האחיות. צילום מהאלבום המשפחתי
האחיות. צילום מהאלבום המשפחתי

למה לא מאפשרים לאחיות ללמוד יחד באותו הגן?

אב מהדר גנים שרשם את ביתו הצעירה לקמפוס הגנים בו לומדת ביתו הגדולה, נענה בשלילה. לטענתו העירייה לא פעלה על פי קריטריון "איחוד אחים". עוד הוא טוען כי הורים בגן ערכו רשימות חברים. העירייה: "המרחק בין המתחמים הוא שתי דקות הליכה"

פורסם בתאריך: 21.8.17 08:52

תושב שכונת הדר גנים טוען כי עיריית פתח תקווה אינה מאפשרת לשתי בנותיו ללמוד באותו הגן על פי קריטריון "איחוד אחים". בפוסט שהעלה השבוע לעמוד הפייסבוק שלו הוא מגולל את סיפור הרישום של ביתו הצעירה לגן עירייה. בעקבות הפוסט הוא הוזמן לפגישה באגף גני הילדים אך אפילו אז לא ניתן לו מבוקשו והוא יצא משם מתוסכל.

התושב רשם את ביתו הצעירה לגן ספציפי עקב קרבתו למקום מגוריו וכן עקב העובדה שביתו הגדולה לומדת באותו קמפוס גנים. לדבריו שני הנתונים הללו היו צריכים להעמיד את הילדה בראש הרשימה לגן. לכן, הופתע מאוד כשביתו קיבלה גן אחר הנמצא במקום מרוחק יותר ואינו בקמפוס בה ביתו הגדולה לומדת. "הדבר יצריך אותנו ההורים", כתב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, "להתרוצץ בין הגנים ולהוציא את הילדות משני גנים נפרדים באותה השעה במשך השנתיים הקרובות". לדבריו הורים בגן יצרו מבעוד מועד, עוד לפני הרישום, רשימת חברים לכאורה ובכך חסמו את ההרשמה אליו לילדים אחרים. עוד אמר כי כל הערעורים לא עזרו – ואנשים עימם נפגש בתוך המערכת ביקשו ממנו להפעיל קשרים "כי רק ככה ניתן להזיז דברים".

"הפגישה בעירייה הייתה מאוד מתסכלת", הוא מסביר השבוע למלאבס. "האם בגלל שלי אין קשרים בעירייה ביתי בת השנתיים וחצי לא זכאית לזכויות שוות? מילא אם הייתי יודע שכך גלגלה 'יד המקרה' או ש'כך יצא' או אפילו אם היו מתרצים לי בסיבה מתקבלת על הדעת מדוע הילדה לא שובצה בגן, לא הייתי מעלה את הדברים, אבל כשאני יודע שמדובר בוודאות ביד מכוונת שפעלה שלא בתום לב, אני לא יכול שלא למחות בתקווה שהדברים יהדהדו ויגיעו גם לאלה שלא 'זכיתי' להיקרא בחוג מכריהם. דברתי עם אנשים בעירייה וכל אחד נתן לי גרסה אחרת, היו אנשים שהודו בפה מלא שיש רשימות – אחרים התכחשו לכך לחלוטין. בעקבות הפוסט פנו אלי הרבה הורים שנמצאים באותו המצב. אני מקווה שהקהילה תוקיע את אותם הורים שעורכים רשימות ואני מקווה שלעתיד הם יחשבו פעמיים".

תגובת עיריית פתח תקווה: "מחלקת הרישום באגף גני ילדים, שיבצה כ-10.000 ילדים בגני הילדים, לקראת שנה"ל הקרובה, לשביעות רצון 90 אחוז מההורים, והראייה היא שאחוז הערעורים השנה היה נמוך ביותר. במסגרת הדיונים של וועדת העברות נעשה מאמץ והשתדלות להיענות לחלק גדול מהבקשות, לצערנו, לחלקם לא הצלחנו להיענות בחיוב לבקשת השיבוץ ואותו האב הוא אחד מהם. התסכול והאכזבה ברורים, אך צר לנו כי ההורה בוחר לסלף את המידע והנתונים".

"להלן פרטי המקרה: ההורה נפגש עם מנהלת מחלקת רישום ושיבוץ ועם מנהלת האגף, בפגישה שארכה כשעה הוצגו מספר שאלות וטענות וההורים קיבלו מענה לכל שאלותיהם. הועלו תהיות וטענות ביחס לשיבוצי גן מסויים תוך שהם משתפים בשמועות שקריות כי רשימת ילדים שהוגשה לאגף, שובצה לגן המדובר ובכך נחסמה כניסתו של בתם לגן. עדכנו את ההורים, כי למפיץ 'הרשימה' הובהר כי היא לא תתקבל, ולכן טענת ההורים לא רלוונטית מאחר והרשימה לא התקבלה.
ההורים נענו באופן ענייני ומקצועי והובהר להם כי השיבוצים נעשו על פי כתובת מגורים, ושהמרחק בין שני המתחמים של שני הילדים הוא מרחק של שתי דקות הליכה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר