טל שוחט, רימון ושטיח פרסי 2016 תצלום
טל שוחט, רימון ושטיח פרסי 2016 תצלום

קפיצת דרך במוזיאון פתח תקווה

מקבץ התערוכות החדשות של מוזיאון פתח תקווה לאמנות יציג במשך שלושה חודשים חמש תערוכות שונות של אמנים מהארץ ומחו"ל – החל ממיצג סיני ועד וידיאו ארט המתייחס לעלייה מארצות ערב בשנות ה-50

פורסם בתאריך: 11.9.17 17:47

מוזיאון פתח תקווה לאמנות פותח לרגל השנה החדשה מגוון תערוכות חדשות תחת השם "אתר". מקבץ התערוכות, מאירות סביבות מחייה שונות, תוך התייחסות למידע ולמטענים התרבותיים, ההיסטוריים והאישיים שהן נושאות עמן.

במוזיאון יוצגו חמש תערוכות שונות. בחלל המרכזי של המוזיאון תוצג התערוכה "נהר מולאן – בית", של האמנים הסינים יופאן ויוג'ון צ'ן, המציגים מיצב פיסולי גדול ממדים הקרוי על שם הנהר הסמוך לכפר הולדתם, נהר מולאן, שהתווה נתיב עזיבה והגירה לרבים מתושבי המחוז.

תערוכה נוספת היא פרויקט "קפיצת הדרך" של אלה ליטביץ העוסק בזיכרונות הנוגעים לעזיבה של בית. ליטביץ מעלה לדיון את ההיסטוריה הקצרה של ההתיישבות בחבל ימית, שהוקמה ופורקה בתוך עשור. הפרויקט שלה מורכב משני חלקים – האחד מוצב ברחבת הכניסה למוזיאון והשני בחלל הפנימי. יחד הם מבקשים לזקק את מושג הבית ולבחון את קשרי התלות בינו לבין מקומו וסביבתו.

התערוכה הבאה היא "נביעות" של אורן פנחסי, בה יצר סביבה פיסולית המכליאה את חלל המוזיאון עם אלמנטים הטיפוסיים לסביבות מחיה אנושיות. פנחסי, פסל שיוצר מיצבים גדולי ממדים, עוסק בתחימה של אובייקטים בעלי אופי אדריכלי.

ארנון רבין עוסק בתערוכתו בתמהיל היחסים בין האדם, החברה והמבנה האדריכלי. הוא מציג את מיצב הוידיאו מת מס. 57 שצולם בקרבת המוזיאון – מול חדר האוכל הנטוש של קיבוץ גבעת-השלושה, אשר מתבונן ביחסים סבוכים אלה מ"נקודת המבט" של עץ דקל קנרי שעמד בסמוך לבניין הנטוש. הכותרת מת מס. 57, הלקוחה מצו הכריתה שהוצא לעץ, קורצת לבירוקרטיה המלווה את תהליכי השימור של מבנים היסטוריים.

מיצב ווידיאו נוסף הוא "ימים אחרים" בו מתייחסת האומנית טל שוחט לטראומת העלייה המזרחית בשנות ה-50, ונוגעת בשאלות של זהות, זמן ומקום. הווידיאו צולם בין שרידי מעברת אגרובנק ומחנה צבא בריטי בחולות חדרה.

פתיחה: יום חמישי, 14 בספטמבר 2017 בשעה 20:00. נעילה ב-12 בדצמבר 2017. מוזיאון פתח תקוה לאמנות, ארלוזורוב 30, פתח תקוה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר