קולאז' סליחות פתח תקוה. צילומים פרטי, זאב שטרן, שירה ג'יבלי, פזית גואטה, נעמי ים סוף
קולאז' סליחות פתח תקוה. צילומים פרטי, זאב שטרן, שירה ג'יבלי, פזית גואטה, נעמי ים סוף

זמן סליחות: פרויקט מיוחד

מנותני השירות, מבורא עולם, מהנזקקים ומעצמנו. רגע לפני יום כיפור, 10 תושבים מוכרים מפתח תקווה מבקשים סליחה

פורסם בתאריך: 28.9.17 20:04

דקלה יניב והבת נוית

דקלה יעקב והבת נוית

דקלה יעקב מבקשת סליחה מילדיה

"אני רוצה לבקש סליחה מהילדים שלי, שלא תמיד יש לי את הזמן להיות איתם. שעברו יחד איתי שנתיים לא פשוטות, שאני לא יכולה לקחת אותם לים או לבריכה ולהסתובב איתם בשמש, בגלל שהמחלה והכדורים לא נותנים לי מנוח ושהשמש שורפת לי את הגוף והעיניים. לשמחתי, יש לי ילדים טובים שמבינים ולא מתלוננים". (יניב היא בעלת המועדון הברקוד)

מעין אמודאי

מעין אמודאי

מעין אמודאי מבקש סליחה מאמא

"מאמא שלי דבורה, האחת והיחידה. שאני לא תמיד מקדיש לה את הזמן הראוי לה והסבלנות ושמאוד חשוב לי שהיא תדע, שאני מאוד מאוד אוהב אותה". (אמודאי הוא עוזר ראש העיר לשעבר)

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי מבקשת סליחה מבורא עולם

"כמה יפה היהדות שיש בה יום מיוחד כזה שבו עלינו לבקש סליחה ולא פחות חשוב אנו גם מחויבים לסלוח לאלו שפגעו בנו. האמת היא, שהשתדלתי שלא לפגוע באף אחד אבל אם בכל זאת פגעתי ולא שמתי לב אז סליחה אמיתית מכולם. לא מצאתי ממי לבקש סליחה ספציפית, אבל אם כבר נשאלת השאלה אז זאת הזדמנות לבקש סליחה מבורא עולם. אנחנו חיים על כדור הארץ כאילו זה מובן מאליו ולא אומרים מספיק תודה, לא מודים מספיק על הדברים היפים והפשוטים שאלוהים נתן לנו, כיפור או לא… דת או לא…לעצם קיומנו בעולם המופלא הזה יש סיבה שכנראה גדולה יותר מההבנה שלנו והמעט שאנחנו צריכים לעשות זה לקום בבוקר ולומר תודה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול)

איריס זיונץ. צילום זאב שטרן

איריס זיונץ. צילום זאב שטרן

איריס זיונץ צריקר מבקשת סליחה מנותני השירות

"אני רוצה לבקש סליחה מכל מי שלא חזרתי אליו, שלא עניתי לו, שלא מצאתי זמן להיות שם בשבילו. סליחה שלא תמיד הבנתי מה חשוב ומה דחוף. לפעמים אלו היו הילדים שלי, בן זוגי, קרובים, מתאמנים, רחוקים ומראש תמיד אני אומרת אני איומה בטלפונים. איומה בחזרה להודעות. איומה בשמירה על קשר לטווח ארוך ומי שמכיר אותי יודע. אני עושה כמיטב יכולתי. באמת ובתמים. אז אם לא הייתי שם באותו רגע נחוץ, סליחה. לפעמים אני נזכרת שהגלימה של סופרוומן שייכת לגל גדות. לא לאיריס זיונץ צריקר.
סליחה נוספת רוצה לבקש מכל אלו שהשמצתי או זלזלתי בהם. הם מעטים ולרוב שייכים לקהילת נותני שירות שמתפקידם להוציא ללקוח את המיץ… אז סליחה. סליחה נוספת אבקש מכל האנשים שליוו אותי בשנה האחרונה. הם עברו איתי רכבת הרים מטורפת. סליחה על קיטורים אין סופיים על פציעה קשה, סליחה על לילות וימים של שיגעון וטירוף בדרך להשתקם, סליחה על ששיגעתי אתכם בתסכולים שלי אבל היי… מרוב תסכולים הוגשמו חלומות – עמדתי על הרגליים ואפילו עמדתי מתחת לחופה. סליחה חשובה במיוחד אני רוצה לבקש מעצמי. סליחה ששנים נתתי לכולם להיות יותר חשובים ממני. סליחה שהזנחתי ומתוך כך הגעתי למשקל עצום של מעל 160 ק"ג. סליחה שככל שלא מצאתי את עצמי פגעתי בעצמי בכך שנעלמתי אבל בעצם רק נהייתי גדולה יותר. פיזית. לא בשום דבר אחר. סליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן להבין מי חשובה באמת". (זיונץ-צריקר היא מנטורית ומאמנת כושר, גוף ונפש)

רחל אמרני. צילום נעמי ים סוף

רחל אמרני. צילום נעמי ים סוף

רחל אמרני מבקשת סליחה מאביה

" לקראת יום הכיפורים אני מרגישה שעלי לבקש סליחה מאבי היקר שלצערי לא הצלחתי להיות איתו מספיק זמן ובכוונתי להשתדל הרבה יותר בשנה החדשה כפי שהוא ראוי לו. הייתי מבקשת סליחה גם מאלה שנפגעו ממני בגלל משהו שאמרתי או שעשיתי גם אם לא הייתי מודעת לכך. והכי חשוב, אני מאחלת שנה טובה וחתימה טובה לכל בית ישראל ושנזכה לשלום ושלווה וליותר עזרה הדדית ואהבת חינם". (אמרני היא מנהלת שגרירים צעירים)

מתן מימון. צילום שירה ג'יבלי

מתן מימון. צילום שירה ג'יבלי

מתן מימון מבקש סליחה מההורים

"בכל שנה מתעוררת אצלי השאלה הגדולה ממי השנה אני צריך לבקש סליחה. אז השנה, אני חושב שאת הסליחה הכי אמיתית אני צריך לבקש מההורים שלי. לא בגלל שעשיתי להם משהו רע ספציפית (אני ילד טוב) פשוט כולם תמיד בטוחים שזה מובן מאליו שההורים לא פגיעים וסולחים לנו על הכל. אבא ואמא יקרים שלי, סליחה אם פגעתי בכם במילה או במעשה שלא בכוונה או בכוונה , סליחה על כל התחצפות או פגיעה בכבודכם וסליחה על כל שנייה שלא גרמתי לכם נחת. שום דבר שאתם נותנים או עושים בשבילי לא מובן מאליו. סליחה . אוהב המון". (מימון הוא זמר)

שיר זוארץ.צילום פזית גואטה

שיר זוארץ.צילום פזית גואטה

שיר זוארץ מבקשת סליחה מהחברות

"יום כיפור עבורי הוא יום לחשבון נפש, לרוגע, לשקט ולהתנתקות משגרת היום יום. ביום הזה אני מבקשת סליחה מהאנשים שנפגעו ממני בצורה כזו או אחרת. אין לי מישהו ספציפי, אולי מחברות שלא היה לי זמן אליהן בשנה האחרונה כי השקעתי הרבה זמן בקריירה. אני יודעת שברור להן שלא עשיתי את זה בכוונה ושאני עושה הכל כדי למצוא זמן משותף איתן אבל זה לא תמיד יוצא. אגב, היו גם אנשים שפגעו בי וצריכים לבקש ממני סליחה כמו כאלה שלא מפרגנים או כתבו דברים לא מדוייקים עלי. זה מאוד מעצבן וגם לא נכון". (זוארץ היא זמרת)

אבי סרור. צילום זאב שטרן

אבי סרור. צילום זאב שטרן

אבי סרור מבקש סליחה מהנזקקים

"אני יכול לבקש סליחה אם יש משפחות שבחג הזה, או בחגים קודמים, שלא הצלחנו לעזור להם לעבור את החג בצורה מכובדת. זה הדבר שהכי כואב ומציק לי. היו משפחות שמגיעות אליי עם דמעות או אימהות חד הוריות שבאות לבקש עזרה ואני כבול ביכולתי לעזור להם. אלו הרגעים הכי קשים לי. גם בחג הנוכחי היו מקרים כאלה. היה קשה מאוד להשיג השנה מוצרי מזון, הצלחנו להאכיל חלק מהמשפחות אבל לא את כולם". (סרור הוא פעיל בשכונות עמישב-הדר גנים)

רון כץ. צילום זאב שטרן

רון כץ. צילום זאב שטרן

רון כץ מבקש סליחה ממשפחתו

"יום כיפור הוא זמן אמיתי לחשבון נפש, תשובה וסליחה. מאז שאני זוכר את עצמי כנער אני מקפיד לקיים את מצוות התענית והצום וסבור שמדובר ביום קדוש וחשוב לעם ישראל. בשנה זו אני רוצה לבקש סליחה ממשפחתי ואהוביי על כך שלא הקדשתי להם מספיק זמן, זאת בשל המחויבות הציבורית שנטלתי על עצמי בתפקידי בעירייה שדורשים ממני השקעת זמן משמעותית". (כץ הוא חבר מועצת העיר)

לירז אסייג. צילום נעמי ים סוף

לירז אסייג. צילום נעמי ים סוף

לירז אסייג מבקשת סליחה מעצמה

"הייתי מבקשת סליחה מעצמי, על שלפני שנים, כשלא היו לי התובנות של היום, הקשבתי לאנשים שהבנתם מצומצמת, תפיסת העולם שלהם מעוותת והכוונות שלהם אינן טהורות כלל. הייתי מבקשת סליחה מאמא שלי ומהאחיות שלי וגם מכמה חברות טובות שהייתי צריכה לבלות איתם יותר השנה ובעזרת השם אעשה זאת בשנה הקרובה. וסליחה אחרונה אני רוצה לבקש מבעלי החיים בשם כל אותם אנשים שעדיין אוכלים אותם. אני מאמינה שיגיע היום שזה ייפסק". (אסייג היא דוגמנית)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר