אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין
אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין

בעירייה מזהירים: החל מינואר יחולקו דוחות לרוכבים בניגוד לחוק

רוכבים שימו לב: בעוד כחודשיים תחל העירייה לאכוף ביתר שאת את החוק ותחלק דוחות לרוכבי אופניים מתחת לגיל 16, למי שרוכבים על המדרכות ולמי שמדבר בפלאפון בזמן רכיבה

פורסם בתאריך: 8.11.17 15:27

החל מחודש ינואר הקרוב תחל עיריית פתח תקווה לאכוף את החוק ולחלק קנסות לרוכבים על אופניים בניגוד לחוק. השבוע פורסם באילו מקרים יחולקו דוחות למי שייתפס. האכיפה תתקיים באמצעות הפיקוח הרב תכליתי של העירייה.

בעירייה מבהירים כי ברכיבה בניגוד לחוק נפגעים הרוכבים עצמם, ילדים וקשישים, הולכי רגל ונהגים. על פי הפרסום אסורה הרכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, ובהתאם לכך אסורה ההגעה למוסדות חינוך באמצעות אופניים חשמליים לילדים מתחת לגית הזה. עוד ציינו בעירייה סעיף שמעורר מחלוקת בקרב רוכבי אופניים, לפיו כאשר אין שביל אופניים נגיש, יש לרכוב רק על כביש. כמו כן אסורה הרכבת נוסע נוסף על האופניים, ואסור השימוש בטלפון נייד או אוזניות בזמן הרכיבה. לבסוף, חל איסור על חציית מעבר חציה ברכיבה. בעירייה הוסיפו כי רכיבה ללא קסדה באופניים חשמליים ולא חשמליים היא מסוכנת.

כזכור, רק לפני כשבועיים רוכבי אופניים קיבלו דוחות מידי המשטרה באם המושבות לאחר שרכבו עם אופניים חשמליים על המדרכה. בפתח תקווה זעמו רוכבי האופניים על פרסומים לפיהם העירייה יש לרכוב רק על הכביש בהיעדר שבילי אופניים, וטענו כי במרבית רחובות העיר אין שבילי אופניים מסודרים, וגם במקומות שיש – לעיתים השביל מסתיים במפתיע.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר