התור לבדיקות הקורונה

"לפעמים ריק, לפעמים מחכים שעות" | יוזמה לרישום מראש לבדיקות קורונה בחניית האיצטדיון

תושבים רבים מתלוננים על עומס גדול והמתנה ארוכה בתור לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין, ומנגד מדווחים על ימים בהם המקום ריק כמעט לחלוטין. האם יונהג בקרוב רישום מראש? | צפו בעומסים

פורסם בתאריך: 24.11.20 08:33

תושבים מפתח תקוה, שהגיעו לחניון איצטדיון המושבה כדי לבצע במקום בדיקות קורונה, התלוננו על תורים ארוכים וזמן המתנה ארוך. מנגד מעדכנים גורמים שונים כי לעומת ימים עם עומסים גדולים מאוד, ישנם ימים בהם המקום כמעט ריק, ואנשים שמגיעים בהם מבצעים את הבדיקה לאחר המתנה של דקות ספורות. "לפעמים ריק, לפעמים מחכים שעות", אמר גורם שעוסק בנושא. יצוין כי בימים כאלה, בהם אין עומס, משקיעה העירייה מאמצים גדולים כדי לדרבן תושבים לבצע בדיקות, אם באמצעות הודעות אס.אמ.אס, או באמצעות ורכבים עם כריזה שמסתובבים בעיר.

התושבים שמתלוננים על כך שהגיעו למקום ונתקלו בעומס גדול במיוחד, מספרים שלעיתים מדובר בהמתנה של שעתיים ואף יותר ולא פעם אנשים מתייאשים ומוותרים על הבדיקה. זאת בעוד יש ימים בהם המתחמים ריקים כמעט לחלוטין. בעקבות זאת עלתה באחרונה הצעה מאחד הגורמים הקשורים לנושא להנהיג רישום מראש על פי תורים פנויים.

"אני הגעתי יחד עם שלושת ילדי לעשות בדיקת קורונה באצטדיון, עמדנו בתור יותר משעה והתנועה כמעט לא זזה, בשלב כלשהו התייאשנו והחלטנו לנסוע לעשות בדיקה באלעד, שם תוך כמה דקות היינו בחוץ", מספר תושב העיר. תושבת אחרת מוסיפה: "בשבוע שעבר הגעתי לאצטדיון לעשות בדיקת קורונה, הגעתי יחסית מוקדם, אך כבר מההתחלה התור היה מאוד ארוך. לקח לי כמעט שעתיים עד שהגיע התור שלנו, אם לא הייתי חייבת תשובה הייתי מוותרת על כך. יש במקום שני מסלולים של רכבים באורך של כ-500 מטר במצטבר ובדרך כלל ברכבים יש יותר מאדם אחד, לכן זה לוקח זמן רב. צריך לחשוב איך מייעלים את זה, אולי להוסיף עוד עמדות, להרשם מראש וכדומה". תושב נוסף אומר: "צריך לעשות איזה רישום, לבדוק מה הימים הבעייתיים ולנסות להתנהל בהתאם. אני כבר עשיתי כמה פעמים בדיקות, היו ימים שהגעתי ותוך רבע שעה הייתי בחוץ והיו ימים שהתור היה בלתי נסבל ומאוד מייאש ומתסכל".

מעיריית פתח תקוה נמסר: "במסגרת פעולות הרשות לניטור התחלואה בעיר, ראש העיר רמי גרינברג וגורמי העירייה הרלוונטיים עובדים מסביב לשעון מול פיקוד העורף ומד"א האמונים על הנושא, להפעלת מתחם הדרייב אין כמעט בכל יום וכן להקמת מתחמי בדיקה רגליים. מאמצים אלו באים לידי ביטוי בין היתר במדדי התחלואה העירוניים המצביעים על כך שפתח תקוה שמרה על ההישג ונותרה עיר ירוקה. לאור פעילות זו, כמעט בכל יום קיימות מספר אפשרויות בדיקה בנקודות שונות בעיר, ללא הפניה מקופות החולים, ללא קביעת תור וללא תשלום. מלבד זאת, כדי לדרבן את הציבור לבוא ולהיבדק, גם בלי תסמינים, העירייה משקיעה בפעולות הסברה נרחבות ומותאמות לאוכלוסיות השונות. הפעלת מערכי הבדיקות, לרבות מס' מסלולים בדרייב אין, כמעט מידי יום, כרוכה בהשקעה חסרת תקדים שספק אם קיימת בהיקף דומה ברשות אחרת בארץ. אנחנו קוראים לציבור להמשיך להגיע למתחמי הבדיקות ולהבין כי חשיבות הבדיקה עולה בעשרות מונים על פני משך זמן השהות בתור, שהינו עומד על ממוצע סביר בהחלט".

ממד"א נמסר שהאחריות על המתחם היא של פיקוד העורף.

מדובר צה"ל נמסר: "מפקדת "אלון" ופיקוד העורף בשיתוף עם מד"א והרשויות המקומיות מפעילים מדי שבוע מעל ל-200 נקודות דיגום לבדיקות קורונה ברחבי הארץ בשיטות שונות: היבדק וסע, היבדק ולך ואף דיגום עד הבית במקרים הנדרשים לכך.  על מנת למנוע עומס בהמתנה במתחמים, ישנן מספר עמדות דיגום חופשי נוספות ברחבי העיר. אנו קוראים לכלל הציבור כחלק ממאמץ שלם להידגם בשלל האפשרויות המוצעות ובכך להגן על עצמם, על משפחתם ועל סביבתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הרוזן

    אני הזמנתי תור לשעה 14.15 ביום מסוים, הגעתי אך לא היה תור למזמינים, לכן המתנתי שלוש שעות עד שהגעתי לבדיקה. הופתעתי שאין בכלל תור למזמינים וכן מאוד כעסתי על האירגון

  2. אריק

    אני כעת בתור לבדיקה למעלה משעה ועוד לא הגעתי.ממליץ אם אפשר לצלם את התור ולהעלות לאתר העירוני. כך אפשר יהיה לדעת האם יש תור או אפשר להגיע. זה גם תלוי באיזה שעות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הייתי שם ביום ראשון, התחלתי לחכות מהפקק שבחוץ ב10 בבוקר ושנכנסתי חשכו עיני. חזרתי הביתה ב17:00. טעות חיי שהלכתי להיבדק שם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היינו אתמול במוצ"ש. טעות איומה להגיע לשם. היה נדמה שאין הרבה רכבים. נכנסנו לבדיקה רק אחרי כשעתיים וחצי המתנה ברכב עם ילדים קטנים. ממש חוסר יעילות. אני הייתי עם כאבים איומים ולא היו לי כדורים. ולא יכולנו גם לחתוך מהתור הביתה, כי הכל היה עמוס ברכבים. סבל נוראי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר