הכניסה לבית הספר 'בית יעקב', בשכונת גני הדר

בית הספר נסגר לאחר שמורה ותלמידה נדבקו, אך נפתח הבוקר בלחץ ההורים

ראש העירייה, רמי גרינברג, הודיע אתמול כי בית ספר בגני הדר ייסגר לאחר שמורה ותלמידה אובחנו כחיוביות לקורונה. הבוקר הגיעו ההורים עם התלמידות לבית הספר, איימו לחסום את רחוב בגין, ודרשו להכניס את כל אלו שאינן בקפסולות המחויבות בבידוד. במהלך היום יבוצעו בדיקות

פורסם בתאריך: 19.11.20 10:42

עיריית פתח תקוה הודיעה על סגירת בית הספר 'בית יעקב' בשכונת גני הדר, לאחר שמורה המלמדת במספר קפסולות ותלמידה נדבקו בקורונה, אך הבוקר בלחץ ההורים נפתח בית הספר לתלמידים שאינם מחוייבים בבידוד.

את ההודעה על סגירת בית הספר פרסם אתמול (רביעי) ראש העירייה רמי גרינברג. הבוקר הגיעו לשער בית הספר הורים ועדכנו שבית הספר נעול ומוקף מאבטחים ובמקום נמצאת יחידת האופנועים של העירייה. ההורים החלו לפרסם הודעות בקבוצות הוואטסאפ השונות וביקשו מיתר ההורים להגיע עם הילדות. הם אמרו שייאבקו כדי שבית הספר ייפתח ואף ציינו כי אם יהיה בכך צורך, הם יחסמו את רחוב בגין. אחד ההורים אמר למלאבס: "לא ייתכן שראש העירייה החליט על דעת עצמו לסגור את בית הספר, כשיש הוראה חד משמעית של משרד החינוך לפתוח. לא כולם ראו את ההודעה שלו, כי לא לכולם יש וואטסאפ. יש הורים שיצאו כבר לעבודה והבנות יצאו לבית הספר ואין להן איפה להיות. הרי זו מטרת הלימוד בקפסולות: ברגע שיש חולה בקפסולה, אז מבודדים את אותה קפסולה ואם מדובר במורה שלימדה במספר קפסולות, אז מבודדים כמה קפסולות, אבל לא סוגרים את כל בית הספר".
לבסוף, לאור לחץ ההורים, הוחלט להכניס לבית הספר את התלמידות שיש להן הצהרת בריאות, ובהקשר זה אמר אחד ההורים: "זה מצחיק, כי כל בוקר הרי כל התלמידות מחויבות להגיע עם הצהרת בריאות וכך הן עושות" אומר אחד ההורים.

הכניסה לבית הספר 'בית יעקב', בשכונת גני הדר

 

בהודעה שפרסם להורים הרב אליעזר סורוצקין, מנכ"ל החינוך העצמאי, הוא כתב: "במשלט קורונה של משרד החינוך ובמוקד קורונה של החינוך העצמאי התקבל דיווח על מורה ותלמידה מאומתות לקורונה. ע"פ הנחית המשל"ט, הנהלת משרד החינוך ומפקחת בריאות, התקבלה הנחיה שכיתות (קפסולות) המורה והתלמידה יכנסו לבידוד. מד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות במשרד הבריאות, נמסר לנו כי לבקשת ראש העיר מר רמי גרינברג מתוך רצון לשמור על בריאות התושבים, המשל"ט יאפשר ביצוע דיגום 'בבית יעקב גני הדר' למעוניינים. הדיגום יבוצע ע"י פקע"ר ומועד הבדיקה יתואם בהמשך. הכיתות המבודדות ילמדו מחר דרך המרחב הקולי".
על פי פרסומי העירייה, המורה שאובחנה כחיובית לקורונה הייתה בבית הספר בפעם האחרונה ב-16.11 והתלמידה שאובחנה כחיובית ב-15.11. לאור כך קפסולה א' של התלמידה נכנסה לבידוד עד ה-29.11 כולל, ואילו קפסולות א׳ וקפסולה ב׳ מכיתה ב' 3 וקפסולה ב׳ מכיתה ד' 2 נכנסו לבידוד עד ה-30.11 כולל.

הכניסה לבית הספר 'בית יעקב', בשכונת גני הדר

בהודעה המקורית שפרסם גרינברג אתמול הוא כתב: "מרשימת הבידוד הארוכה ומניסיון העבר העגום במקרים אלו, עלה חשש ממשי להתפשטות הנגיף בקרב התלמידות וצוות בית הספר למרות הקפסולות הקיימות. בשל כך, ומתוך רצון לקטוע במהירות את שרשרת ההדבקה, התקבלה ההחלטה ע"י כלל גורמי המקצוע לסגור את בית הספר עד לביצוע בדיקות קורונה לכלל התלמידות וצוות בית הספר".גרינברג הדגיש שאחים ואחיות של הנכנסים לבידוד רשאים לחזור למוסדות החינוך רק אחרי ביצוע בדיקת קורונה וקבלת תשובה שלילית. עוד כתב גרינברג: "יצוין, כי קדמה לבית הספר התפרצות קורונה מאסיבית בימים האחרונים במעונות יום, גם כאן מדובר בשכונת גני הדר. ההתפרצות במעונות המשמשים את תושבי השכונה, יחד עם ההתפרצות בבית הספר, הביאה את גורמי המקצוע לקבל את ההחלטה לסגור את המוסד עד לבדיקה כוללת של כלל התלמידות והצוות. זאת מחשש להתפרצות כוללת בשכונת גני הדר ומתוך ניסיון לעצור את התחלואה".
הבוקר ציינו בעירייה שבית הספר נפתח רק למי שלא אמור להיות בבידוד ובמהלך היום יבוצעו דיגומים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר