר ישיבות הרב ביותר, הגשתי הצעות לסדר ושאילתות יותר מכל חבר מועצה אחר ודאגתי לתושבים בכל יום בחמש השנים האחרונות. אני מתכוון להמשיך להיות קול לתושבים, גם לאחר שאבחר לראשות העיר, ולא אתעלם מהצרכים של השכונות והתושבים היקרים שלנו גם ביום שאחרי".
מה התחזית שלך?
"אני לא צריך לתת תחזית, כל הסקרים כבר חוזים את אותה התוצאה – ניצחון של התחדשות עם מספר מנדטים הרב ביותר ובחירתי לראשות העיר. כל הסקרים שפורסמו הם בלתי תלויים ובוצעו על ידי מכוני מחקר מכובדים ומוכרים וברובם בוצעו על ידי עיתונים, שגם לא פעם כתבו עלי דברים לא מפרגנים, כך שאמינות הסקרים היא גבוהה מאוד. ב-31.10 נקום לבוקר של מהפך בו ראש העיר המכהן יסיים את כהונתו ופתח תקוה תתחיל להתחדש".

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר

אורי דרשן הכהן צילום יוסי זליגר

"אני נקי מעבר פוליטי כזה או אחר"

אורי דרשן הכהן, סיעת אחד משלנו

כמה זה עלה לך?
"בחוסר שינה ודאגה לתושבים, ומאות אלפי שקלים".
תסביר בקיצור למה לבחור בך?
"אני לא פוליטיקאי, ולא מוכר את מה שכולנו רוצים לשמוע. באתי במטרה לשקם, לייעל, לתקן, לבנות ולתת שירות לתושב. אני בא לדאוג באמת לצרכים שלנו ולאיכות החיים כאן בעיר. אני אחד משלנו, צמחתי מלמטה בשכונה, בפרבר העיר. אני נקי מעבר פוליטי כזה או אחר. ישר דרך ולא מושחת, אין שום חשד נגדי לעבירה פלילית כזו או אחרת. אף איש עסקים לא מימן לי את הקמפיין וביום שלאחר הבחירות אף אדם לא יצפה לתמורה וכל פועלי יהיה נטו לטובת התושבים. בעוד שמועמדים האחרים כחברי מועצה, תמכו בהעלאת הארנונה אני היחיד שבדק ומצא שניתן להפחית את תשלום ב־20 אחוזים ועדיין לדאוג שפתח תקוה תשגשג והתושבים יקבלו שירות מלא, כפי שנעשה בראשון לציון. אדאג לניצול המשאבים הגדולים שיש לפתח תקוה לטובת שירות לתושבים, חוג חינם לכל ילד, הקמת שירותים ציבוריים במרכז העיר, ושיקום הרחובות במרכז העיר והסדרת התחבורה הציבורית. אני אקפיד על טוהר המידות".
מה הייתה נקודת השיא של הקמפיין?
"ביום כיפור שמחתי מאוד לפגוש קשת רחבה של אנשים, בלי קשר למידת אמונתם, מחבקים, תומכים ובעיקר מברכים להצלחה אחד את השני, התוודעתי לכמות רבה של אנשים שמבקשים מועמד לראשות שבא מבחוץ שלא בא מתוך הפוליטיקה. זכיתי לקבל תמיכה רחבה וליהנות מהאמונה בי ובביטחון שניתן לשנות עם אחד משלנו את חיינו בעיר, בלי הבטחות שווא ובעבודה רבה והמון נחישות, ביושר וניקיון כפיים".
מה תעשה ביום שאחרי, אם לא תנצח?
"אני לא מדבר במונחים של ניצחון והפסד, אלא של טובת התושבים. החלטתי לעשות ולפעול למען התושבים, וכך אמשיך ואעשה".
מה התחזית שלך?
"שאהיה ראש העיר פתח תקוה החל מנובמבר 2018, עם לפחות 2־3 מנדטים במועצה".

איתי שונשיין. צילום מיקי סוויסה

איתי שונשיין. צילום מיקי סוויסה

"פתח תקוה היא הבית שלי, היא האהבה שלי"

איתי שונשיין, סיעת מחוברים

כמה זה עלה לך?
"בכל הסקרים שיצאו מטעם הרשימות השונות צופים לנו בין 4-5 מנדטים ובהתאם לכך שמרנו על תקציב שפוי שלא חורג מהסכום שמתקבל עבור 4 מנדטים. אני מאמין שאת כל תקציב מערכת הבחירות אני אקבל חזרה מהמדינה כנגד המנדטים שנקבל".
תסביר בקיצור למה לבחור בך?
"מעבר לעובדה ששורשי נטועים בעיר הזאת מזה כארבעה דורות, פתח תקוה היא הבית שלי, היא האהבה שלי ולכן אני מוכן להילחם עליה. אין בכוונתי להפריח סיסמאות ריקות ולעסוק בפלגנות במקום בעשייה למען הציבור. אני לא חושש לחלום ואני בהחלט מאמין שיש לי את היכולות והניסיון להביא לשינוי כולל בכל תחומי החיים בעיר, ולהביא למצב שלא יהיה תושב שלא יזכה למענה מינקות ועד הרבה אחרי גיל הפרישה, ללא קשר לשכונה שבה הוא גר או למגזר אליו הוא משתייך, לרבות מתן מענה הולם לנכים ובעלי המוגבלויות שהיחס אליהם מצד הרשות המקומית הוא פשוט מחפיר ומביש. תחת הנהגתי כל אותן סוגיות שוליים יהפכו למרכז העיסוק, כך שכולנו נוכל ליהנות מעיר נקיה ומודרנית. ואין לי ספק שב- 30.10 נעשה היסטוריה ונתחיל לכתוב פרק חדש בתולדות פתח תקוה".
מה הייתה נקודת שיא של הקמפיין?
"היו לנו מספר רגעים משמעותיים במהלך הקמפיין, בכל פעם שהצטרפו אלינו לרשימה אנשים ראויים ואיכותיים. בפעם הראשונה זאת הייתה אורלי שיטרית שהתחברה והצטרפה אלי ואל אורנה דוידאי, ופעם זה עו״ד חיים כהן שהצטרף ואחר כך הצעירים אור שטרייפלר ושיר הילל. אבל אין ספק שרגע השיא היה כנס התמיכה אליו הגיעו קרוב ל־3,000 תומכים ובאותה הזמן כולנו הבנו את העוצמה והכוח הציבורי שעומד מאחורינו ומצפה לשינוי".
מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח?
"ביום שאחרי אסע עם עדי וילדיי לחופשה קצרה בכדי לפצות אותם במעט על תקופת הבחירות שבה הם כמעט ולא ראו אותי. מעבר לכך אני כל כולי ממוקד בניצחון ולא חושב על דבר אחר .לאורך כל חיי הבוגרים אני משרת ציבור ואמשיך לעשות זאת כל עוד יש לי את האהבה לאנשים ולעשייה ציבורית".
מה התחזית שלך?
"מערכת הבחירות בפתח תקוה תגיע לסיבוב שני עם התמודדות נוספת ביני לבין ברוורמן. אני מאמין שגרינברג וסיעתו יתמכו בנו ויסייעו לנו להחליף את הנהגת העיר שנכשלה בחמש השנים האחרונות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד העם

    לידיעת כל ראשי העיר העתידיים.
    ישנה הזנחה בנקיון השוטף בעיקר בשכונות הותיקות.
    השכונות הותיקות ראויות לרענון ומתיחת פנים, כגון תאורת לד בהירה לא פלורסנטית (לא מדובר באזור תעשייה), צמחייה ועצים במקומות שניתן לשלב אותן.
    העיריה מתייחסת בסלחנות לתושבים שמחסלים עצים מסיבות כאלה ואחרות, לא רק העיריה בעצמה מתנדבת לסתום את החור באבנים משתלבות, קרי לא היה ולא נברא.
    לכן כדאי לעשות מיפוי בשכונות הותיקות, ולשמור על רצף של שדרות העצים.
    העצים ביום מן הימים אמורים להתאחד משני עברי הכביש וליצור מנהרה של צל…
    אך בפתח תקווה כמו בפתח תקווה, באמתלה של גיזום לשמירה על קוי החשמל, המגזמים מתעללים בעצים, גם בכאלה שאינם ליד מתח גבוה, והופכים עצים שזמן הגדילה שלהם הוא עשרות שנים לשיח קרח…
    מסתבר שישנה תעשייה של עצים להסקה, ולכן למגזמים יש מוטיבציית יתר… ואין דין ואין דיין.
    מדוע לכסח את גובה העץ כאשר אין קווי מתח, וגם כשיש הגיזום צריך להיעשות בצורה חכמה.
    תחנות האוטובוס לא מספקות צל, ומקומות הישיבה מצומצמים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר