צהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צהרון. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

צהרוני ראש העין: "בעירייה לא יודעים מהי תמונת המצב האמיתית"

שלושה חודשים מאז פתיחת שנת הלימודים והסבלנות של הנהגת הורי הגנים היישובית אוזלת. במכתב שהפיצו השבוע הם מפרטים את שלל הבעיות בצהרונים, בגנים ובבתי הספר ודורשים מאנשי אגף החינוך בעירייה וממנהלי מקום בלב לקחת אחריות. העירייה: "אנו פועלים רבות לקידום החינוך בעיר"

פורסם בתאריך: 15.11.17 19:05

הנהגת הורי הגנים העירונית בראש העין, ממשיכה להלין על מצב החינוך בעיר. "בעוד הנהלת מקום בלב מוציאה הודעות שמצב הצהרונים התייצב, אלינו פונים הורים ובוכים על כל הכשלים שילדיהם חווים ביום יום", כותבים בוועד בהודעה שיצאה להורים. "בעוד שאגף החינוך ממשיך לבדוק באיזו דרך להחתים את מפעילי החוגים, הילדים שלנו לא מקבלים פעילות".

בהנהגה קוראים למנהלת אגף החינוך, ד"ר נגיסט מנגשה, למחזיקת תיק החינוך, סיגל שיינמן, ולכל הנוגעים בדבר לפעול בעניין ולמצוא פתרונות בהקדם. לדבריהם יש לא מעט כשלים, לכאורה, שיש לטפל בהם: "כיום, החודש השלישי לתחילת שנת הלימודים, טרם נקבעה החלטה סופית לגבי אופן העסקת המפעילים בגנים" הם כותבים. "בגני חובה לא תהיה אפשרות השנה לבחור את החוג מכיוון שנסגר מבעוד מועד על שני חוגי מוזיקה. ישנן בעיות רבות נוספות אשר כוללות: חוסר בחומרי יצירה, סייעות אשר אינן מגיעות, חוסר בסייעות ראשיות, סייעות שלא מוכנות לנקות לילדים את הצרכים, היעדר תוכנית פדגוגית, חוסר בנהלים ובסדר יום אשר גורמים לכך שסייעות מתקשות להשתלט על הילדים, אי קיום הבטחות מצד מקום בלב לתוספת תקציבית לגננות עבור חומרי הניקוי ועוד".

גם בנושא השמירה יש טענות. לדברי חברי הוועד, חלק גדול מהגנים נמצאים סביב ובתוך אתרי בנייה ולטענתם שומרים מגיעים באיחור, "נעלמים", נרדמים במכוניות, הורים עומדים מחוץ הגנים עם הילדים ומחכים עד שהגנים ייפתחו ועוד מכלול בעיות. בנוסף, גם בעניין החזרי כספים שההורים שילמו למפעיל הקודם יש טענות. לדבריהם חלק מהכסף טרם הוחזר.

בהמשך המכתב הם פונים ישירות למ"מ יו"ר הדירקטוריון, עומר רצון ויתר חברי דירקטוריון. "מתי בפעם האחרונה מישהו מכם הגיע לראות מקרוב וליווה את הצהרונים על מנת לקבל תמונת מצב אמתית על המצב הנוכחי?", הם תוהים. "מתי לאחרונה התקיימה פגישה אשר דנה בכלל הכשלים אשר מדווחים? אנו קוראים לכם לקום ולפתור את הבעיות עוד היום".

 

תגובת העירייה: "עיריית ראש העין פועלת רבות לקידום תחום החינוך בעיר. בנושא חוגי התל"ן, מחלקת גני ילדים באגף החינוך פועלת במאמץ רב להסדיר את נושא החוגים והנושא נמצא בשלבי סיום. אנו צופים כי הפעילות תחל בתחילת חודש דצמבר. מהלך הבניית רצף חינוכי בגני ילדים מבוקר עד אחה"צ החל . התקיימו כבר מספר ישיבות ובמהלך השבועיים הקרובים תתקיים ישיבה בשיתוף אגף החינוך, מקום בלב ומכון אדלר להצגת מודל לתוכנית הרצף החינוכי ליישום כבר בשנת תשע"ט. מודל התכנית ייבנה תוך תשומת לב לצרכי העיר ובשיתוף ההורים. בסוף חודש אוקטובר ולבקשת וועד גני הילדים החדש שנבחר, נערכה ישיבה עניינית וברוח טובה בין וועדי הגנים להנהלת מקום בלב. וועד גני הילדים הביע שביעות רצון מהמהירות והיעילות של מקום בלב בייצוב מצב הצהרוניות. בנוסף, העלה וועד הגנים מספר סוגיות לדיון. לאחר מכן יצא סיכום פגישה שהוציאו חברות הוועד.

מקום בלב התחייב להשיב ולעדכן בכל שלב את וועדי הגנים על התקדמות והתפתחות מערך הצהרוניות. ההתקדמות וההתפתחות תיעשה לאורך זמן עם לוחות זמנים שהוסכמו על שני הצדדים. במקום בלב קיימת תכנית עבודה חודשית ושנתית ושתיהן יופצו בימים הקרובים לכל ההורים. יש לציין, כי הסייעות בצהרונים עברו 2 הכשרות בחודש וההכשרות יימשכו עד סוף השנה. קיימת הקפדה יתרה על נוהל כניסה וסגירה של הצהרוניות ובימים אלו מגובשת תכנית עם אגף החינוך ומחלקת גני ילדים לטובת כל נהלי העבודה עם צוות הבוקר ושיתוף הפעולה. כבר בחג חנוכה יתקיים השיתוף הראשון בין צוות הבוקר לצוות הצהרון. כל נושא ההיגיינה וניקיון הצהרון גם כן בטיפול מידי והנהלים מחודדים. מקום בלב מקבל דברי תודה והערכה על השיפור התמידי במצב הצהרוניות. וועד ההורים גם פנה בבקשה לקבל מידע על קייטנות הקיץ, פנייה זו מצביעה על הבעת אמון ביכולת של מקום בלב, אנחנו מודים לוועד ולהורים.

נושא ימי החופשה בטיפול ומקום בלב התחייב בהודעה מוקדמת לכן לזכות את ההורים או להפעיל שני ימים במועד אחר. אנו מודים להורים ולוועדי הגנים ולכל השותפים בעיריית ראש העין על הסיוע התמידי שאנחנו מקבלים. מקום בלב ימשיך לפעול לשיפור מערך הצהרוניות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר