צהרון. צילום תומר אפלבאום
צהרון. צילום תומר אפלבאום

כשבועיים לפני פתיחת שנה"ל הוקפאה במפתיע ההרשמה לצהרונים

למרות הבטחות ראש העיר להוסיף תקציב ייחודי לצהרונים הפועלים מסגרת "רפורמת הצהרונים", המפעילים החליטו להקפיא את ההרשמה מאחר ובעירייה מצפים שהם יממנו חלק מהפעילויות

פורסם בתאריך: 14.8.17 17:17

כאוס בפתח תקווה בכל הקשור להרשמה לצהרונים: בשבוע שעבר פורסם במלאבס כי ראש העירייה, איציק ברוורמן, החליט להוסיף תקציב עירוני לצהרוני כיתות א'-ב' שהצטרפו ל"רפורמת הצהרונים" של שר האוצר, משה כחלון, במטרה לשמר את המתכונת הקיימת כיום. בניגוד להבטחה זו, הורים לילדים שמבקשים בימים אלה להירשם לצהרונים טוענים כי מפעילי הצהרונים הקפיאו את ההרשמה עקב חוסר הסכמות מול ראש העיר.

לדבריהם העובדה כי המערכת אינה מספקת פתרונות הולמים כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים מעידה על בלגאן באגף החינוך בעירייה ומאלצת הורים לרשום את הילדים לצהרונים פרטיים שעלותם גבוהה כדי שחלילה לא יתקעו ב-1 בספטמבר ללא סידור לילדים בצהריים. בעיריית פתח תקווה שבים ואומרים כי הבטחותיו של ראש העיר יקוימו במלואם.

איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

במשבר מול המפעילים. איציק ברוורמן. צילום זאב שטרן

המתווה החדש מדבר על כך שצהרון יעלה להורים 735 שקלים בחודש. בהודעה שהוציא ראש העיר לאחרונה, הוא הודיע שהוא שמח להביא לידיעת ההורים כי החליט להוסיף תקציב ייחודי מטעם העירייה לצהרונים. התוספת תכלול: שתי סייעות לכל כיתה, הארכת יום הפעילות עד השעה 17:00, שני חוגי העשרה, אבטחה, ניקיון, רכז ופעילות בימי החופשות.

הורים לילדים זועמים על ראש העיר וטוענים כי נכון להיום הבטחותיו טפלות ואינן מיושמות בשטח. "ברגע שמתקשרים להירשם לצהרון, התשובה היא שכרגע הרישום מוקפא", טוען הורה לילד. לדבריו מבדיקה שקיים מול המפעילים נאמר להם שכרגע ישנן חוסר הסכמות מול העירייה לגבי התוספות אותם הבטיח ראש העיר. "על פי הבנתי, ראש העיר הודיע שהוא מוכן לממן רק את השמירה והניקיון ומצפה שהמפעילים יממנו את יתר הפעילויות. המפעילים אינם מסכימים וטוענים שאף אחד לא סגר את זה מולם לפני ושזה לא כלכלי להם. זה הגיע למצב שחלקם אפילו שוקלים לא להמשיך את הפעילות בעיר".

אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צהרון פרטי עולה כסף. אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"בפגישה שהתקיימה השבוע הבנתי שהמעפילים ביקשו לדעת לגבי החוג הנוסף, ונאמר להם שהם צריכים לקיים חוג עצמאי, כלומר שהסייעות יפעילו את החוג השני ואף אחד מהם לא מוכן לתת לכך יד", מסביר הורה אחר. "בעירייה ניסו לצמצם עלויות גם בנושא האוכל וביקשו מהמפעילים לקחת אוכל מאותו מפעיל של מקפת. במקרה הזה אנחנו ההורים לא ניתן לכך יד. הרי אנחנו עשינו בקרת איכות לאוכל והוא אושר על ידי וועדה מיוחדת. לא נסכים שזה יבוא על חשבון הילדים שלנו".

לטענת ההורים, ישנם מפעילים שמוכנים לבוא לקראת בתי הספר ולתת סייעת וחצי (כלומר סייעת מובילה ועוד סייעת שתהיה לשתי כיתות ביחד), ימי חופשה רק עם סייעת אחת ורכז וסיום הצהרון בשעה 16:30 ולא בשעה 17:00. ההורים מצדם טוענים כי בעירייה צריכים להתעקש על כך שמחליף שהתנאים לא מתאימים לו, צריך להיות מוחלף במפעיל אחר. "ההורים לא יחכו עוד הרבה זמן", אומרת אמא. "אף אחד לא רוצה להישאר ללא תשובות ויתחילו לברוח לצהרונים פרטיים. אנחנו שבועיים וחצי לפתיחת השנה והלחץ עולה אצל כולם".

מלשכת דובר העירייה נמסר שהדברים כרגע נדונים ומה שראש העיר התחייב זה מה שיהיה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר