משרדי הפועל בסירקין. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול
משרדי הפועל בסירקין. צילום: אבי דולמן, החוג הכחול

העירייה הודיעה שמכבי תתאמן בסירקין, בהפועל זועמים: "מסירים אחריות מכל תרחיש שעלול לקרות"

יו"ר מחלקת הנוער של הפועל, איציק כהן, זועם על החלטת אגף הספורט לאפשר לקבוצת הבוגרים של היריבה העירונית להתאמן במגרש של הפועל ביום שני, עקב שזרוע במתחם של מכבי. העירייה: "המהלך נעשה בשיא ההתחשבות ואינו פוגע במאומה בשגרת האימונים של הפועל"

פורסם בתאריך: 19.12.18 12:13

זעם גדול בהפועל בעקבות ההחלטה של אגף הספורט בעירייה לשריין בשבוע הבא למכבי אימון במגרש מספר 1 בסירקין, המשמש את קבוצות הבוגרים ומחלקת הנוער של הפועל, שגם כך לא זוכות לעודף יחידות אימון במגרשים. ההודעה של אגף הספורט הגיעה בעקבות שזרוע שייערך בחודש הקרוב במתחם האימונים של מכבי, כאשר מרבית אימוני קבוצת הבוגרים של מכבי ייערכו במגרש במחנה יהודה ובמגרש הראשי בסירקין, המשמש את מכבי עמישב.

בהודעה שקיבלו בהפועל נכתב: "בהנחיית מנהלת האגף, בזמן שיזרוע מגרש מכבי שמתחיל היום, מגרש ראשי ומחנה ישמשו את אימוני מכבי בוגרים". אלא שלאחר מכן יצאה הודעה תיקון, בה נמסר כי ביום שני הקרוב ב-10:00 ייערך אימון של קבוצת הבוגרים של מכבי במגרש מספר 1 במתחם, כאשר לוח הזמנים לשבועיים האחרונים של תקופת השזרוע עדיין לא נמסר.

"יש לנו הרבה כבוד לכלל האגודות בעיר, וכמובן לאגף הספורט", אמר יו"ר מחלקת הנוער איציק כהן. "לצערי ההחלטה התמוהה של אגף הספורט לאפשר למכבי להתאמן אצלנו בבית, למרות שהמגרשים שייכים לעירייה, היא החלטה שמנותקת לחלוטין מהמציאות. כמו שלא יעלה על הדעת שמכבי תל אביב תתאמן בוולפסון, או שהפועל תל אביב תתאמן בקרית שלום, כך לא יכול להיות מצב שבו מכבי פתח תקוה תתאמן בסירקין. כל ניסיון להוביל לכך הוא פגיעה קשה באנשי הפועל פתח תקוה וזלזול ברגשות האוהדים".

עוד ציין כהן: "ראוי לציין שבתקופות בהן המגרש בסירקין היה בשזרוע ומגרש 2 היה בעבודות להפיכתו לסינטטי, מעולם לא ביקשנו ולא הוצע לנו להתאמן במגרשים של מכבי. יותר מכך, קבוצת הבוגרים יצאה להתאמן פעמים רבות מחוץ לעיר. מעולם לא חשבנו לבקש, ולא נרצה להתאמן במגרשים של מכבי, ולו בשל העובדה שאיננו מעוניינים בהתרסה ובליבוי היצרים והמתיחות".

"ההחלטה הזאת היא שערורייתית, ומבחינתנו היא חציית קו אדום", הוסיף יו"ר מחלקת הנוער של הפועל. "לא ניתן ולא נסכים שיזלזלו במועדון הפועל פתח תקוה, בעובדיו, ובאלפי אוהדיו, ואנו מוצאים בהחלטה הזאת פגיעה קשה ברגשות אנשי הפועל. אני סבור שאנשי מכבי לא היו רוצים לראות את הפועל מתאמנים אצלם במגרש, ומקווה שגם הם וגם אגף הספורט יקבלו את ההחלטה הנבונה וימצאו חלופה אחרת".

בכל הנוגע להשלכות של המהלך אמר כהן: "הודעתי במייל כתוב לגורמים הרלוונטיים באגף הספורט שאנחנו מסירים כל אחריות מכל תרחיש שעלול לקרות אם מכבי תתאמן בסירקין. כולם מכירים את היחסים המתוחים גם כך, ואני לא יכול על שום הסבר הגיוני שאיזשהו גורם ירצה ללבות את היצרים ולקחת על אחריותו את ההשלכות שעלולות להיווצר. לגבי הדברים שכן באחריותי, הודעתי לאגף הספורט שחציית קו אדום שכזאת וזלזול ברגשות אנשי הפועל, תוביל להחרפת היחסים בין המועדון לעירייה".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בתקופה האחרונה עוברים מגרשי הכדורגל את שזרוע החורף. עד כמה שהדבר נוגע למגרשים עירוניים, אגף הספורט מתזמן את הליכי השזרוע באופן מדורג, כך שחלק מהמגרשים יהיו שמישים במהלך התקופה לשימוש האגודות השונות בעירבפרק זמן זה, כל האגודות 'מצטמצמות' וחולקות יחידות אימון ומגרשים שבשגרה אינן מתחלקות בהם. בימים האחרונים החל תהליך השזרוע גם במגרשה של מכבי פ"ת. כפי שאגף הספורט סייע לאגודות אחרות בזמן זה, גם על חשבון יחידות אימון במגרשים עירוניים המוקצות בד"כ למכבי פ"ת, כעת, מעניק האגף סיוע דומה למכבי פ"ת. חשוב לציין שמכבי פ"ת תמיד נעתרת וביד רחבה לבקשות סיוע לאגודות אחרות שמגיעות אליו מאגף הספורט, לרבות מתן אישור ואפשרות לקבוצות אחרות להתאמן במגרשה הפרטי: שאינו מגרש עירוני. בסופו של דבר, מדובר על יחידת אימון אחת בשבוע, בשעות בהן ממילא לא מתקיימים אימונים במגרש בו מתאמנת הפועל פ"ת, למשך 3 שבועות ובסה"כ: 3 יחידות אימון לכל תקופת השזרוע. המהלך שנעשה בשיא ההתחשבות ואינו פוגע במאומה בשגרת האימונים של הפועל פ"ת. יצוין כי מכבי פ"ת תתאמן במהלך תקופה זו גם במגרשים אחרים המוקצים לאגודות אחרות. ערבות הדדית ויחס הוגן הם ערכי יסוד בספורט – ובכלל. אנו סמוכים ובטוחים כי גם הקהל הנהדר והחם של הפועל פ"ת מוקיר ומכבד ערכים אלו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר