מנחם בגין
מנחם בגין

מילה מהפרלמנט: עם מי הייתם רוצים לשבת בסוכה?

שאלה אחת בשבוע, והפעם: תארו לעצמכם שהייתם יכולים לקיים את מצוות האושפיזין ולארח בסוכה את כל מי שעולה ברוחכם, מהעבר ומהעתיד. במה תבחרו?

פורסם בתאריך: 6.10.17 08:21

ליאורה ליבוביץ

ליאורה ליבוביץ

ליאורה ליבוביץ

"הייתי רוצה שאמא שלי, קלרה ז"ל, תבוא לשבת אצלנו בסוכה. מזה שלוש שנים שאמא שלי לא איתנו. היא נפטרה בחודש אלול, כך שחודש תשרי הוא תמיד כואב וחסרונה מורגש עוד יותר. אמא תמיד הייתה גורם משמעותי מאוד בחיי והיא חסרה לי מאוד. הייתי שמחה מאוד שהיא תבוא להתארח אצלי בסוכה, ושתוכל קצת לייעץ לי על המהלכים הבאים, לנתח דברים מנקודת המבט הייחודית שלה. אבל בעיקר שתבוא לפגוש את כל האנשים שאוהבים אותה כל כך. אמא שלי הייתה אשת חיל אמיתית, ממנה ספגתי המון. בכל הקשור לנתינה בסתר, עזרה לזולת, אהבת האדם. אמא שלי ז"ל הייתה אחות בקופת החולים שיכון עממי, בשכונת אחדות, במשך שלושה עשורים. כל אנשי השכונה אהבו אותה מאוד. עד היום ניגשים אלי מטופלים שלה לשעבר ומחבקים ומשבחים. היא בעצם חסרה לכולם. לכבודה ולזכרה אקיים אצלי במהלך החג, ערב סוכת נשים, בוא יתארחו נשים מהארץ ומהעיר לשיח על פעילות נשים במרחב הציבורי". (ליבוביץ' היא בעלת משרד יח"צ)

אופירה אבירם

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"הייתי רוצה השנה לארח דמות מקראית, את אברהם אבינו. אברהם מוזכר לראשונה בספר בראשית. הוא עלה בגיל 75 לארץ יחד עם אשתו שרה, עבר מסע קשה מאוד עד שהגיע לארץ המובטחת. כשהיה בגיל 99 התגלה אליו ה' והבטיח לו בן מאשתו שרה שהייתה עקרה אך הזוג היה חדור מוטיבציה ואמונה שלמה שעל אף הקשיים יהיה להם ילד. הוא היה צריך להקריב את בנו יצחק היחידי ולרגע לא פקפק או היסס לעשות את המוטל עליו. עקדת יצחק נחשבת לאחד האירועים המכוננים של היהדות. כאן אנחנו למדים כמה חשוב להיאחז באמונה כי האמונה מחזיקה אותנו שפויים, כל אחד שיאמין במי ובמה שרוצה. ובנוסף אברהם היה רואה בכוכבים, אסטרולוג. הייתי רוצה לשמוע ממנו על תורת המיסטיקה". (אבירם היא נומרולוגית)

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"בנימה אישית הייתי שמח לארח בסוכה שלי את יצחק שמיר, מנחם בגין ורפאל איתן, עליהם השלום. יש לי כל כך הרבה שאלות לשאול אותם. שלושתם כל כך חסרים היום. ארץ ישראל השלמה בלעדיהם איננה שלמה. שלושתם דמויות מפתח שכולנו חייבים להם תודה על פועלם ועל שעשו למען המדינה ולמען הקמת המדינה. באופן אישי כילד הערצתי את שלושתם. איפה ישנם עוד אנשים כמו האנשים הללו? ולרגל החג, אני רוצה לאחל לכל תושבי העיר חג סוכות שמח לכולם". (שטרן הוא פעיל בשכונת כפר גנים ג')

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר

"על מנת לזכות את סוכתי במצוות האושפיזין, הייתי מוכן שישבו בסוכתי כל האושפיזין בלי הבדלי דת, גזע ומין. מצווה זו תוכל להביא למניעת שנאת החינם, המתפשטת בעם ישראל בכלל ובעירנו בפרט. ברמה האישית הייתי שמח לארח בסוכה שלי את אפריים סנה. אני חושב שהוא אחד האנשים הישרים שהיו בפוליטיקה הישראלית. מדובר באיש רב פעלים שעשה לטובת המדינה יותר מכל אחד אחר שאני מכיר, ובהרבה תחומים". (קוטלר הוא מזכיר מפלגת העבודה בפתח תקווה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר