טרנס טיסדל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה
טרנס טיסדל. צילום: תום בלפר, הפועל פתח תקוה

אדישות לא ברורה: הפועל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד עוד נקודות

מבט אל הסטיסטיקה של הכחולים העונה מראה בבירור על בעיה בצורה ובגישה. כשמספר המשחקים גדול ממספר הנקודות, קשה להבין את השלווה שבה הסתיים התיקו המאופס מול כפר קאסם

פורסם בתאריך: 20.11.20 09:57

שריקת הסיום למשחק בין הפועל פתח תקוה לכפר קאסם נשמעה לאחר שלוש דקות מיותרות של תוספת זמן. שתי הקבוצות אמנם היו זקוקות נואשות לנקודות, בערך כמו שהעולם זקוק לחיסון קורונה, אבל נדמה שקיבלו בשלווה מרגיזה את חלוקת הנקודות בעקבות התיקו המאופס.

הייתה זו הפעם הראשונה שאני זוכר סיום משחק שקט כל כך. אף אחד לא שמח, אף שחקן לא התרגז או בא בטענות לשופט ואלה שצפו מהיציע התפזרו בפנים חתומות ולא הוציאו מילה. הרגשתי שיצאתי מבית עלמין ולא ממשחק כדורגל. לצערנו, נדמה שלשם הולכת העונה של הפועל –  חוסר עניין במקרה הטוב ובמקרה הרע מאבקי תחתית מרגיזים ומדאיגים.

לאחר ניצחון מרשים ויכולת טובה מול איכסל, הייתה ציפייה שהפועל תמשיך באותה מתכונת גם מול כפר קאסם החלשה, אבל בפועל זה היה רחוק מכך. המשחק של הפועל היה צפוי וחסר דמיון. פציעתו המוקדמת של אליאור משעלי הייתה קריטית להמשך המשחק וגם כניסתו של אביב סלם, שהיה פעיל והציג יכולת טובה, לא מילאה את החסר. דווקא גל צרויה, שלדעת רבים הוא השחקן החשוב בקבוצה, היה ביום לא מדויק והפועל כמעט ולא סיכנה את שערו של צליל חתוכה האורח.

היה זה משחק תחתית של ליגה לאומית – כזה שלא הבטיח הרבה ולא קיים אפילו מעט. תלונות אוהדי הפועל על כך שכמעט ולא זכו לפריצות לשידור המשחק מובנות אך למען האמת לא הייתה סיבה ממשית להראות את מה שהתרחש במגרש. להוציא החמצה מעצבנת, אך די צפויה, של טרנס טיסדל וספק לנגיעת יד ברחבת האורחים, לא קרה יותר מדי. לפרקים הפועל הייתה טובה יותר אבל אם להיות כנה, לשתי הקבוצות לא הגיעה אפילו נקודה אחת.

כשמספר המשחקים של הפועל גבוה ממספר הנקודות אותן צברה, ברור לכל שמצבה בכי רע. הליגה הלאומית ידועה בכך שהיא שוויונית וצמודה אבל אובדן הנקודות של הפועל מרחיק אותה משמעותית מרוב קבוצות הליגה. את עפולה וכפר קאסם, הממוקמות מתחתינו, אירחנו בבית ויצאנו רק עם נקודה מכל משחק. את כפר שלם האחרונה נפגוש היום, כשגם ניצחון לא יעלה אותנו מהמקום ה-13 בו אנו נמצאים.

כשלא מנצחים משחק שכזה אינני מבין את השקט והאדישות שבסיום. איפה הנחישות והרצון שהיו מול איכסל? הפועל לא יכולה להרשות לעצמה לקחת את הזמן ולאבד עוד ועוד נקודות יקרות. לסיים משחק בית כזה ב-0:0? הקבוצה של דגו כבשה רק עם 7 שערים ב-9 משחקים. בארבעה משחקים לא מצאנו את הרשת ונתון זה מצביע בבירור על בעיה בצורה ובגישה למשחק. היה זה בדיוק הזמן לשחק התקפי וליזום אבל במקום זה קיבלנו תוצאה שמשקפת נאמנה את יכולתן של שתי הקבוצות העונה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר