בנות אולפנת ישורון. צילום באדיבות האולפנה
בנות אולפנת ישורון. צילום באדיבות האולפנה

אולפנית ישורון: תלמידות נשלחו הביתה בגלל אורך החצאית

באולפנית ישורון גם השנה מחמירים בכל הקשור לאורך החצאיות. אחת התלמידות: "הם משוגעים על כל הראש, אנחנו לא מבינות מה הם רוצים מאיתנו"

פורסם בתאריך: 8.9.17 08:51

הורים בבית הספר "ישורון" מתלוננים על כך שמנהל בית הספר שולח בנות הביתה בגלל אורך החצאית. סיפור אורך החצאית החל כבר בשנת 2011 כאשר שתי מורות המתינו לבנות בכניסה לאולפנית ומדדו לבנות את אורך החצאית והאם היא עוברת את הברך, תלמידות שאורך החצאית שלהן הייתה קצרה ממה שנקבע, נשלחו הביתה. בשנת 2013  שוב נבדקו אורך החצאיות אך הפעם הוסיפו גם את אורך השרוול של החולצות, דבר אשר יצר כעס רב אצל ההורים שטענו שבית הספר הולך ומתחרד.

בשנה שעברה, הסיפור חזר על עצמו. מנהל בית הספר, הרב יניב כהן, הוציא בסוף חודש אוגוסט מכתב לתלמידות בית הספר בדרישה שהחצאיות יהיו "נושקות לרצפה" במקום חצאית עד מתחת לברך, כפי שנהוג בכל האולפנות בארץ. הדבר גרם לכעס רב, ההורים הודיעו שהם לא יסכימו לכך והבנות כעסו. לאור כך, התקיימה ישיבה בנושא עם כל הנוגעים בדבר. אחת הטענות הייתה כי בשנים האחרונות נאלצים באולפנית להתמודד עם חריגה של חלק מהבנות מקוד הלבוש שמדבר על חצאית מתחת לברך ולכן החליטו להחמיר ולבקש חצאיות נושקות ריצפה. לאחר דיונים ארוכים, הוחלט להשאיר את החצאית מתחת לברך ומי שתחרוג מכך, יפתחו נגדה צעדים משמעותיים.

השבוע, כאמור הסיפור עלה פעם נוספת. הפעם מעבר לאורך החצאית – שלטענת המורות לא עמדה בתקנון והן הוצאו מהכיתה לרחבה המרכזית, הבנות מציינות שהן התבקשו לרכוש חצאית מדגם מסוים, אשר נמכר בבזאר בבית הספר לפני כשבועיים.

"ראיתי את הדגם והוא ממש מכוער", אומרת אמא לתלמידה באולפנית. "בשנה שעברה הוחלט שהחצאית תהיה מתחת לברך ומשום מה בבית הספר החליטו שהאורך לא מתאים להם".

לטענת האם, מאחר ומדובר בבעיה ארצית, החליטו לקחת מכל אולפנית נציגה על מנת שהן ישבו עם מעצבת אופנה ליצור דגמי חצאיות שיהיו מקובלים על כלל הבנות. "אי אפשר לחייב את הבנות לקנות את הדגם שהם החליטו עליו", היא מוסיפה. "בשביל לעשות תלבושת אחידה, צריך לעשות דיונים ולקבל את ההסכמה של ההורים ולא זכור לי שזה היה".

לטענת ההורים מדובר בבית הספר אשר מונה 1,400 בנות והתלמידות לא אוהבות שכופים אליהן דרך מסוימת. "אחת הבנות באה עם חצאית מקסי והיא עפה בגלל שהיא לא מטאטא את הרצפה", אומרת אחת התלמידות. "הם משוגעים על כל הראש, אנחנו לא מבינות מה הם רוצים מאיתנו".

ואם אחרת מוסיפה: "זה סוג של מרד נעורים, יש את הדימוי גוף ואת העדפות האישיות והתלמידות מגיעות כמעט מכל הקשת של הציבור הדתי בעיר ולכן הגיוני, שלכל אחת יש טעם משלה. יש כאלה שבאות עם חצאית ארוכה שמטאטא את הרציפה ואחרות עם חצאית יותר קצרה וזה בסדר כל עוד זה עומד בתקנון, מפה ועד להעיף את הבנות, הדרך ארוכה. זה מעציב, שבכל תחילת שנה מתעסקים רק בכך ולא ביכולות והאיכויות של בית הספר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי מנהל בית הספר יקיים דיאלוג עם ההורים במטרה ולהגיע לכלל פתרון בנושא.

רב האולפנית, יניב כהן: "זה לא מתמטיקה או אנגלית, אלא נושא מורכב ואנחנו לא מרימים ידיים או טומנים את ראשנו בחול. אנחנו מבינים שיש בעיה וניסנו בדרך אחרת, דרך שיח אופנתי, נבחרו בנות כנציגות להציג את עמדתם האופנתית ולא ההלכתית והצנעותית ואנחנו נמשיך הלאה לראות מה ניתן לעשות, אנחנו ניפגש עם ההורים וסיכמנו על מפגש בשבוע הבא של דיאלוג ושיח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר