לידור כהן. צילום: ניר קידר
לידור כהן. צילום: ניר קידר

"תואר? אם הגענו עד לפה, אז למה לא?"

למרות המעידה בעילוט מול אחי נצרת, במכבי מבינים שהעלייה לחצי גמר גביע המדינה קירבה אותם צעד נוסף לעונה יוצאת דופן. לידור כהן כבר חושב שני משחקים קדימה, וגם גיא לוזון אופטימי: "לא משנה היריבה, נגיע לחצי הגמר במטרה לנצח"

פורסם בתאריך: 10.3.20 16:40

האופוריה של העלייה לחצי גמר הגביע לראשונה מאז עונת 2013/14 הייתה מנת חלקה של מכבי פתח תקוה מיום חמישי שעבר. הנחיתה מניצחון יוקרתי על בית"ר ירושלים למשחק ליגה אפור במגרש שכוח האל בעילוט מול אחי נצרת התבטאה היטב בהפסד הרביעי העונה, 1:0. יוסי גינזבורג, שהוכתר לגיבור דו קרב הפנדלים, שוב היה במקום לפנדל של אלון בוזורגי, אבל לא יכול היה לריבאונד, שהוביל בדיעבד להפסד. "נתנו לאחי מתנה עם פנדל מיותר ואחריו הם כבר הלכו אחורה", אמר אחד השחקנים. "נכון שלא היינו טובים, אבל מי יכול להניע כדור על המשטח הנוראי הזה? בושה וחרפה שמגרש כזה מאושר למשחק רשמי. ננסה לתקן ומהר, אבל ברור שכל הפסד כזה מעכב את השלמת המשימה".

יוסי גינזבורג. צילום: ניר קידר

יוסי גינזבורג. צילום: ניר קידר

הפער מהשלישית, בני סכנין, עדיין מבטיח ועומד על עשר נקודות, ובשישי (15:00, לוד) תפגוש מכבי בחוץ את מ.ס כפר קאסם, שעדיין לא הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון. נקודה תספיק לה כדי להבטיח את הבכורה בתום הליגה הסדירה. אשר לפצועים, שוער המשנה צחי גיגי, שנעדר תקופה ארוכה בשל פציעה בעקבו, עבר בשבוע שעבר ניתוח ארתוסקופיה כדי לברר את מקור הפציעה וטרם ברור מתי יוכל לשוב לשחק. החלוץ תאי בריבו עדיין סובל מפציעה בשרירי הבטן, כשמנגד, הקשר דן כדורי, שסובל מקרע חלקי ברצועה הצדית, שב לאימונים חלקיים. עומר דנינו וגיא חדידה, שנעדרים כבר תקופה ממושכת, החלו לאחרונה בריצות קלות ופסים.

ירידה לצורך זינוק

ובחזרה לחגיגות הגביע. לא בכל יום מגיעה לארבע האחרונות קבוצה מהליגה הלאומית, בטח לא אחרי שהדיחה קבוצה של 90 מיליון שקלים בדמות בית"ר ירושלים. נכון, הניצחון הושג בדו קרב פנדלים, אך לאיש אין ספק באשר לזהות הקבוצה הטובה יותר במשחק שעברה בצדק לשלב הבא. לעיקר המחמאות זכו ארבעה שחקנים שרק בעונה שעברה חגגו אליפות עם קבוצת הנוער, ובעונת הבכורה בבוגרים הצדיקו את הקרדיט שקיבלו. מדובר בבלם אור בלוריאן, הקשרים מוחמד סרסור וארד בר ובחלוץ ליאל עבדה, ששולב כמחליף והוביל להרחקתו של אופיר קריאף בהארכה. שני האחרונים כבר מחוזרים על ידי מכבי חיפה והפועל באר שבע, אך במכבי הבהירו כי הנושא לא עומד על הפרק ועתידם של השניים צפוי להיות דומה יותר לזה של שחקן שחטאר דונייצק, מנור סולומון, וכי הם מיועדים למכירה לחו"ל. מכל מקום, בקיץ האחרון חתמו השניים, כמו גם שאר השחקנים שעלו לבוגרים, על חוזים ארוכי טווח במכבי כמיטב המסורת.

ליאל עבדה. צילום: שרון בוקוב

ליאל עבדה. צילום: שרון בוקוב

המאמן גיא לוזון, שזכה לשבחים רבים על משחקה ההתקפי של קבוצתו, ששיחקה ללא רגשי נחיתות מול בית"ר, סירב להתעסק בנקמות אישיות מול האקסית שפיטרה אותו בעבר. "אני שמח בחלקי ושמח על הניצחון של הקבוצה שלי. שמחה לאד היא בשביל התקשורת, לא בשבילי", אמר. "אני לעולם לא שמח לאדו של אף אחד ואף קבוצה ומכבד את כולם. אני שמח מהניצחון שלנו וכל הכבוד לצוות, לשחקנים ולכל מי שקשור לאגודה הזאת. אסור לשכוח שארבעה שחקנים ששיחקו אצלנו היו בשנה שעברה בליגה לנוער, והם באו למעמד של רבע גמר הגביע בלי שום רגשי נחיתות ועם אמונה ביכולת שלהם. גם לפני המשחק ביקשתי שאף אחד לא יתייחס אלינו כאל סינדרלה שתנסה לגנוב ניצחון, המטרה הייתה לנצח ועלינו בזכות ולא בחסד".

גיא לוזון. צילום: ניר קידר

גיא לוזון. צילום: ניר קידר

על העובדה שאותם צעירים קיבלו את המושכות בגלל ירידת הליגה בעונה שעברה אמר המאמן: "הכל לטובה בחיים ובזכות זה שירדנו בנינו יופי של תלכיד, עם שחקנים צעירים ורעבים שרוצים להשתפר בכל יום. בסופו של תהליך, הירידה הזאת תעשה דברים נהדרים למועדון בשנים הקרובות". כשנשאל מדוע גם במעמד שיא של עלייה לחצי הגמר הוא לא מחייך, הוסיף גיא: "אני מאושר ומרוצה, אבל לא יוצא מגדרי. זו הייתה המטרה ואני ממש לא מופתע. לא משנה מי תהיה היריבה, מכבי פתח תקוה תבוא גם לחצי הגמר במטרה לנצח".

לידור כהן, שכבש את הפנדל החמישי והמכריע, רשם החמצה ענקית בדקה ה-86 שיכולה הייתה למנוע הארכה, אבל סיים בטעם מתוק. "לקחתי קשה את ההחמצה יחד איתי לפנדלים, אמרתי לגיא שאני לוקח אחריות על הבעיטה החמישית ואני שמח שהחזרתי לקבוצה", אמר כהן. "יש פה חבורה של גברים שגם בליגה וגם בגביע מוכיחה שאנחנו ראויים להיות בליגת העל. לא באנו ועקצנו והיינו שווים לבית"ר". על הצעירים שעושים השנה את ההבדל הוסיף: "הכישרונות שעלו לבוגרים לקחו אליפות בליגה לנוער, כך שכולם שחקנים טובים. יש פה עוד כמה שחקנים שעברו משהו בליגת העל, כך שהחיבור הוא טוב. אני זוכר שכאשר עליתי לבוגרים היה לי את אותו דבר עם עומר גולן, נאור פסר ושאר הוותיקים שעזרו לי. אני כאן כדי לעזור לצעירים להשתלב כמה שיותר ואני שמח שזה עובד".

אפשר לחלום על תואר העונה?
"אם הגענו עד פה, אז למה לא?".

שחקן נוסף שפורח במכבי הוא הקפטן אלי בבייב, שבעט בקור רוח את הפנדל הראשון לקורה ופנימה. "אנחנו רחוקים 180 דקות מזכייה בגביע ויכולים לעשות את זה. אנחנו קבוצה לא פחות טובה משאר הקבוצות בחצי הגמר ונלך עד הסוף", אמר בבייב. כזכור, בבייב צורף למכבי אחרי עונה בה שיחק בסומגאיט מליגת העל באזרבייג'אן. "רוב הקריירה שלי בישראל שיחקתי בליגת העל וזה לא פשוט להגיע לליגה השנייה, אבל מבחינתי מכבי פתח תקוה הוא מועדון של ליגת העל לכל דבר", אמר. "בעונה שעברה הייתה להם מעידה, אבל אנחנו עם הפנים קדימה ואני מאמין שבקרוב נשלים את המשימה ליגה ונעלה לליגת העל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר