מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן
מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן

"לא מצטער על התנועה המגונה. הקהל של הפועל פ"ת מגעיל וגזעני, מגיע להם". מוחמד סרסור בראיון

מוחמד סרסור חגג בדרבי שער ראשון בבוגרים ועל הדרך סגר חשבון עם אוהדי הפועל. בראיון מיוחד הוא מספר על המשקעים מדרבי הנוער ("כמעט חטפתי מכות"), מודה שלא שמע קריאות "מחבל" מהיציע ("אם הייתי שומע אני מניח שהייתי משתולל"), שמח שהלחץ בתחילת העונה השתחרר עם רצף ניצחונות ולא שוכח את מטרת העל ("הכי חשוב שנעלה ליגה")

פורסם בתאריך: 11.10.19 13:12

אם לא די לאנשי הפועל פתח תקוה בסבל שבעקבות המפלה בדרבי, הדבר האחרון שהיה חסר לאוהדיה הוא שאת המסמר האחרון בארונה ינעץ מוחמד סרסור. החשבון המפוקפק מול הקשר האחורי נפתח בדרבי הנוער לפני שנה וחצי וכלל ליווי משטרתי שמנע עימות פיזי, נמשך עם הטיל שהדביק לפינה של ברק לוי והגיע לשיאו עם התנועה המגונה שביצע לעבר היציע הכחול. הימור מושכל ולא פרוע: פרק נוסף ולוהט לא פחות ייכתב במפגש הבא בין הצדדים. לאחר קיום הראיון, עמד אתמול (חמישי) סרסור לדין משמעתי וספג הרחקה משני משחקים בפועל בעקבות התנהוגות.

עד אז, סרסור מאושר עד הגג. בראיון חגיגי ל"ספורט מלאבס" הוא מספר על הפרגונים מקיר לקיר בעקבות שער הבכורה בבוגרים, מסמן מטרות קבוצתיות ואישיות וכמובן לא חוסך את דעתו על הקהל של היריבה העירונית. "הגול היה סבבה, ההרגשה נהדרת ואיזו שמחה גדולה כשהכדור נכנס. אין כיף גדול יותר מלכבוש בדרבי שער בכורה בבוגרים. היה מטורף, כולם חיבקו ונישקו אותי", פותח סרסור. "קיבלתי גם הרבה הודעות מפרגנות עם ברכות מהחברים בכפר קאסם וכמובן גם קללות לטלפון ולאינסטגרם מאוהדי הפועל שאיחלו לי דברים לא נעימים".

מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן

"איזו שמחה גדולה כשהכדור נכנס". מוחמד סרסור. צילום: זאב שטרן

על האצבע המשולשלת הכפולה שהניף בסיום והציתה אש בקרב הקהל הכחול הוסיף: "יש לי פייט איתם מאז הדרבי בנוער. כמעט חטפתי מכות, התגרו בי ובחברים שלי לקבוצה ומזל שהשוטרים שמרו עלינו. הרגשתי שזו הזדמנות להחזיר להם גם בגול וגם אחר כך. נכון שזה לא יפה, אני קודם כל ספורטאי וגם בקבוצה ביקשו ממני עוד לפני המשחק לא להגיב ולהתאפק אם מקללים אותי, אבל ככה יצא לי.. גם אבי לוזון, שהחמיא לי על הגול, אמר שחבל שנהגתי ככה ואני עלול להיענש". בחילופי הדברים הקשים שגרר האירוע ברשתות החברתיות נטען בין השאר כי ביציע נשמעו גם קריאות גזעניות בכיוונו של הקשר האחורי. "אני לא שמעתי קריאות כאלה, אבל אחרי המשחק חברים סיפרו לי שצעקו לי מחבל, גם אחרי הגול וגם בסוף המשחק", הוא אומר. "אם הייתי שומע משהו כזה אני מניח שהייתי מגיב אחרת ומשתולל, אז מזל שלא שמעתי".

בדיעבד, אתה מצטער על התנועה המגונה?
"האמת שלא. הקהל של הפועל מגעיל וגזעני. הם קיבלו שתי מכות ומגיע להם".

"קיבלו שתי מכות". אוהדי הפועל בדרבי. צילום: זאב שטרן

"קיבלו שתי מכות". אוהדי הפועל בדרבי. צילום: זאב שטרן

אליפות בירידה

מוחמד סרסור (אין קשר משפחתי לחלוץ העבר רוביל) רק בן 20, אבל העונה הנוכחית היא השלישית שלו בבוגרים של מכבי פתח תקוה. את דרכו החל במחלקת הנוער של כפר קאסם, בה הוא מתגורר, עבר שנה אחת במכבי הרצליה ובתיווכו של מנהל מחלקת הנוער, אפיר לוזון, נחת בקבוצתו הנוכחית בגיל 14. בתחילת הדרך תופקד כבלם, אבל בשל גובהו, או יותר נכון העובדה שאינו גבוה יחסית (1.73 מ') הוסט על ידי המאמן אלי עטואר לעמדת הקשר האחורי. בנערים ג' זכה באליפות תחת עטואר ובנוער, בשל יכולתו הטובה, הוקפץ לבוגרים כבר בגיל 18.

באפריל בשנה שעברה רשם הופעת בכורה בליגת העל כשנכנס כמחליף מול קריית שמונה ובחלוף חמש דקות התכבד בבישול לגרגורי טאדה בניצחון 0:2. עד תום העונה רשם חמש הופעות. בעונה שעברה המשיך לקבל את הקרדיט ורשם עשר הופעות ליגה. התנופה נעצרה בסוף דצמבר שעבר במשחק הגביע מול הפועל כפר סבא. סרסור אמנם בישל את שער הניצחון לעומר דנינו בחלוף חצי שעה, אך נפצע בצורה קשה כשקרע את המיניסקוס ונאלץ לנטוש חצי שעה מאוחר יותר.

"היה לי קשה מאוד בהתחלה, אבל יש צוות רפואי מדהים במכבי ועבדתי קשה במשך כל תקופת השיקום כדי לחזור כמה שיותר מהר לעניינים", הוא אומר. כמעט חמישה חודשים נעדר מהמגרשים, וכשחזר שולב בהדרגה בקבוצת הנוער, בליגה שמטבע הדברים אינטנסיבית פחות ממקבילתה בבוגרים. סרסור נכנס כמחליף בניצחונות על בית"ר ירושלים (1:2) ובני סכנין, שם בישל בניצחון 0:5. לאחר מכן שותף מחצית בבוגרים בתבוסה 3:0 לאשדוד ושוב נקרא לדגל בשני המשחקים הקובעים של הנוער, שהתמודד על תואר האליפות. שער אדיר בניצחון החוץ היקר 1:2 בקריית שמונה ו-61 דקות חרף צום הרמדאן במשחק ההכתרה במחזור הסיום בו הביסה 1:4 את הפועל תל אביב ("הרגשתי כמו שיכור בגלל הצום, לא יודע איך החזקתי מעמד"), הפכו את סרסור לשותף לתואר ההיסטורי בנוער, אך במקביל גם לחרפת הירידה בבוגרים.

חבריו הקרובים הם ארד בר, טבע בארט וליאל עבדה, עמם שיתף פעולה גם בנוער והארבעה מבלים יחד מעבר לשעות האימונים. העונה רשם ארבע הופעות בגביע הטוטו וחמש בליגה, כאשר בשתיים האחרונות איבד את מקומו בהרכב ועלה מספסל בדקות הסיום. זה לא הפריע לו כמובן לסגור עניין בדרבי 11 דקות אחרי שנכנס. "היה לנו קשה בפתיחת העונה עם תוצאות התיקו נגד ראשון לציון וסכנין, שהובילו גם ללחץ מצד המאמן, אבל הדברים הסתדרו מהר מאוד, אנחנו מציגים כדורגל טוב ומרגישים בנוח במקום הראשון", אומר סרסור. "כיף לראות שמשלבים הרבה צעירים מוכשרים בבוגרים ונותנים להם את התנאים להצליח. אני ביחסים טובים עם כולם ותמיד עוזר למי שצריך".

כנהוג במכבי, כשעלה לבוגרים חתם על חוזה ארוך טווח לארבע שנים, כך שהשידוך המוצלח בינו ללוזונים יימשך לפחות עד תום העונה הבאה. "טוב לי במכבי, זה מועדון חם ומשפחתי, הם אוהבים אותי ואני אותם", הוא מפרגן. "הרכב מנצח לא מחליפים ויש תחרות על מקום ב-11, אבל אעבוד חזק כדי לחזור לפתוח. אני מקווה לסיים את העונה עם שבעה שערים ועשרה בישולים, אבל הכי חשוב כמובן שנעלה ליגה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר