צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"הילד אלים. היכה את הגננת עם מטאטא"

הורים לילדים בגן טרום חובה לא שולחים את ילדיהם לגן ודורשים שבעירייה ובמשרד החינוך יטפלו באחד הילדים שנוהג באלימות. משרד החינוך: "בונים תוכנית פעולה, שתאפשר לילד תהליך של קליטה והסתגלות"

פורסם בתאריך: 2.10.17 09:00

החל מאתמול (ראשון), הורים לילדים בגן טרום חובה בכפר גנים לא שולחים את ילדיהם לגן, מאחר ולטענתם בגן יש ילד אלים. "אנחנו לא משביתים את הגן, אלא לא שולחים את הילדים לגן עד שהילדים שלנו יהיו בטוחים", מסבירה אם לילד בגן.

ביום ראשון הגיעו לגן ארבעה ילדים בלבד מתוך למעלה מ-30. מבחינת ההורים, כל עוד הנושא לא יטופל והילד האלים לא יקבל סייעת וטיפול הם מתכוונים להשאיר את הילדים בבית. לדבריהם מדובר בילד שמרביץ לגננת ולסייעת, זורק דברים ומרביץ גם לילדי הגן.

"מדובר על אלימות חמורה כלפי הילדים והצוות", אומרת האם. "האלימות מתבטאת בזריקת חפצים, נעלים, משחקים, אבנים, בעיטות, זריקות חול, השתטחות על הרצפה, מתן מכות ללא סיבה, צביטות בגוף הילדים. בשבוע שעבר הוא זרק סכינים מהמטבח והשבוע הוא היכה את הגננת עם מקל מטאטא. הצוות לא מצליח להשתלט על הילד. מה שהן עושות הוא לסגור אותו בחדר לבד עם סייעת, אבל זה לא פתרון. מפני שקודם כל היא לא אמורה לסבול ולקבל מכות ואגרופים ומצד שני יש עוד ילדים שצריכים את עזרתה. לצערי מרבית שעות היום הם סביב הילד הזה".

אם אחרת מוסיפה: "הילדים נמצאים במצב לא פשוט. הבת שלי מתחבאת מפני הילד. היא מספרת לי שהיא מגינה על עצמה ממנו. אני מרגישה שהיא במלחמה ואסור שזה יהיה כך. אחרי החג הילדים לא רצו לבוא לגן. הם אמרו שהם מפחדים ועסוקים בלחשוב על מי עכשיו הוא יזרוק משהו".

כיוון שהילד החל להתנהג כך כבר בשנה שעברה בגן אחר בו למד, וההורים לא מבינים מדוע הנושא עדיין לא טופל. "מדובר בבעיה ידועה ולכן לא מובן לנו מדוע העירייה לא טיפלה ודאגה לכך", מוסיפה האם. "בסך הכול מדובר בילד חמוד, הוא נפגש אחר הצהריים עם הילדים ואז הוא ילד אחר. יש בעיה רק בגן ועם הצוות".

מה אתם רוצים שיעשו?

"שישבו איתנו ויסבירו לנו איך אנחנו ממשיכים הלאה. אנחנו צריכים לקבל כלים, להסביר לילדים שלנו איך להתנהל בגן, לתווך בינהם לבין הילד, לדעת מה אנחנו אומרים להם ומה לא. הילדים ממש מפחדים, הם אומרים לנו שהם מטפלים בילד, עכשיו שיטפלו גם בילדים שלנו".

ממשרד החינוך נמסר כי מראשית השנה הגורמים המקצועיים במשרד החינוך ובעירייה נמצאים בקשר עם צוות הגן, לצורך הכוונה ובניית תכנית פעולה, שתאפשר לילד תהליך של קליטה והסתגלות. "אנו נמצאים בראשית שנת הלימודים ומן הראוי לאפשר לכל הגורמים לסיים את מלאכתם החינוכית הנעשית באחריות ורגישות", נמסר.

מהעירייה נמסר כי הנושא מוכר ומטופל על ידי משרד החינוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר