דן חמיצר, חסידה שחורה. צילום עופר וקנין, טולי מלק
דן חמיצר, חסידה שחורה. צילום עופר וקנין , טולי מלק

מה עושים השבוע בפתח תקוה: מופע מיוחד ואירועי אהבה לסביבה

אירועים רבים במסגרת חודש איכות הסביבה יתקיימו השבוע בעיר. תלמידי בן גוריון ייצגו את פתח תקוה בחידון התעשייה הגדול של ישראל, שיתקיים בהיכל התרבות

פורסם בתאריך: 12.5.19 14:04

יום ראשון: הנשים החרדיות וקוד השתיקה

שעת סיפור במסגרת חודש איכות הסביבה – "מחזירים אהבה לגינה", בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי.
ראשון, 17:30, ספריית הדר גנים, רח' מנחם בגין 26. רכישה באופן מקוון בלבד, בכתובת: https://www.citypay.co.il/ecommerce.

סינמטק פתח תקוה – "מוייסרים"/ בימוי: דלית קימור. בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית. תקציר הסרט: שתי נשים חרדיות אוזרות אומץ לשבור את קוד השתיקה שאופף את החברה החרדית בנושא פדופיליה, ונאלצות להתמודד גם עם הקהילה, שמתייצבת להגנת הפוגע. את השתיים מלווה שאנה, העובדת בארגון חרדי שמטרתו לעזור לשינוי החברתי שחל בנושא זה בקהילה החרדית. הבמאית דלית קימור, שמרבה לעסוק ביצירתה בנושאים חברתיים, מגישה סרט רלוונטי, כן וכאוב על אחד הטאבו של החברה הישראלית. ראשון, 20:00, מוזיאון האוס, רח' ארלוזורוב 30.

 

יום שני: חידון גדול בצבעי כחול לבן

חידון 'אוצר התעשייה כחול לבן' – בהנחיית דן חמיצר. פרויקט משותף למועצה הציונית, ההסתדרות הציונית ומשרד הכלכלה בשיתוף בתי הספר ברחבי הארץ. החידון עסק במגוון תחומים בהם ישראל הייתה משמעותית ופורצת דרך בתחומי התעשייה והמסחר, החל מיצוא פרי הדר ופיתוח זנים מיוחדים וכלה בפיתוח מזל"טים וכיפת ברזל. אל שלב הגמר הגיעו 10 כיתות מרחבי הארץ מתוך 220 כיתות שהשתתפו בשלב המקדימים, נציגי העיר פתח תקווה הם תלמידי חטיבת בן גוריון. שני, 13.5, בשעה 16.00, בהיכל התרבות.

שעת סיפור במסגרת חודש איכות הסביבה – "מלך הצפרדעים", בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי. שני, 17:15, ספריית אליפים, רח' נקאש 10. רכישה באופן מקוון בלבד, בכתובת: https://www.citypay.co.il/ecommerce

 

יום שלישי: אופירה גלוסקא חוגגת 70 ו-50

שעת סיפור במסגרת חודש איכות הסביבה – "חנן הגנן", בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי,
שלישי, 17:30, ספריית המנגינות, רח' מבצע דקל 3. רכישה באופן מקוון בלבד, בכתובת: https://www.citypay.co.il/ecommerce

שיח גלריה עם האומנית אירית זילברמן. שלישי, 18:00, גלריית הפואייה, אולם שרת, בניין העירייה.

הבמה לרפואה ולמשפט בהנחיית ד"ר נעמה ויצ'נר- "חוסן נפשי ובריאות". עם ד"ר אביבה אלעד, מומחית ומדריכה ברפואת המשפחה ומחברת הספר "חלוק לבן פרום", ד"ר אלון מרגלית, מנהל מרכז רב תחומי לטיפול בכאב.
שלישי, 20:30, בשרת האוס, רח' חיים עוזר 25.

70 שנה ו-50 שנות יצירה לאופירה גלוסקא. אופירה גלוסקא חוגגת 70 שנה ו-50 שנות יצירה ולרגל החגיגות יתקיים אירוע הוקרה בנוכחות אמנים רבים ויוצרים לדרך שבאים לפרגן ולהוקיר את העשייה של גלוסקא. שלישי, 20:30 היכל התרבות.

יום רביעי: מחול וקולות

שעת סיפור במסגרת חודש איכות הסביבה – "הפרחים שוב מחייכים", בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי.
רביעי, 17:30, בספריית מבצע יפתח, רח' מבצע יפתח 15. רכישה באופן מקוון בלבד, בכתובת: https://www.citypay.co.il/ecommerce.

מוסיקה ווקאלית. קולות – מיתרי דוד. רביעי, 20:00, אולם שרת, רח' חיים עוזר 25.

מולדת יחפה – מופע מחול בסדרת מנוי מחול בהיכל עם להקת הורה ירושלים. הלהקה חוזרת עם מופע חדש לכל המשפחה. רביעי, 18:00, היכל התרבות.

יום חמישי: פוגשים את עץ המיץ

פתיחת תערוכת חוצות "ציפורי העיר" לרגל חודש איכות הסביבה, בשיתוף האגף לאיכות הסביבה. התערוכה מציגה כשליש ממגוון הציפורים החיות בעיר והנצפות חולפות בעיר. והיא פרי שיתוף פעולה בין אגפי העירייה השונים: האגף לאיכות הסביבה, המרכז לחינוך סביבתי, האגף לאמנויות פלסטיות במנהל התרבות, לשכת הדובר ובעיקר הצפרים וצלמי הטבע שצילומיהם מוצגים בתערוכה, וכמובן יהודית קאופמן מדריכת הצפרות העירונית.
חמישי, 17:00, כיכר המייסדים, רח' חיים עוזר.

שעת סיפור במסגרת חודש איכות הסביבה – "עץ המיץ", בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי.
חמישי, 17:30, בספריית הדר המושבות, רח' חדרה 12. רכישה באופן מקוון בלבד, בכתובת: https://www.citypay.co.il/ecommerce

יום שבת: סדנת ציור ושיח גלריה

"ליצור כמו הגדולים: משחקי ציור" – סדנת ציור לילדים עם מיטב האמנים. סדנת ציור המשלב משחק וציור בהנחיית האמנית יערה אורן, המציגה בתערוכה המרכזית במוזיאון. הפעילות תחל סיור במוזיאון ולאחר מכן כל ילד ירכיב את הציור שלו דרך משימות ציוריות הנוגעות בערכים של ציור מופשט – משקלים, קו מול כתם, צבע וצורה. הסדנא מיועדת לגילאי כיתות א'-ד'.
שבת 18/5 בשעה 11:00 – מוזיאון פתח תקוה לאמנות, רחוב ארלוזורוב 30, פתח תקוה.

שיח גלריה בתערוכה "שבעה ימים" עם האמנית נעמי סלייני. שמציגה את התערוכה "שבעה ימים". כחלק מהתערוכה היא שזרה זר אבלות ענק אשר מוצג בגלריית האוסף, הממוקמת מול חדר ההנצחה של בית יד לבנים בפתח תקוה. סלייני, אמנית העוסקת בעיצוב ושזירה של פרחים, יוצרת מיצב שנוגע בחוויה האינטימית והדואלית שמזמן המקצוע, כאורחת לרגע בחיי זרים, המבקשים לציין באמצעות הפרחים את שמחות החיים, כמו חתונות ולידות, ולצידם – גם שעות קשות, של מוות ושל שכול. במיצב של פרחים טריים, סלייני מצטטת אלמנטים מחדר ההנצחה, ודנה בנושאים כמו שימור, זמניות וזיכרון. היא יוצרת בגלריה 12 מחזורי חיים בני שבעה ימים כל אחד, שתחילתם בשזירת זר אבלוּת אדיר ממדים הניצב במרכז החלל. את הפרחים הקמלים מהשבוע החולף, היא מייבשת בתוך 12 ספרים ריקים ומתוארכים שמוצבים בגלריה, ומתפקדים כארכיון בהתהוות. פעולה זו חוזרת על עצמה לאורך 12 השבועות של הצגת התערוכה.

הכניסה לשיח הגלריה כלולה בכרטיס כניסה למוזיאון. מוזיאון פתח תקוה לאמנות, רחוב ארלוזורוב 30, פתח תקוה. 18/5 בשעה 12:00.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר