גן איה בכפר גנים בפתח תקווה. צילום באדיבות ההורים
גן איה בכפר גנים בפתח תקווה. צילום באדיבות ההורים

גן איה הושבת: אין סייעת שנייה והילדים נפצעים

בגן לומדים בני 3-4 והוא אמור להתנהל עם גננת ושתי סייעות. בפועל, מהשבוע הראשון ללימודים השנה, טוענים ההורים, הם מוצאים את עצמם פעמים רבות עם גננת וסייעת אחת: "מטרת הסייעת השנייה היא להקל על הצוות. בפועל הם עסוקים כל היום במי ינגב את הטוסיק לילדים"

פורסם בתאריך: 19.11.17 14:59

הורי הילדים בגן איה בשכונת כפר גנים השביתו הבוקר (ראשון) את הלימודים בגן למשך שעתיים. לטענתם הסייעת השנייה, מחסירה על בסיס שבועי.

גן איה הוא גן טרום טרום ולומדים בו בני 3-4. על פי משרד החינוך הוא אמור להתנהל עם גננת ושתי סייעות. בפועל, מהשבוע הראשון ללימודים השנה, טוענים ההורים, הם מוצאים את עצמם עם גננת וסייעת אחת בין פעם לפעמיים בשבוע.

לדבריהם כבר לפני כשלושה חודשים הם פנו לאגף גני הילדים ונענו על ידי מנהלת האגף שפנייתם צודקת וכי התנהלות זו לא תחזור על עצמה. בפועל, זה לא קורה כך. ההורים אף שלחו לטענתם כשישה מיילים בנושא למשרד החינוך ולעירייה, אך לא קיבלו תשובות שמספקות אותם.

"מדובר בגן של 35 ילדים וגננת וסייעת אחת לא יכולות להתמודד עם כולם", אומרת האם מור דקל. "חלק מהילדים עדיין לא בני שלוש, רובם לא גמולים, ומטרת הסייעת השנייה היא להקל על הצוות כדי שהם יוכלו להשקיע יותר בילדים מבחינה פדגוגית. בפועל הם עסוקים כל היום במי ינגב את הטוסיק לילדים".

עוד מספרים ההורים שבשלושה שבועות האחרונים היו שלוש פציעות של ילדים, אחד פתח ראש, השני קיבל מכה בסנטר ואחר נפצע בשיניו. "שככל שיש חוסר בכוח אדם, גן בתפוסה מלאה יש יותר סכנה לילדים", אומרת דקל. "איפה הכסף? משרד החינוך מתקצב את הסייעת השנייה, זה אומר שהכסף שמיועד לילדים שלנו, עובר למקום אחר".

למה אתם חושבים שלא מתייחסים לתלונותיכם?

"אולי הם סוגרים חורים עם הסייעת השנייה בגנים אחרים, אני לא יודע. במייל שקיבלנו ממנהל אגף החינוך בעירייה, רמי הופנברג, נכתב שעל פי כללי המשרד, לא מביאים מחליפה לסייעת שנייה שלא יכולה להגיע. עוד מצויין במייל שמשרד החינוך מאפשר להשתמש בסייעת שניה כממלאת מקום של סייעת ראשונה בגן אחר, כדי למנוע סגירתו באותו היום".

ומה עשיתם?

"בהתחלה לא עשינו יותר מידי בעניין, אבל בשבועות האחרונים זה מחמיר. משרד החינוך החליט שיש צורך בסייעת שנייה כיוון שמדובר בגן עם ילדים קטנים. בפועל אנחנו מרגישים שאצלנו זו המלצה. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום ולכן השבתנו את גן".

תגובת העירייה: "אנו עושים כל מאמץ כדי להציב שתי סייעות בגנים בהם הדבר נדרש עפ"י חוק, אך חשוב לציין שמשרד החינוך קבע שהרפורמה תיתן תוספת בסיסית בלבד ולא יהיו ממלאי מקום או מחליפים לסייעת שניה שלא מגיעה. יתר על כן, משרד החינוך מאפשר להשתמש בסייעת שניה למלא מקום של סייעת ראשונה בגן אחר כדי למנוע סגירת גן. חשוב לציין כי המקרים המוזכרים בכתבה זו אינם רלוונטיים לטענות המועלות, מאחר והאחד התרחש בזמן הצהרונית אז היה צוות מלא והשני אירע ביום בו היו שתי הסייעות בגן בנוסף לגננת כמובן".

תגובת משרד החינוך: "אנו מאחלים לכל הסייעות בריאות והגעה לגנים בכל ימי הפעילות של הגנים. הפיקוח יחד עם אגף גנ"י מסייעים לצוות הגן בהדרכה מתאימה להתמודד עם במקרה יש חוסר בסייעת שנייה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר