צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

הורים דורשים: גן משולב לילדי החינוך המיוחד

לטענת הורים לילד שאמור להתחיל ללמוד גן חובה, בנם סובל מהפרעות קשב וריכוז, אך מאחר ואין בעיר גן משולב הם צריכים להכניס אותו לגן רגיל עם סייעת מיוחדת: "הילד מרגיש חריג"

פורסם בתאריך: 20.8.17 20:13

הורים לילדי החינוך המיוחד טוענים כי העובדה שאין בעיר גן משולב פוגעת בילדיהם.

לטענת הורים לילד שאמור להתחיל ללמוד בגן חובה, בנם סובל מהפרעות קשב וריכוז, אך מאחר ואין בעיר מענה מתאים, הם צריכים להכניס אותו לגן בגהה או לחלופין לשים אותו בגן רגיל עם סייעת.ב

על פי ההגדרה המקצועית, גן משולב הוא גן שלומדים בו ילדים מעל גיל חמש המכיל תלמידים מהחינוך הרגיל ומהחינוך המיוחד עד 30 במספר. 10 מתוכם זכאים לחינוך מיוחד. הצוות בגן כולל שתי גננות, גננת לחינוך מיוחד, גננת כללית וסייעת. לכל תלמיד בגן משולב, נבנית תכנית לימודים אישית.

"גן משולב הוא גן של חינוך המיוחד שיש בו ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ובעיות התפתחויות, בדרך כלל מדובר על בעיות יחסית קלות  וילדים רגילים", מסבירה האם.  "חבל שבעיר לא קיימת מסגרת כזו. המקום היחיד שכיום ניתן להשתלב בו הוא גן הפרחים בגהה ומבדיקה שעשיתי זה לא מתאים לנו. אנחנו אמנם יכולים להשאיר את הילד בגן רגיל ואז לקבל סייעת צמודה, אבל במקרה הזה הילד מרגיש חריג והוא לא מקבל את כל המעטפת והעזרה שאותה הוא יכול לקבל בגן משולב. גם משולב הוא הכי מתאים עבורו משום שמצד אחד הוא מקבל בו את הכלים להם הוא זקוק ומצד שני הוא נמצא במעין גן רגיל ובעתיד זה יוכל לעזור לו להשתלב בבית הספר. אני מאוד מקווה שבקרוב ייפתח גן כזה גם אם לא לבן שלי, לפחות הוא יכול לעזור לילדים אחרים".

תגובת העירייה: "אין בפתח תקווה גנים משולבים. ילדים שעברו וועדת שילוב ונמצאו זכאים לתמיכה מסל השילוב מקבלים תמיכות שונות בהתאם לצורך של התלמיד וקשייו. גני חינוך מיוחד בפתח תקוה פועלים בגישה חינוכית טיפולית. השיטה כוללת תמיכות ממקצועות הבריאות (פרא רפואי) מטפלים רגשיים – מנתחי התנהגות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר