אלרגיה לבמבה. צילום: דודו בכר
אלרגיה לבמבה. צילום: דודו בכר

אם לילד אלרגי: "לא אשלח אותו ללימודים בלי סייעת צמודה"

במשרד החינוך מסרבים לממן לילד העולה לכיתה ב' וסובל מאלרגיה מסכנת חיים, 5 שעות סייעת צמודה - אלא שלוש בלבד. האם חוששת לבריאותו: "כל עוד לא יהיה מישהו שיקבל אחריות על הילד, לא נקבל את ההצעות המשונות והבלתי הגיוניות שמוצעות"

פורסם בתאריך: 28.8.17 08:14

עוד ועוד סיפורים של תלמידים עם אלרגיות שאינם יודעים כיצד יפתחו את השנה מגיעים למערכת מלאבס. אם לילד בן שמונה העולה לכיתה ב' וסובל מאלרגיה חמורה לבוטנים, אגוזים, פיסטוקים וקשיו – טוענת כי היא חוששת לשלוח את הילד לבית הספר מאחר ובמשרד החינוך מאשרים לו סייעת צמודה רק במשך שלוש שעות ביום, למרות שימי הלימודים ארוכים יותר. בשל פניותיה בנושא ודרישתה לקבל סייעת במשך 5 שעות ביום, בעירייה הסכימו לסייע, אבל עם סייעת משותפת לו וליד נוסף – דבר שאינו מקובל עליה. לדבריה עד שלא ימצא פיתרון ראוי היא תשאיר את הילד בבית.

"אנחנו דורשים שליד תמומן על ידי מערכת החינוך סייעת במשך כל שעות הלימודים כפי שהיה עד כה, אחרת לא נשלח את הילד לבית הספר", אומרת ס'. "לא ייתכן שיאשרו לו רק שלוש שעות סייעת צמודה כשהלימודים מסתיימים ברבע לאחת ולעיתים באחת וחצי. אני מנסה להסביר, שהבן שלי נשאר שנה נוספת בגן ולכן עלה לכיתה א' בגיל שבע. הוא אינו מסוגל לדאוג לעצמו לבד. אבל מבחינת המשרד, הם לא מסתכלים על הצורך הרפואי של הילד אלא רק על הגיל. ברגע שהוא בן שמונה – הוא זכאי לפחות שעות".

במכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, לוועדה לזכויות הילד ולראש העיר, יצחק ברוורמן כתבה כי למרות שהערעור שהגישו לא התקבל, הם מבקשים להסביר כי הילד מצויד במזרק אפיפן, ילד עם קשיי למידה המשולב בבית ספר רגיל ונמצא תחת השגה צמודה בשעות הבוקר בבית הספר ולאחר מכן גם בבית. "עד כה היתה לבננו סייעת רפואית צמודה, אשר עשתה מלאכתה קודש, שמרה והגנה עליו מכל משמר לבל יאונה לו כל רע", כתבה. "בכך, מנעה מאיתנו ההורים דאגה וחשש מיותרים, דבר שאפשר לנו להמשיך ולתפקד במקום העבודה".

בהמשך היא מציינת כי היא ובעלה, איש קבע, עובדים ואינם יכולים לשהות עם הילד. "ממשרד החינוך קבלנו תשובה שלילית כי הילד בן שמונה ובעירייה הציעו לנו סייעת משותפת לשני ילדים, כשכל ילד לומד בכיתה אחרת, דבר לו אנחנו לא מסכימים", היא אומרת השבוע. "מאחר וזה לא ריאלי, מי ישגיח על הילד שהסייעת תמצא אצל הילד השני, בהפסקות ובטיולים".

לדבריה הרופא ציין במפורש שבנה זקוק להשגחה צמודה. "כל עוד לא יהיה מישהו שיקבל אחריות על הילד, לא נקבל את ההצעות המשונות והבלתי הגיוניות שמוצעות", כותבת האם. "אני לא אסכן את בריאות הילד שלי ודורשת פתרון רציני, עד אז הוא יישאר בבית".

תגובת העירייה: "השעות ניתנות על ידי משרד החינוך ובהתאם לכך מנהל החינוך מציב סייעות תוך הדרכה מתאימה. היות וההורים מלינים כי מספר השעות מצומצם ביקשנו את רשותם שסייעת אחת תיתן מענה לשני תלמידים באותם גילאים , כך שיחד הם 'ירוויחו' 6 שעות השגחה, ולמעשה מענה מקסימלי שיתן מענה וסיוע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר