ניסים גרמה צילום רמי זרנגר
ניסים גרמה צילום רמי זרנגר

"זו הופעה שנכתבה בכאב, מהנשמה שלי החוצה"

10 שנים אחרי ההופעה האחרונה שלו על הבמה, יעלה ב-1 בנובמבר ניסים גרמה על בימת היכל התרבות בפתח תקווה – עם מופע חדש שיכלול שירים מכל התקופות לצד חדשים. בשיחה עם מלאבס הוא מדבר על מותה של אשתו שושי ועל ההחלטה שלו בסופו של דבר "לבחור בחיים"

פורסם בתאריך: 30.10.17 09:01

אחרי 10 שנים בהן לא הופיע, ביום רביעי ה-1 בנובמבר, יעלה ניסים גרמה על בימת היכל התרבות בעיר עם המופע החדש שלו "ניסים גרמה והג'מעה". מדובר במופע חדש, שישלב מלהיטיו הישנים לצד שירים חדשים וקטעי קריאה שכתב, כשעל הבמה לצידו יופיעו שבעה נגנים. "אני לא מהאנשים שמאבדים את הראש ומתרגשים, אבל אני מאוד דרוך, כי אני אוהב את הקהל", אומר השבוע גרמה. "אבל אין ספק שזו חוויה אחרי עשר שנים שלא הופעתי, ללא צל של ספק. זו התרגשות אחרת".

האלבום שהקדים את המופע, נכתב מתוך דחף וכאב שהלך עימו די הרבה זמן. "האלבום שיצא בסביבות פסח והמופע החדש הם מבחינתי גלגול משמיים", מסביר גרמה. "זה התחיל משיר אחד, ואז הגיע עוד שיר ושיר נוסף. התקשורת קיבלה את האלבום החדש בחמימות והיו לא מעט כתבות, הוזמנתי להופיע בטלוויזיה וברדיו וכן הוזמנתי להופיע בהיכל התרבות בפתח תקווה. בנוסף הזמינו אותי לשלוש הופעות בחו"ל. אני מאמין שכל מה שמגיע מלמעלה יש לו הצלחה גדולה. "בסיבוב הזה נדרתי נדר שאני רוצה לעשות הופעה אחת בחודש. בארה"ב אהיה חודש ואתן שם שלוש הופעות, כל מה שאני עושה, זה רק לנשמה".

כאמור, בחודש אפריל השנה, הוציא גרמה את אלבומו העשירי "10". שם התקליט טומן בחובו גם את מספר התקליטים שהוציא וגם את עשר השנים שחלפו מאז התקליט הקודם. בנוסף באלבום 10 שירים חדשים, וחמישה נוספים כבונוס. את כל השירים למעט אחד, כתב והלחין גרמה עצמו. "זה אלבום שאני חתום עליו והוא יצא ממעמקי ליבי", הוא מסביר. "הוא הגיע אחרי תקופה קשה שאבדנו את שושי אשתי, זה האלבום היחיד שכתבתי אותו מהתחלה, מילים ולחן. אנשים ששמעו אותו אומרים שהוא חודר להם לנשמה. הוא שונה מכל דבר אחר שכתבתי, הוא מדבר על דברים שחוויתי, דברים שכואבים לי. חשיפה אישית נכתבה מתוך כאב. במהלך היצירה נזכרתי בדברים שאמר לי מורי ורבי הרב שלמה עמר שביקש ממני לבחור בחיים. המשפט הזה צלצל לי במוח. אחרי מספר שירים שכתבתי, עברתי לכתוב הרבה יותר אופטימי".

זה לא קל לכתוב על אבדן אישי, על זה ששושי לא נמצאת.

"שושי חסרה לנו כל יום ואני מרגיש שהיא נמצאת איתנו. בהופעה אני מקדיש לה שיר מיוחד, שיר שנכתב במיוחד עבורה. כששומעים את השיר, מבינים שזה שיר אמיתי ולא שמישהו כתב לי. זה יוצא ממני וזה אחרת ולהערכתי ומניסיוני רב השנים, בשיר של שושי, אין לי צל של ספק, שכל האנשים יעמדו. זה שיר מאוד מרגש ונוגע בנשמה. הכאב שמור אצלי וזה דבר שלא יחלוף וכמו שאמר לי מורי ורבי, אני בחרתי בחיים".

אין ספק שעל הבמה תהיה הרבה מאוד נוסטלגיה.

"במופע יהיו שירים חדשים וישנים, סיפורים מהחיים, מהילדות שלי, תלתלים וקריירה. יהיה גם קליפ שמראה את כל הקריירה שלי במשך 40 שנה וכן קליפ על אבא שלי. זה מופע מאוד מושקע, יש בו גם שיר שאני מקדיש לילדי תימן מאחר ואני מרגיש חובה לתת את החלק שלי למען המאבק הזה, ובחלק השלישי של המופע אני עושה חפלה קלאסית: מחרוזת תימנית, מזרחית וארץ ישראל – כשכל הקהל שר איתי".

גרמה, בן 67, הוא יליד ראש העין, אביו היה ירקן וגרמה עזר לו ככל שיכל. בנעוריו נהג לרקוד בחתונות תימניות בראש העין והחל להפרסם בסוף שנות ה-70 כאשר בפסטיבל הזמר המזרחי ביצע לצד עליזה עזיקרי את השיר "כי רב להושיע". בשנת 1978 הוציא את אלבום הבכורה שלו. במהלך השנים, כיכב בהצגה המוזיקלית "ילדי הכרך", הופיע בסדרה "שמש", הגיש בגלי צה"ל את התוכנית 'ציפורי לילה ים תיכונים' במשך שבע שנים והנחה בערוץ הראשון את התוכנית "ניסים גרמה מארח". בנוסף השתתף בתוכנית "בוליווד".

בשנים האחרונות נעלם גרמה מהבמות, כדי להתמקד במשפחה ובכתיבת האלבום. "אני מופיע מילדות ונמצא עם הקהל, אני אוהב את הקהל, הקהל בשבילי זה אוכל ואוויר לנשימה", הוא מצהיר. "אני אשמח מאוד וכמעט בטוח שהקהל יאהב את מה שעשיתי. אני עובד על המופע כבר הרבה זמן, התחושות שלי מאוד טובות, להיזכר בשירים הישנים, לספר דברים שעוברים עלי. זו הופעה שנכתבה בכאב, מהנשמה שלי החוצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר