שלום בן משה. צילום אילן חתוכה
שלום בן משה. צילום אילן חתוכה

שלום בן משה בראיון רגע לפני הסיבוב השני: "מי שמוביל קמפיין של שנאה זה רק מראה על חולשתו"

ראש עיריית ראש העין, שלום בן משה, בטוח בניצחונו בסיבוב השני בבחירות, טוען שהעשייה מתבצעת כל הזמן ומצהיר: "אני אבטל את כל המושגים של שכונות חדשות וותיקות"

פורסם בתאריך: 12.11.18 12:01

ערב הסיבוב השני בחרנו במלאבס לראיין את שני המועמדים לראשות העיר. רק מועמד אחד נענה לאתגר – ראש העיר הנוכחי שלום בן משה. רז שגיא בחר שלא להתראיין, לדבריו מפאת עומס הקמפיין וענה "תראיינו אותי ביום רביעי לאחר הבחירות".

בן משה מגיע לסיבוב השני לאחר שקיבל את מירב הקולות בסיבוב הראשון מבין כל המועמדים.

איך נערכת לסיבוב השני ומה עשית אחרת מהסיבוב הראשון?

"קודם כל יש לי יתרון ברור מול המועמד המתחרה. כבר בסיבוב הראשון קיבלנו 22 אחוז יותר קולות. יש לי כמה חבירות מועמדים שהתמודדו מולי בסיבוב הראשון כמו ישי אדוארד, ויש עוד קבוצות שרצו לרשימות עצמאיות והצטרפו אלי, כמו אורנה צאיג. יש גם פעילים מרכזיים של מועמדים אחרים שחברו אלי. מעבר לכך יש בעיקר עבודה במטה ובשטח, שגדלה בין הסיבוב הראשון לשני".

מה אתה חושב שהוא היתרון המרכזי שלך על המועמד שמולך?

"קודם כל אני בקיא בכל הנושאים. אני לא צריך להגיד איזה פתרונות אני אתן, כי הכל קורה בשטח ואנו נמצאים בתוך תהליך של עשייה. אני נתפס כאדם ישיר ואמין שמדבר ישר ולעניין, ולא מספר סיפורי אלף לילה ולילה. אני ראש עיר שמאחד את כולם. כל חיי הייתי קצין וג'נטלמן ואני מוביל את המחנה שבעד ולא נגד. נגדי מתמודד בחור שמפיץ שנאת חינם, ואני מבקש ממנו להפסיק עם זה. אני ראש עיר מכהן ואני מכיר את כל המערכות וכל מי שמגיע לתפקיד הזה צריך לשלם שכר לימוד. אני לעומת זאת נמצא כבר עמוק בתוך הביצוע".

נראה כי ראש העין שוב מתחלקת בין מועמד מהשכונה הוותיקה למועמד מהשכונות החדשות. מה אתה חושב על זה?

"מבחינת הנתונים זה לא מדויק. את כל המושגים של למטה ולמעלה אני מתכוון למחוק. זה עניין של טופוגרפיה, ומעבר לזה אין שום קונוטציה אחרת. השימוש הזה הוא לא נכון ומיותר לחלוטין. בחרו בי גם רבים מהתושבים שלמעלה וגם רז קיבל מהתושבים שלמטה. גם בבחירות הקודמות קיבלתי קולות רבים מהשכונות החדשות, לכן כל ההפרדה הזאת היא לחלוטין לא נכונה".

איך אתה מתכוון לאחד בין תושבי העיר בעידן של שכונת פסגות אפק?

"החיים בראש העין הם בצוותא ויש קהילה אחת גדולה. יש פעילות עצומה ביחד. התלמידים בבתי הספר לומדים ביחד בחטיבה ובתיכון. ההורים נפגשים ביחד. ההפרדה היא מלאכותית בלבד. אני חושב שהחלק מחיים של קהילה הוא שיש בה חיי תרבות משותפים. הכל ביחד. לכן, לא צריך לעשות שום פעולה אמיתית בעניין הזה. יש בעיר שלו פעילות נרחבת משותפות בהרבה מאוד תחומים".

איך תרכיב קואליציה כשיש שמונה סיעות בעלות מנדט אחד?

"קודם כל באופן ענייני, אם אתה מרכיב קואליציה עם שתיים-שלוש רשימות כשיש לכל רשימה מספר מנדטים, אז זה יותר פשוט. בסופו של דבר חלק גדול מהנבחרים שקיבלו מנדט, הם היו איתי לפני כן והם איתי כבר עכשיו. חלק מהם כבר קיימים במועצת העיר. בסופו של דבר, כאשר אנחנו מקימים פעילות של קואליציה עושים זאת בהסכמה, ואני יכול לומר שתהיה קואליציה רחבה מקיר לקיר. כולם מבינים שהם שליחי ציבורי וכל אחד צריך לעבוד קשה לטובת העיר. תהיה קואליציה לטובת ראש העין. אמנם כל אחד ינסה לקחת יותר תיקים ופעילויות, אך בסופו של דבר רובם עובדים בהתנדבות ולטובת העיר".

מה הדבר הראשון שתשנה בעיר לאחר שתיכנס ללשכת ראש העיר?

"במשך כל הזמן שאני מנהל את הקמפיין, מה שעומד לעיני הוא שאני ראש העיר של כולם. מי שמוביל קמפיין של שנאה זה רק מראה על חולשתו. כאשר אבחר, אני אבטל את כל המושגים של שכונות חדשות וותיקות. ראש העיר היא עיר של כולם ואני אהיה ראש העיר של כולם".

במידה ותפסיד, האם נראה אותך בקואליציה ברשות המתמודד מולך או שתילחם נגדו מהאופוזיציה?

"זאת שאלה היפותטית, מכיוון שאני אנצח. אין מצב כזה, אני אנצח בסיבוב הקרוב ואני אהיה ראש העיר. ניצחתי את כל המתמודדים בסיבוב הראשון את כל המועמדים שאמרו לא לבחור בי, לכן בסיבוב השני אני אנצח את מי שמתמודד מולי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא עשית בן משה שום דבר יוצא דופן בניהול העיר, ההישג היחד שלך הוא שהצלחת להדמות את ראש העין לערי שינה אחרות דוגמת
    בת ים, אז למה לבחור בך?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר