נחום גוטמן. צילום אליעזר גולן
נחום גוטמן. צילום אליעזר גולן

נחום גוטמן בהיכל התרבות

בסוף השבוע יפתחו מספר תערוכות חדשות בהיכל התרבות. בנוסף יוקרן סרטו של הבמאי אליעזר גולן "ישראל בעדשת המצלמה" על פי סיפור חייו של נחום גוטמן

פורסם בתאריך: 14.9.17 14:31

במוצאי שבת הקרוב ה-16 בספטמבר, בשעה 20:00, יפתחו תערוכות חדשות בהיכל התרבות בעיר, בנוכחות ראש העיר איציק ברוורמן, ראש מינהל התרבות וסגן ראש העיר איתי שונשיין, יו"ר הנהלת ההיכל אבי בלושטין, מנהלת מנהל התרבות דרורית גור אריה, אוצר התערוכה דורון פולק ומנהל אגף התרבות ומנכ"ל ההיכל, אריה ימיני.

התערוכות שיציגו הן "טבע היצירה" של היוצרת אביטל טלישבסקי- ציור, "בעץ אמנותו" של רונן זפרני- פיסול בעץ ו"אמנות המשתקפת באהבה" של נעמי ואילן בן יוסף – ציור ופסול. תערוכה נוספת שתוצג היא "פתח תקווה – הבית" תערוכה מצילומיו של האומן נחום גוטמן.

לאחר פתיחת התערוכה, תתקיים הקרנת סרטו של הבמאי אליעזר גולן והשקת ספרו "ישראל בעדשת המצלמה" על פי סיפור חייו של נחום גוטמן. גוטמן נולד בשנת 1934 למשפחת חסידים בהונגריה, עבר את השואה במחנות שונים. בגיל 14, עלה ארצה ובשנת 1959 התחיל לעבוד כצלם עיתונות מבוקש בארץ ובחו"ל. גוטמן צילם את מלחמות ישראל ועל כך זכה להוקרה רבה וכיום הוא מתגורר בעיר ומתעד אותה במצלמתו.

נחום גוטמן, בן 84, הגיע לפתח תקווה לפני כשנה וחצי מרמת השרון: "אני מצלם את פתח תקווה, את הבית, את האנשים ואת המקום", הוא אומר. "לפתח תקווה יש עבר והיסטוריה רבת שנים וזה מאוד מעניין לראות מה שהיה אז לעומת מה שהיום. אני מתגורר במרכז העיר והעיר עצמה התפתחה לעיר גדולה ויש בה מגדלים מסביב, עד כדי כך שאחד הצילומים בתערוכה רואים בו את המגדלים של פתח תקווה שצמודים לבית הקברות, החיים מול העולם הבא. כשהחלטתי לעבור לפתח תקווה, כולם אמרו לי מסביב איך אתה עובר מרמת השרון לפתח תקווה, אבל עברתי לעיר ואני אוהב את החיים בה, יש פה הכל מהכל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר